Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
inka

Koh Samui here we come :-)

Recommended Posts

Hej,

På Koh Samui märks oroligheterna i Bangkok lika lite som i Visby, dvs inte alls.

Japp, mina föräldrar som befinner sig på Samui just nu rapporterar samma sak, dvs de märker inte av oroligheterna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest änglar

Vi landar i BKK 17/6 om vi stannar där 4 nätter eller inte avvaktar vi med ett tag till. Sen blir det Mae phim 10 dagar. För att sen flyga från Bkk till Koh samui. Där stannar vi i 4 v. Vi har inte tänkt att stanna hemma i dagsläget.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sektledaren,

Det är i och för sig sant, men vem kan ge garantier för att flygplatsen i Bangkok inte drabbas??

Ingen... Jag håller det som otroligt men det gjorde jag med det som skett i Bangkok idag också.

Det enda jag kan sga att de flesta "förståsigpåare" säger nog att flygplatsen nog är i någorlunda säkra händer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Att oroligheterna skulle sprida sig till Samui håller jag som MYCKET osannolikt.

På ön segrade Demokraterna (mycket förenklat: gulskjortor) med en enorm majoritet. Jag tror att rödtröjor som protesterar här helt enkelt kommer få massiva problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest änglar

Förra gången vi var i Thailand så var delar av Bkk ockuperade av rödtröjor. En annan gång var det Sars viruset som gjorde att vi behandlades som pest smittade när vi skulle åka hem. Alla bar munskydd på flygplatsen och vi fick inte kliva av flyget när vi mellan landade på vägen hem. Alla gånger har vi haft små barn. och det har inte kännts en enda gång som vi har utsatt barnen för några faror. Då det blir så uppförstorat i medier här hemma. Jag ser ju allvarligt på det som händer i BKK just nu och skulle inte välja att åka just dit. Men jag tycker att det en så länge känns säkert att åka till övriga Thailand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi avvaktar nu får vi se, inväntar Thai air´s besked om vårt datum så får vi se.

Vad är det för datumbesked du väntar från Thai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi avvaktar nu får vi se, inväntar Thai air´s besked om vårt datum så får vi se.

Vad är det för datumbesked du väntar från Thai?

När jag var i kontakt med Jorden resor förra veckan erbjöd Thai air pengarna tillbaka på resor fram tills 27/5.

Det är väl det vi avvaktar, antingen boka om till Kuala Lumpur men med flygbyte i Bangkok eller avboka helt och kolla om man hittar några vettiga priser på någon resa någon annanstans.

Sommar i Sverige lockar tyvärr inte.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hihi, vad snabbt tiden gick, bara en vecka kvar till avresa  :dan

Vi är en familj med två tonårstjejer på 13 och 16 år som nu åker för femte gången till Thailand. Någon annan här på forumet som kommer att vara på Samui i juni och juli? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!

Vi är nya medlemmar på forumet. Vi åker den 24/6 och kommer att åka till Samui vi också. 4 veckor blir vi troligtvis där... Två vuxna som längtar efter sol, bad, thai-mat och relax. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×