Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
anja

tips koh chang

Rekommendera Poster

Hej! Vi är nu en familj som planerar våran fjärde resa till Thailand. Har tidigare besökt phuket och Kata som vi tycker mycket om. Har även varit i Krabi som vi tyckte var bra. Funderar nu på koh Chang men är rädda för att det kanske är FÖR lugnt för våra tonårspojkar som gillar att strosa runt och shoppa lite på kvällarna efter mysigt restaurangbesök (ja, även mamma gillar detta  ;)) Har ni andra tips till mig tar jag tacksamt emot dessa,Hotell bra stränder eller andra sköna alternativ som liknar Kata, Krabi storleksmässigt. Känner att jag har kört fast lite.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, Koh Chang och White Sand Beach är trevligt och ganska likt Ao Nang i för sig med urval av matställen ... kanske lite mindre men ändå.

Sedan ju längre söder man rör sig på Koh Chang som blir det ju också mycket lugnare stränder, som kanske då inte fyller era behov.

Alternativ som jag rekommenderar är ju Koh Samui med Chaweng eller Lamai Beach. Bophut Beach om man vill ta det lite lugnare några dagar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Håller med Martin

Whitesand är det som skulle passa er bäst på Chang. Men jag tror Samui kan vara bättre för er.

Chang har inget "centrum" det är det vanliga krimskramset ut med vägen bakom hotellen som utgör shopping stråk.

Det finns bara en väg där så allt händer utmed den.

Det finns bra med både thai och västerländska restauranger av god kvalitet både på stranden och utmed vägen.

Men shoppingen skulle jag kalla knappt medelmåttig.

Finns däremot mycket annat som är kul. . Diverse båtresor ut till öarna runt om kring, Djungel turer, Bada med Elefanter (mycket roligare än det låter), i Chantaburi kan man bada med delfiner tar ca 1 timme att åka dit.

/L

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bada med delfiner låter ju alldeles underbart! Men efter att ni tipsat om Samui börjar jag mer och mer kolla på det. Läst trådar om Lamai/Chaweng/Bophut. Ja det här är minsann inte lätt. Känns som att det är viktigast att grabbarna tycker att det är bra. Trivs dom, trivs jag!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Igen

Du kan åka till Chantaburi från Samui oxå om ni vill bada med delfinerna.

Jag skulle åkt till koh Chang och bott på White sand och avslutat med 2-3 dagar i Bankok och tokhandlat. Så brukar vi göra.

Då får ni shopping ni inte kommer i närheten av någon annan stans.

Shoppingen på turistorterna kan vara bättre eller sämre men i Bankok finns allt inte bara kopior och skit.

Ta en dag eller två på alla fina varuhus så lovar jag att sönerna är nöjda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror grabbarna era skulle stormtrivas i Koh chang. Välj då som föregående talare White Sand Beach. Vi har inte haft tråkigt där. Visst shopping finns det. Men man åker inte till Koh chang för att stor Shoppa. Det gör vi själva i Pattaya. Koh chang är trevligt med många bra restauranger utmed beachen, Grabbarna grus kan gå ner till Sabai bar & mingla med andra turister *Disco ställe* hög musik & bra stämming. Musik barer & biljard finns också i närheten. Utflykter med vattenfall & en massa elefant ridning, ÖN är trots allt ganska stor så man kan åka runt att titta på annat. Även fina små öar runt om Koh chang för att snorkla m.m.  Fantastiskt bad. Kristal klart vatten. Vi föredrar Detta före Koh samui. har varit där men....alla dagar i veckan chang före samui. Vi rest runt i thailand 10 år.. Så lite har man snappat upp. Lycka till med eran planering MVH MICKE

P.s.  Bild från WSB Chang 2008

post-1688-14768712202371_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×