Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jensa73

Vilket säte ska man välja på Thai??

Rekommendera Poster

Sätes nummer vet jag inte ,men det är bra att sitta längst fram i varje sektion vid filmduken om man har små barn ,nära till toaletter och bättre plats framåt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi är själv 4 i vår familj. 2 vuxna och 2 barn (6 & 9). Vi har alltid suttit längst bak på raderna 68-70. Anledningen är att det bara är 2 stolar i bredd längst bak vilket passar oss. Dels bättre utrymme och nära till toaletterna. Det känns dessutom lite lugnare där. Om du bokar biljett på nätet och vill ha en speciell plats så ring Thai och platsboka så fort det går!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Infant fast närmare 2 års åldern??

Har ni något bra tips om sätes nummer ni som flugit tidigare??

är det bra vid en nödutgång, fast man inte har ett säte framför??

Boka inte nödutgång. De flesta flygbolag har 15års gräns för att få sitta där, gäller även barn med tillhörande föräldrar. Risken blir istället att ni kan bli utspridda på planet när ni blir omplacerade, vilket kanske inte är så kul.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte att sitta nära skärmarna eftersom barnen då absolut inte kan somna eftersom det inte blir mörkt nog. Dessutom visar de sällan barntillåtna filmer på Thai, snarare tvärom..... SEn vill inte jag sitta nära toaletter eftersom det gärna står en massa folk där (i kö)..... Jag vill ha lugn och ro och så lite spring som möjligt förbi..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sist vi åkte med Thai så släckte man inte ner på hela nerresan. Dessutom gick de usla filmerna hela natten. Lägg därtill placering vid "baren" där öl och drinksugna sprang ut och in hela natten, samt minglade = ingen drömresa precis. På hemresan var det dock släckt, tyst och lugnt så då hade man kunnat sitta var som helst i planet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Infant fast närmare 2 års åldern??

Har ni något bra tips om sätes nummer ni som flugit tidigare??

är det bra vid en nödutgång, fast man inte har ett säte framför??

Det är inte tillåtet att sitta med infant vid nödutgång och inte i varken raden bakom eller framför heller.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sätes nummer vet jag inte ,men det är bra att sitta längst fram i varje sektion vid filmduken om man har små barn ,nära till toaletter och bättre plats framåt

... och den sämsta platsen i planet för alla andra. Hamnade på den raden förra månaden, och där kan man inte sträcka ut benen. Funkade utmärkt för mina thailändska stolgrannar, men för mig som har långa ben var det inte kul  :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med Göran om Business och ekonomi. Men sen gillar jag 19J i PE. Visst går inte att fälla stolen lika mycket men, gillar platsen bättre.

Göran, menar du 17J? Jag ser ingen 17C?

Helst av allt undviker jag monkey class. Fyllskallar som gör bort sig och barnfamiljer som tror att hela planet är lekplats hela natten har jag fått nog av.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sätes nummer vet jag inte ,men det är bra att sitta längst fram i varje sektion vid filmduken om man har små barn ,nära till toaletter och bättre plats framåt

... och den sämsta platsen i planet för alla andra. Hamnade på den raden förra månaden, och där kan man inte sträcka ut benen. Funkade utmärkt för mina thailändska stolgrannar, men för mig som har långa ben var det inte kul  :cr

Vi fick sådana platser på vägen ner. Vi tyckte INTE om de platserna!

På vägen tillbaka fick vi platser mitt i en stolsrad, betydligt bättre, då kunde man sträcka ut benen under stolen framför

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har aldrig upplevt det, dock skönt att slippa någon som ska upp stup i kvarten. Annars ytterplatser i mitten, då går de andra två ut åt andra hållet, o man slipper klättra över någon mitt i natten om man sitter vid fönstret.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med Göran om Business och ekonomi. Men sen gillar jag 19J i PE. Visst går inte att fälla stolen lika mycket men, gillar platsen bättre.

Göran, menar du 17J? Jag ser ingen 17C?

Helst av allt undviker jag monkey class. Fyllskallar som gör bort sig och barnfamiljer som tror att hela planet är lekplats hela natten har jag fått nog av.

Jasså går 19J inte att fälla lika mycket. Är du säker på det? Jag märkte då inte av det då jag satt där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mankan,

Jag borde varit tydligare. De har ju två uppsättningar konfigureringar. Den vanligaste och äldsta är lite tajtare just där. De nyare stolarna går nog att fälla något mer. Det är så jag förstått det i alla fall. Och de vanligaste planet som flyger på Sthlm har nog gamla sätena. Jag får kolla i september när jag åker igen till sthlm på snabbvisit igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

68 A och B (eller om det är C). Första två-raden i alla fall. Speciellt på hemresan.

Dom går tyvärr inte att förboka men man kan ju alltid fråga vid check-in om man kommer ihåg =)

Jag har förbokat dom platserna utan problem på min förra resa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

68 och 69 går att fälla, mer osäker på sista raden. Har bokat de sätena flera ggr utan problem. Mer folk samlas vid toan där bak, så hellre 68 än 70. Kan vara lite svårt att se tv:n har jag för mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

68 och 69 går att fälla, mer osäker på sista raden. Har bokat de sätena flera ggr utan problem. Mer folk samlas vid toan där bak, så hellre 68 än 70. Kan vara lite svårt att se tv:n har jag för mig.

Värdelöst när man inte ha koll på hur det ser ut i planet. Är ingen van flygare med Thai direkt. Säljaren hävdade bestämt att det var bra platser när man var lång... A ja, får vara tidiga vid incheckningen och hoppas på att de kan ändra våra platser då...=)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×