Jimmieboy 37 Report post Posted June 16, 2010 Så var man då äntligen här, underbart Jag är oxå här nu. =) Vart bor du? Vi bor på Choengmon Beach, själv då? Ja bor vid Chaweng Noi... First Residence Share this post Link to post Share on other sites
cajp 0 Report post Posted June 24, 2010 någon som har bott på detta hotell? http://www.sawadee.com/hotel/samui/baanrommai/ Vi kommer till Samui någon gån under tiden 20 juli - 12 augusti och har förstått att stranden inte är så bra på alla ställen vid Chaweng. Är detta ett ställe som ligger vid dålig strand? ligger det off? Hur långt är det till "stan2 och hyfsad strand? Hoppas några kan ge mig svar...... letar efter boende för max 1000 bath per natt och rum men det verkar inte vara det lättaste när det gäller samui under juli/augusti månad. Ann Share this post Link to post Share on other sites
SnuffeSunshine 0 Report post Posted June 26, 2010 någon som har bott på detta hotell? http://www.sawadee.com/hotel/samui/baanrommai/ Vi kommer till Samui någon gån under tiden 20 juli - 12 augusti och har förstått att stranden inte är så bra på alla ställen vid Chaweng. Är detta ett ställe som ligger vid dålig strand? ligger det off? Hur långt är det till "stan2 och hyfsad strand? Hoppas några kan ge mig svar...... letar efter boende för max 1000 bath per natt och rum men det verkar inte vara det lättaste när det gäller samui under juli/augusti månad. Ann Vet att det stället som du nämner ligger lite off till allt. Ok, den ligger inte så jätte off till stranden men det är mera den sämre delen av stranden. Bästa stranden på Chaweng är den södra delen men då är man lite off till affärer och sådant men helt öde är det inte. Bästa delen är då delen i mitten. Stranden i mitten är bra och man har chaweng city bakom sig, men hotellen är lite dyrare då Al'S Resort, Samui (Al's Resort) http://www.agoda.se/asia/thailand/samui/al_s_resort.html är ett hotell som ligger bra till och som inte behöver vare såååå dyrt. finns lite andra hotell i närheten som ligger bra och som är billigare men de har ingen webbsida:( Share this post Link to post Share on other sites
Evert 2 Report post Posted June 26, 2010 Stranden är väl helt ok, nackdelen är badet. När ni kommer ned är det lågvatten och det går att bada men det är dock sämsta delen av Chaweng. Finns dock en djuphåla i princip rakt utanför och där är det nästan 2 meter djupt. Nackdelen är att hela norra delen av stranden ligger bakom ett korallrev, vilket innebär att vattengenomströmningen är lite sisådär när det är lågvatten. Ett boende som vi själva utnyttjat ett flertal ggr de senaste 10 åren är P&P Samui resort, de har en granne som heter Samui Coral resort. Båda desa har ett optimalt läge och priset är runt 1200 baht/dygn vid boende i en vecka eller mer. T.o.m billigare på P&P om du väljer rum lite längre från beachen. Båda har pool, sattv, dock ingår ej frukost. Dessa boenden ligger ca 100 meter norr Al's resort = granne med Chaweng Garden. Läget för dessa 4 som jag nu räknat upp är det optimala, nära till centrum (max 150 meter) samtidigt som du har den finkornigaste sanden framför dig, dessutom slutar korallrevet precis utanför, upp till var och en att bada i skydd av korallrevet eller inte. På nätet begär de runt 2000 baht för Samui Coral men det är bara att bjuda eller erbjuda sig att gå till grannen. För vad de än säger så är de numera aldrig fullbelagda, har blivit ett överskott på boende = verkligen prutläge. Share this post Link to post Share on other sites
sektledaren 0 Report post Posted June 26, 2010 Gick en bit på chaweng stranden idag och det är grymt stor skillnad på södra och norra sidan, har aldrig varit på norra delen förrän idag och måste säga att jag inte alls blev imponerad, som sagt lågvatten gör att stranden inte ser så rolig ut, men också allt "liv", påminde mig lite om mallis, hög musik och mycket ungdomar. Går man sedan 200 meter söderut, lungt, tyst och trevlig strand. Måste bara få rekommendera Buri Rasa också, vet att det är lite dyrare, men oj vilket bra ställe. Share this post Link to post Share on other sites
Evert 2 Report post Posted June 26, 2010 Det är ju upp till var och en och var man använder sitt boende till. Jag menar vill man lägga styvt 4000 baht för en säng + frukost eller 1000 baht. Vi som i princip bara använder rummet till att sova i + förvara våra tillhörigheter är knappast i behov av att slänga ut så stora summor. Jag stannar hellre några veckor längre och bor billigare än tvärtom, men har man resurser så varför inte. Visst är det lite liv och då framför allt runt Ark Bar men å andra sidan är det desto mysigare om kvällarna när alla bord ställs fram och man äter med fördel på stranden - billigare och inte mindre gott. Share this post Link to post Share on other sites