Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
thomlea88

Fylla 12 under resan...

Rekommendera Poster

Barn blir vuxna enligt flygbolagen när de fyller 12 (ofte inte alltid). Nu fyller en av mina 12 medans vi är tänkta att vara borta. Är det utresan eller hemresan som styr om de behöver vuxenbiljett, någon som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Personligen tror jag tvärt om men kolla för säkerhetsskull med flygbolaget, du har ju köpt en roundtrip inte två one way.

Thai har ibland 17 år som ungdomsbegränsning, m.a.o. tror jag inte flygbolaget är så speciellt känsligt och framförallt när det bara handlar om några dagar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Personligen tror jag tvärt om men kolla för säkerhetsskull med flygbolaget, du har ju köpt en roundtrip inte två one way.

Thai har ibland 17 år som ungdomsbegränsning, m.a.o. tror jag inte flygbolaget är så speciellt känsligt och framförallt när det bara handlar om några dagar.

Thai har sänkt sin barngräns till 11 år också!

Nu säger du "ibland" så du kanske vet nåt jag inte vet? Tidigare gick ju deras barngräns vid 15 år!

Men som sagts tidigare, är nog bättre att kolla med flygbolaget/resebyrån  istället för att få gissningar från bla. mig! ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sommartid när Thai har haft sina lågprissatsningar, bl.a för tre sedan åkte vid ned under Juni - Juli, våra barn var då 16 respektive 14 år och gick då som barn, hur det förhåller sig just idag vet jag ej.

Totalpriset tor. Kalmar - Phuket var då under 18000 svkr (2 vuxna 2 barn).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×