Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Martin

Inför nästa version ... feedback från er!

Rekommendera Poster

Jag har länge pratat om "nästa version" av forumet. Jag har tid att lägga på detta för tillfället, men har fastnat i valet av system.

SYSTEM 1:

det systemet som jag hade ställt mig in på är tyvärr tyngt av en del buggar, som har skjutit på mina planer flera månader. Varje version släpps är inte tillräckligt bra tycker jag och innehåller buggar som är ganska allvarliga för bekväm användning.

+ ett uppladdningsystem, så bilder som läggs i galleriet kan lätt läggas till i bl.a. inlägg.

+ man kan sätta etiketter i trådar och galleriet. Lättare kanske att söka sedan.

- en del buggar som komme rnog ta en tid till innan det blir riktigt bra.

- chatfunktion som många önskat sig är sisådär.

SYSTEM 2:

ett inte planerat system, som verkar bra ändå. Enklare på ytan, lite mindre funktioner, dock lite fler än det nuvarande systemet. På grund av de många problem i System 1 har jag börjat överlägga om jag inte skall välja just detta.

+ mycket mindre buggar av det allvarliga slaget.

+ bra chattfunktion.

- bilduppladdningen är inte centraliserad. Dvs. ungefär som det är nu. Det ni lägger in i galleriet är inte lika enkelt att lägga in i trådar, med det verkar fungera för alla här.

- bilder skalas inte om till mindre storlek vid uppladdning till galleriet.

Det finns en tråd med förslag, men jag måste bestämma mig snart och vill gärna att ni lägger lite förslag här, vad är mest viktigt på forumet för er.

Vilka viktiga funktioner behövs i framtiden tycker ni?

Hoppa gärna över småsaker, men skriva gärna de "stora" bitarna som är viktiga för er. Vad kan verkligen förbättras, vad är akut?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då det blivit en bra bättre sökfunktion nu så kanske inte etiketter är så viktigt och bildgalleriet tycker jag är mer lättöverskådligt nu.

Något jag gärna skulle se är en Resdagboksfunktion annars tycker jag forumet är toppen !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Något jag gärna skulle se är en Resdagboksfunktion annars tycker jag forumet är toppen !

Det finns i båda systemen.

System 1: endast en "resedagbok" kan skapas per medlem.

System 2: man kan skapa flera om man vill, dvs. en för varje resa om man skulle vilja det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

System 1 är mer utvecklat utan tvekan, men just nu börjar jag undra om alla dessa funktioner behövs, eller om man skall hålla dte enkelt, men ha lite mer funktioner än just nu ... svårt val.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker oxå att 2:an verkar bäst. Om man väljer ett nytt

system så är det viktiga förutom fler funktioner att det inte

kryllar av en massa irriterande buggar.

Resedagbok blir  :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×