Jimmieboy 37 Report post Posted May 18, 2010 Jag åker till Thailand den 31 maj. Har tänkt att åka till Koh Samui men vet inte när ännu. Kommer i vilket fall som helst vara i Thailand en månad. Share this post Link to post Share on other sites
sektledaren 0 Report post Posted May 18, 2010 Vi ska åka den 13/6, men avvaktar just nu, fortsätter det så här lutar det mot Malaysia istället. Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted May 19, 2010 Hej, På Koh Samui märks oroligheterna i Bangkok lika lite som i Visby, dvs inte alls. Share this post Link to post Share on other sites
inka 1 Report post Posted May 19, 2010 Hej, På Koh Samui märks oroligheterna i Bangkok lika lite som i Visby, dvs inte alls. Japp, mina föräldrar som befinner sig på Samui just nu rapporterar samma sak, dvs de märker inte av oroligheterna. Share this post Link to post Share on other sites
sektledaren 0 Report post Posted May 19, 2010 Det är i och för sig sant, men vem kan ge garantier för att flygplatsen i Bangkok inte drabbas?? Share this post Link to post Share on other sites
Guest änglar Report post Posted May 19, 2010 Vi landar i BKK 17/6 om vi stannar där 4 nätter eller inte avvaktar vi med ett tag till. Sen blir det Mae phim 10 dagar. För att sen flyga från Bkk till Koh samui. Där stannar vi i 4 v. Vi har inte tänkt att stanna hemma i dagsläget. Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted May 19, 2010 sektledaren, Det är i och för sig sant, men vem kan ge garantier för att flygplatsen i Bangkok inte drabbas?? Ingen... Jag håller det som otroligt men det gjorde jag med det som skett i Bangkok idag också. Det enda jag kan sga att de flesta "förståsigpåare" säger nog att flygplatsen nog är i någorlunda säkra händer. Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted May 19, 2010 Hej, Att oroligheterna skulle sprida sig till Samui håller jag som MYCKET osannolikt. På ön segrade Demokraterna (mycket förenklat: gulskjortor) med en enorm majoritet. Jag tror att rödtröjor som protesterar här helt enkelt kommer få massiva problem. Share this post Link to post Share on other sites
sektledaren 0 Report post Posted May 19, 2010 Tro mig, jag önskar inget hellre än att att åka till Thailand och framförallt Koh Samui. Längtat efter den 13/6 i snart ett år. Men med 2 barn på 5 och 8 kan jag ju inte chansa. Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted May 19, 2010 Det förstår jag. Om det hjälper kan ni gärna höra av er till mig just innan så kan jag rapportera om det aktuella läget just på ön. Share this post Link to post Share on other sites
sektledaren 0 Report post Posted May 19, 2010 Tack, det kanske jag gör. Vi avvaktar nu får vi se, inväntar Thai air´s besked om vårt datum så får vi se. Share this post Link to post Share on other sites
Guest änglar Report post Posted May 19, 2010 Förra gången vi var i Thailand så var delar av Bkk ockuperade av rödtröjor. En annan gång var det Sars viruset som gjorde att vi behandlades som pest smittade när vi skulle åka hem. Alla bar munskydd på flygplatsen och vi fick inte kliva av flyget när vi mellan landade på vägen hem. Alla gånger har vi haft små barn. och det har inte kännts en enda gång som vi har utsatt barnen för några faror. Då det blir så uppförstorat i medier här hemma. Jag ser ju allvarligt på det som händer i BKK just nu och skulle inte välja att åka just dit. Men jag tycker att det en så länge känns säkert att åka till övriga Thailand. Share this post Link to post Share on other sites
inka 1 Report post Posted May 19, 2010 Vi avvaktar nu får vi se, inväntar Thai air´s besked om vårt datum så får vi se. Vad är det för datumbesked du väntar från Thai? Share this post Link to post Share on other sites
Kikki 0 Report post Posted May 20, 2010 Jag skulle åka NU om någon erbjöd mej en resa! Share this post Link to post Share on other sites
sektledaren 0 Report post Posted May 20, 2010 Vi avvaktar nu får vi se, inväntar Thai air´s besked om vårt datum så får vi se. Vad är det för datumbesked du väntar från Thai? När jag var i kontakt med Jorden resor förra veckan erbjöd Thai air pengarna tillbaka på resor fram tills 27/5. Det är väl det vi avvaktar, antingen boka om till Kuala Lumpur men med flygbyte i Bangkok eller avboka helt och kolla om man hittar några vettiga priser på någon resa någon annanstans. Sommar i Sverige lockar tyvärr inte..... Share this post Link to post Share on other sites
Lemanov 0 Report post Posted May 25, 2010 Vi kommer att bo på Lamai Wanta som vanligt. Kommer ner runt 4 Juli. Det ska bli GÖTT Share this post Link to post Share on other sites
inka 1 Report post Posted June 3, 2010 Hihi, vad snabbt tiden gick, bara en vecka kvar till avresa Vi är en familj med två tonårstjejer på 13 och 16 år som nu åker för femte gången till Thailand. Någon annan här på forumet som kommer att vara på Samui i juni och juli? Share this post Link to post Share on other sites
sektledaren 0 Report post Posted June 3, 2010 Absolut Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted June 3, 2010 Jag med, Men jag kanske snarare räknas som en av inventarierna Share this post Link to post Share on other sites
inka 1 Report post Posted June 3, 2010 Vi kommer till Koh Samui den 14/6. Flyger ni Thai från Bangkok till Samui den 14 juni? Share this post Link to post Share on other sites
inka 1 Report post Posted June 3, 2010 Jag med, Men jag kanske snarare räknas som en av inventarierna Hehe, topp! Share this post Link to post Share on other sites
Jensa 0 Report post Posted June 3, 2010 Igår var det 3 månader tills vi "flyttar" till Koh Samui Share this post Link to post Share on other sites
sektledaren 0 Report post Posted June 3, 2010 Vi kommer till Koh Samui den 14/6. Flyger ni Thai från Bangkok till Samui den 14 juni? Ja, med morgonflyget. Flyger från Arlanda den 13/6. Share this post Link to post Share on other sites
thomas122 0 Report post Posted June 3, 2010 Vi drar till Koh Samui den 1 augusti, två vuxna o fyra barn Share this post Link to post Share on other sites
Mustang 0 Report post Posted June 3, 2010 Hej! Vi är nya medlemmar på forumet. Vi åker den 24/6 och kommer att åka till Samui vi också. 4 veckor blir vi troligtvis där... Två vuxna som längtar efter sol, bad, thai-mat och relax. Share this post Link to post Share on other sites