Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
lollo5501

Billig taxfree på Bangkoks flygplats?

Recommended Posts

:kla Tackar tackar ;) finns det inga restrektioner hur många limpor man får köpa? Någon som har koll på priser för hudvårdsprodukter på flygplatsen? Inne i BKK iallafall ser det ut som priserna är högre än på Arlanda :( Nån har väl lite check på såna grejor också...eller?! :dan

de säljer inte Marlboro på Suwannaphum har inte fått veta varför ...

Vet inte heller riktigt varför med tror dom hade något kontrakt strul. Var väl 2006 du slutade sälja Marlboro på gamla flygplatsen.

Hur ligger priserna om man ska handla taxfree på flygplatsen? Dyrare eller billigare i Bangkok? Smink, sprit, cigaretter. Är det billigare på Arlanda?  :dan

Parfym-den sort jag köpte-är dyrare än på Arlanda ca: 450:- sk.

10 limpor cigg för 1020: sk fick en limpa gratis-var någon sorts mängd- rabatt.

Funkar det verkligen med så många limpor??? Vi åker med Air China via Peking :pra

Ja för oss var det inga problem fem limpor per biljett. Sedan har jag inte sagt att det är tillåtet att föra in i Sverige-tullreglerna lever sitt eget liv. Men inte har jag blivit stoppad och då även mellanlandat bl.a i Turkiet. Däremot är det ju väl känt att med drickat går det inte alls. Det snor dom vid första mellanlandning. När vi startar vår hemresa från Phuket så handlar vi det blöta på den flygplatsen tar med oss i handbagaget och därefter packar om i Bkk-om vi inte åker med Thai-då är det kört för då går bagaget hela vägen hem.

Sprit eller flaskor innehållande vätska man handlar på Taxfree i Bkk snor dom direkt om man mellanlandar på väg mot EU-land.

:(

/Jingo

Är det skillnad om man åker från Arlanda till bangkok med mellanlandning ? Dom förseglade bara mina flaskor och jag fick med dom hela vägen. Mellanlandade i Doha. Hade tänkt att köpa någon fin single malt inför hemresan men det kanske man ska strunta i då?

Funkar det verkligen med så många limpor??? Vi åker med Air China via Peking :pra

man får väl föra in en limpa per resenär eller två. Men några restriktioner på hur många man får köpa i Bkk finns inte. De ger 15 % på 10 limpor, 20 % på 20 st!  ;)

Väcker liv i denna tråd.

Fungerar det att köpa cigg vid ankomst till suvarnabhumi?

Alternativt är det nån som vet om det finns/går att köpa när man flyger inrikes från Don mueang?

Väcker liv i denna tråd.

Fungerar det att köpa cigg vid ankomst till suvarnabhumi?

Alternativt är det nån som vet om det finns/går att köpa när man flyger inrikes från Don mueang?

Har slutat röka men mängdrabatten är borta sedan några år och vet inte om man kan handla så mkt som förr.

Är inte ute efter några större mängder, utan bara om möjligheterna finns finns att köpa antingen när vi anländer till Bkk eller när vi flyger inrikes från Don Mueang dagen efter?

Eller är det så att vi endast kan köpa när vi skall tillbaka till Sverige?