Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Li

Resväskor

Rekommendera Poster

Vet inte hur resväskorna är?

Men köpte en North Face rygga (kopia) sista dagen för att få med det sista som inhandlats.

I princip varenda söm gick sönder, den höll inte ens ihop till vi kom till Sverige! Kostade kanske inte många kronor, men det var ju helt bortkastat...

Ryck å slit lite, eller kanske bättre. Be någon i affären att dra ordentligt i alla sömmar och blixtlås!

Billiga kopior är ju just... billiga kopior!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har köpt resväskor i Thailand. Den första för 10 år sen och den är suverän. Har varit med om massor, men allt funkar fortfarande.

Nu i februari köpte vi en till, liknande. Den höll inte hela vägen hem, på bagagebandet kom först ett handtag sen väskan. När vi kom hem lossnade även andra handtaget. De väskor vi köpte är stora, mjuka men med hårda kanter. Suveräna, väger inte så mycket, sväljer massor med bagage och väska nr 1 verkar klara det mesta! Gav drygt 200 sek för den första och knappt 400 för den andra (som  INTE var bra)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte en förra året - den höll hem men vågar inte använda den på flyg mer... Ok i bilen ;)

Kostade på mig ett original i här hemma - kändes betydligt tryggare - och lättare :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för snabba svar. Jag väntar tills jag kommer hem och köper original. Hittar säkert något annat att lägga pengarna på här i Kata ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för snabba svar. Jag väntar tills jag kommer hem och köper original. Hittar säkert något annat att lägga pengarna på här i Kata ;)

Det gör du rätt i. Det lönar sig i längden med kvalité och desutom slippa vara orolig för sitt bagage varje gång man checkar in det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp några vanliga thaiväskor, alltså de plastväskor som thailändarna använder i vardags. Finns i varierande storlekar och kostar mellan 60 till 90 baht, dessutom varar de i evighet, ok blixtlåset är ingen höjdare men det går bra att förstärka med lite tejp. Numera har vi blivit ganska många som använder just dessa som bl.a. extrabagage p.g.a.d måste man numera tejpa dit sitt namn annars är det lätt att fel person tar väskan från bagagebandet. Jag såg nu senast minst ett halvt dussin på bandet innan våra kom.

Fördelen med dessa väskor är att de håller, nackdelen är att det saknas hjul, tur att det finns bagagevagnar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För er som är oroliga att väskorna inte ska hålla ihop på vägen hem så finns det möjlighet att plasta in väskorna på flygplatsen i Bangkok, kostar 120B oavsett storlek på väskan. Om jag inte minns fel så går det göra även på Phukets flygplats.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp några vanliga thaiväskor, alltså de plastväskor som thailändarna använder i vardags. Finns i varierande storlekar och kostar mellan 60 till 90 baht, dessutom varar de i evighet, ok blixtlåset är ingen höjdare men det går bra att förstärka med lite tejp. Numera har vi blivit ganska många som använder just dessa som bl.a. extrabagage p.g.a.d måste man numera tejpa dit sitt namn annars är det lätt att fel person tar väskan från bagagebandet. Jag såg nu senast minst ett halvt dussin på bandet innan våra kom.

Fördelen med dessa väskor är att de håller, nackdelen är att det saknas hjul, tur att det finns bagagevagnar.

Jag brukar köra med dubbla thaiväskor.

Först packar jag i en. Och sedan trär jag på nästa åt andra hållet. Så skulle dragkedjan gå sönder trillat inget ut .

hf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp några vanliga thaiväskor, alltså de plastväskor som thailändarna använder i vardags. Finns i varierande storlekar och kostar mellan 60 till 90 baht, dessutom varar de i evighet, ok blixtlåset är ingen höjdare men det går bra att förstärka med lite tejp. Numera har vi blivit ganska många som använder just dessa som bl.a. extrabagage p.g.a.d måste man numera tejpa dit sitt namn annars är det lätt att fel person tar väskan från bagagebandet. Jag såg nu senast minst ett halvt dussin på bandet innan våra kom.

Fördelen med dessa väskor är att de håller, nackdelen är att det saknas hjul, tur att det finns bagagevagnar.

Jag brukar köra med dubbla thaiväskor.

Först packar jag i en. Och sedan trär jag på nästa åt andra hållet. Så skulle dragkedjan gå sönder trillat inget ut .

hf

Är det inte bättre att packa i en riktigt ordentlig väska i så fall ?  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar köra med dubbla thaiväskor.

Först packar jag i en. Och sedan trär jag på nästa åt andra hållet. Så skulle dragkedjan gå sönder trillat inget ut .

hf

Är det inte bättre att packa i en riktigt ordentlig väska i så fall ?   ;)

Man sparar in mycket vikt. Thai-påsarna väger ju knappast ingenting.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×