Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
wall80

Adidas. Kopia eller äkta?

Rekommendera Poster

Sist jag kollade upp det var det max 2000 som gällde och det kommer man ju upp i ganska så snart för man kan ju inte säga att det är en kopia och inte kostar så mycket... då åker man ju dit på de istället..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kopior är väl om jag inte mins helt fel fortfarande helt lagligt att ta hem för eget bruk?

Så kanske det är. Har aldrig hört någon åkt fast för att ha med sej några märkeskopior iaf. ÄR la kanske skillnad om man har hela väskan full med oanvända likadna saker..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kopior är väl om jag inte mins helt fel fortfarande helt lagligt att ta hem för eget bruk?

Kopior har väl aldrig vatt lagligt ?

Det är vad jag oxå trodde.. Men skulle tullen gå på barnfamiljer som köper med sej lite kläder hem skulle de nog inte bli så bra..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

VISSA kopior är ju relativt lika orginalen. Det skulle nog krävas regelbunden utbildning av tulltjänstemännen hos Ed Hardy / Quiksilver / Lacoste / Nike / Adidas / Hugo Boss / Levis / Diesel / Armani / Rolex / Omega / Cartier / Ray Ban / Oakley osv i så fall. Om de nu inte kräver kvitton.

Men kommer man med 50 pikétröjor är det ju ganska självklart de skall förtullas och tar man som privatperson in en container med kläder kan man ju misstänka att det kan röra sig om kopior osv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snart står man där o försöker pruta ner till ett bra pris.. Adidas för nästan hela kassan! Glajjer och klocker ska det ju också bli. Mycket trevligt ska det bli får vi hoppas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×