Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Tess

ni som använt er iPhone i thailand?

Rekommendera Poster

flyplansläge stänger av sändaren i den så då är den helt offline, om man inte kör wifi eller blåtand istället. = den kan inte koppla upp sig å börja tänka/skicka massa data utan att man vet om det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

3G finns numer på andra ställen. I HuaHin finns det idag 2 bolag.

Ett av dom är AIS och ni kan läsa mer här. http://www.ais.co.th/mobileinternet/

Kräver dock att utrustningen klarar 900 bandet.

hf

3G finns lite varstans i Thailand nuförtiden.. jag var uppe och hälsade på bekanta i Khon Kaen för en vecka sen och han körde 3G med DTAC. Själv har jag kört med ett vanligt AIS kontantkort med EDGE i tre veckor och kan inte säga att jag märker speciellt stor skillnad mot 3G hemma.

Min rekommendation, köp ett vanligt kontantkort härnere (AIS=12call) och köp till internet, jag betalar 650 baht för en månads fri surf. Internet köper man till genom att ringa 1175 och beställa, dom pratar perfekt engelska, så det är inga problem att göra sig förstådd!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

3G finns numer på andra ställen. I HuaHin finns det idag 2 bolag.

Ett av dom är AIS och ni kan läsa mer här. http://www.ais.co.th/mobileinternet/

Kräver dock att utrustningen klarar 900 bandet.

hf

3G finns lite varstans i Thailand nuförtiden.. jag var uppe och hälsade på bekanta i Khon Kaen för en vecka sen och han körde 3G med DTAC. Själv har jag kört med ett vanligt AIS kontantkort med EDGE i tre veckor och kan inte säga att jag märker speciellt stor skillnad mot 3G hemma.

Min rekommendation, köp ett vanligt kontantkort härnere (AIS=12call) och köp till internet, jag betalar 650 baht för en månads fri surf. Internet köper man till genom att ringa 1175 och beställa, dom pratar perfekt engelska, så det är inga problem att göra sig förstådd!!

lät billigt och bra! kanske ska satsa på det, om inte iPhonen är låst vill säga..det vet jag inte.

då kan man ju ha telefonen som modem till datorn också och surfa via den :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

problemet med iPhone är ju just att dom oftast är just låsta eftersom Apple mest sålde genom sina utvalda operatörer. finns ju små simkortsskal man kan köpa som gör att iPhonen tror att den har rätt operatör, kanske något å testa? (funderat på den själv) annars verkar upplåsningar rätt krångliga men har inte tittat mycket på det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

då kan man ju ha telefonen som modem till datorn också och surfa via den :)

Funkar det att använda iPhone som modem?? Har själv en Android och den går inte att använda som modem...

har inte testat det men ja, det ska fungera.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

problemet med iPhone är ju just att dom oftast är just låsta eftersom Apple mest sålde genom sina utvalda operatörer. finns ju små simkortsskal man kan köpa som gör att iPhonen tror att den har rätt operatör, kanske något å testa? (funderat på den själv) annars verkar upplåsningar rätt krångliga men har inte tittat mycket på det.

ja, det skulle kunna vara nåt! vet du vart man får tag i dessa? antar att man inte går in på mediamarkt eller liknande :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

problemet med iPhone är ju just att dom oftast är just låsta eftersom Apple mest sålde genom sina utvalda operatörer. finns ju små simkortsskal man kan köpa som gör att iPhonen tror att den har rätt operatör, kanske något å testa? (funderat på den själv) annars verkar upplåsningar rätt krångliga men har inte tittat mycket på det.

här läste jag om det

http://www.iphoneinfo.se/lasa-upp-iphone-3g/

ja, det skulle kunna vara nåt! vet du vart man får tag i dessa? antar att man inte går in på mediamarkt eller liknande :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

problemet med iPhone är ju just att dom oftast är just låsta eftersom Apple mest sålde genom sina utvalda operatörer. finns ju små simkortsskal man kan köpa som gör att iPhonen tror att den har rätt operatör, kanske något å testa? (funderat på den själv) annars verkar upplåsningar rätt krångliga men har inte tittat mycket på det.

här läste jag om det

http://www.iphoneinfo.se/lasa-upp-iphone-3g/

ja, det skulle kunna vara nåt! vet du vart man får tag i dessa? antar att man inte går in på mediamarkt eller liknande :)

Tack, ska kolla!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja för iPhone ska det gå, till android kommer det med 2.2

klart intressant!! min x10 mini kör bara 1.6, men har hört att SE ska uppgradera under 3:e kvartalet i år... hoppas det blir till 2.2!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

problemet med iPhone är ju just att dom oftast är just låsta eftersom Apple mest sålde genom sina utvalda operatörer. finns ju små simkortsskal man kan köpa som gör att iPhonen tror att den har rätt operatör, kanske något å testa? (funderat på den själv) annars verkar upplåsningar rätt krångliga men har inte tittat mycket på det.

här läste jag om det

http://www.iphoneinfo.se/lasa-upp-iphone-3g/

ja, det skulle kunna vara nåt! vet du vart man får tag i dessa? antar att man inte går in på mediamarkt eller liknande :)

Hittade detta.

http://www.tradera.com/SIMKORT-OLAST-LAS-UPP-din-MOBILTELEFON-DIREKT-auktion_260705_109332056

Om det fungera. Bedöm själv.

hf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

problemet med iPhone är ju just att dom oftast är just låsta eftersom Apple mest sålde genom sina utvalda operatörer. finns ju små simkortsskal man kan köpa som gör att iPhonen tror att den har rätt operatör, kanske något å testa? (funderat på den själv) annars verkar upplåsningar rätt krångliga men har inte tittat mycket på det.

Jag låste upp min i vintras på Tucom i Pattaya. Betalade 500 bath. Jag använde sedan 12call och köpte till surftid. Det kostade dock 1000 bath/månad för fri surf då och inte 650 bath som någon skrev men de kanske har sänkt nu.

då kan man ju ha telefonen som modem till datorn också och surfa via den

Internett delning var också min tanke men av någon anledning funkade det inte för mig där som det gör i sverige. Jag läste förut när internett delning med Iphone skulle komma att det var under förutsättning att operatören tillåter det. Så det kanske är det de inte gör. Men testa gärna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Viking

Jailbreaka den du har eller köp en olåst, köp ett Thai-simkort, ring, sms'a surfa för ca. 1500:-THB/mån

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jailbreaka den du har eller köp en olåst, köp ett Thai-simkort, ring, sms'a surfa för ca. 1500:-THB/mån

fast om man jailbreakar fungerar väl inte garantin?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Katastrof faktiskt. Men det är många, många fler som råkat ut för det, utan att ha fått berätta sin historia i Metro och e24.

Jasså har du några exempel.

Jag tror förövrigt inte riktigt på den där storyn. Om Dataroamingen  är avstängd skall det ju inte gå att ta emot någon data.

Numera har dessutom Telia utomlands en surf gräns på 650kr om du vill sufa vidare efter det får du ringa kundtjänst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Katastrof faktiskt. Men det är många, många fler som råkat ut för det, utan att ha fått berätta sin historia i Metro och e24.

Jasså har du några exempel.

Jag tror förövrigt inte riktigt på den där storyn. Om Dataroamingen  är avstängd skall det ju inte gå att ta emot någon data.

Numera har dessutom Telia utomlands en surf gräns på 650kr om du vill sufa vidare efter det får du ringa kundtjänst.

måste man ringa o aktivera den tjänsten hos telia då elle??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Katastrof faktiskt. Men det är många, många fler som råkat ut för det, utan att ha fått berätta sin historia i Metro och e24.

Jasså har du några exempel.

Jag tror förövrigt inte riktigt på den där storyn. Om Dataroamingen  är avstängd skall det ju inte gå att ta emot någon data.

Numera har dessutom Telia utomlands en surf gräns på 650kr om du vill sufa vidare efter det får du ringa kundtjänst.

måste man ringa o aktivera den tjänsten hos telia då elle??

Nej inte som jag förstår det. Man måste alltså bara ringa om man vill surfa för mer än 650kr om jag fattat saken rätt. Se länken nedan.

http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt-bredband/utomlands/

Ring kundtjänst om du känner dig osäker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Katastrof faktiskt. Men det är många, många fler som råkat ut för det, utan att ha fått berätta sin historia i Metro och e24.

Jasså har du några exempel.

Jag tror förövrigt inte riktigt på den där storyn. Om Dataroamingen  är avstängd skall det ju inte gå att ta emot någon data.

Numera har dessutom Telia utomlands en surf gräns på 650kr om du vill sufa vidare efter det får du ringa kundtjänst.

måste man ringa o aktivera den tjänsten hos telia då elle??

Nej inte som jag förstår det. Man måste alltså bara ringa om man vill surfa för mer än 650kr om jag fattat saken rätt. Se länken nedan.

http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt-bredband/utomlands/

Ring kundtjänst om du känner dig osäker.

will do... superbra att veta!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I sommras när vi var på kreta så ringde jag och bad tre stänga av min data trafik helt under de dagar vi befann oss i i kreta.

Men med wifi kund jag surfa på fler platser, jag skulle inte chansa på att enbart stänga av tjänst i mobilen, tänk om den försvinner, på några timmar kan det blir riktigt dyrt.  Och sen tar tre ansvar om datat trafik flödar trots att du ringt dem!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade också med min iphone till Kreta i våras och hade avstängd roaming. Chansade att det skulle funka och det funkade bra!

Använde mig bara av wifi-uppkopplingen som hotellet erbjöd. Kollade noga att jag hade internetuppkoppling via wifi innan jag gick ut på nätet.

Nu kanske det inte är lika dyrt som från Thailand och så var vi bara en vecka. Är man i Thailand och borta längre så kan ju "smällen" bli större om det är nåt som går galet så man vill ju inte gärna chansa då!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I sommras när vi var på kreta så ringde jag och bad tre stänga av min data trafik helt under de dagar vi befann oss i i kreta.

Men med wifi kund jag surfa på fler platser, jag skulle inte chansa på att enbart stänga av tjänst i mobilen, tänk om den försvinner, på några timmar kan det blir riktigt dyrt.  Och sen tar tre ansvar om datat trafik flödar trots att du ringt dem!

Dataroaming är alltid avstängd på min mobil. Om jag skall kunna surfa utomlands måste jag alltså slå på tjänsten. Jag vet inte hur du menar att den skall försvinna. Vad är det som försvinner? ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×