Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
inka

Koh Samui here we come :-)

Recommended Posts

Den 11 juni bär det av med Thai till Bangkok några dagar för att sedan åka vidare till Koh Samui där vi stannar i en hel månad. Om jag längtar? Jaaaa!!!

Vi är en familj med två tonårstjejer på 13 och 16 år som nu åker för femte gången till Thailand. Någon annan här på forumet som kommer att vara på Samui i juni och juli? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, jag och min sambo (21 och 25 år) planerar på att vara på Koh Samui i juni, vi landar i BKK den 17e, sen direkt till Samui :)

Ja då är vi inte helt ensamma då trots lågsäsong :)

Kommer ni fixa boende innan ni åker eller gör ni det på plats?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja då är vi inte helt ensamma då trots lågsäsong :)

Kommer ni fixa boende innan ni åker eller gör ni det på plats?

Haha, nej :)

Vi kommer nog boka de två-tre första nätterna hemifrån, men resten tar vi på plats, beroende på vilken strand och/eller vilken ö (Koh Samui, Phangan eller Tao) vi vill bo på :) Har aldrig varit i Thailand, men är inte så orolig, tror det kommer att lösa sig :) Hur gör ni då?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep! Ska till Samui åtminstone ett gäng dagar nu i juni - preliminärt 9-13 som det ser ut just nu efter att ha spenderat några dagar i Bangkok för shopping och dylikt ;)

Eventuellt får jag för mig senare i vår att ändra så att jag stannar längre - "ingår" ju en resa till Samui i kampanjbiljetten jag köpt med Thai nu i sommar, plus gratis att byta dagar och dyl  :kla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, nej :)

Vi kommer nog boka de två-tre första nätterna hemifrån, men resten tar vi på plats, beroende på vilken strand och/eller vilken ö (Koh Samui, Phangan eller Tao) vi vill bo på :) Har aldrig varit i Thailand, men är inte så orolig, tror det kommer att lösa sig :) Hur gör ni då?

Vi tänkte göra samma sak, dvs boka här hemifrån de första dagarna, vi ska nog bo ngnstans på den norra delen, har inte riktigt bestämt var ännu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi tänkte göra samma sak, dvs boka här hemifrån de första dagarna, vi ska nog bo ngnstans på den norra delen, har inte riktigt bestämt var ännu.

Vi börjar nog på Chaweng, sen får vi se vad vi känner för :) Ingen av oss är riktigt sugna på fest, utan vi vill hellre bo på en fin strand, med bra restauranger/matställen så man kan äta gott och billigt på kvällarna :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep! Ska till Samui åtminstone ett gäng dagar nu i juni - preliminärt 9-13 som det ser ut just nu efter att ha spenderat några dagar i Bangkok för shopping och dylikt ;)

Eventuellt får jag för mig senare i vår att ändra så att jag stannar längre - "ingår" ju en resa till Samui i kampanjbiljetten jag köpt med Thai nu i sommar, plus gratis att byta dagar och dyl  :kla

Var på Samui ska du vara? Har du varit där tidigare?

Javisst är det bra att man kostnadsfritt kan byta hemresedatum, antar att du oxå köpt biljett med kampanjen "Thai 50 år"?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest änglar

Vi kommer till Samui den 30/6 stannar till 28/7 . 4 härliga veckor...... Vi är 2 vuxna och 2 döttrar ( 8, 13 år )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest änglar

vi stannar till den 28/7 . Vi vet inte vart vi ska bo. Vi ska hälsa på en vän och hans familj som bor där. han ska fixa boende till oss. Vi vet nog mera längre fram . det är ju ett tag kvar. Men gud så härligt det ska bli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi kommer till Koh Samui den 14/6.  :D

Hur länge stannar ni då och var ska ni bo?

3 Veckor blir det.

Ska bo på: (tror jag nu...)

Mae Nam - The Florist

Koh Phangan - Sunset Cove

Koh Tao - Koh Tao Paradise

Chaweng - Buri Rasa

Sen avslutar vi med shopping i Bangkok, då bor vi på Baiyoke Sky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ska bo på: (tror jag nu...)

Mae Nam - The Florist

Vi funderar oxå på Mae Nam :)

Har ni varit där förrut?

Recencera gärna detta hotell, vi har oxå funderingar på att bo här. Har mailat hotellet flertalet ggr, men tyvärr inget svar :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi åker 1/6 från sto raka spåret till koh samui första gången för oss! 2 vuxna och 2 flickor på 10 och 16 år. Vi funderar på lamai! Thai garden eller Buri resort kanske Sea breze tror jag de heter, någon som vet om dessa hotell verkar ok!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ska bo på: (tror jag nu...)

Mae Nam - The Florist

Vi funderar oxå på Mae Nam :)

Har ni varit där förrut?

Recencera gärna detta hotell, vi har oxå funderingar på att bo här. Har mailat hotellet flertalet ggr, men tyvärr inget svar :(

Har ni rätt adress? Jag hade inga problem när jag mailade.

Använde denna adress: contact@floristresort.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi åker 1/6 från sto raka spåret till koh samui första gången för oss! 2 vuxna och 2 flickor på 10 och 16 år. Vi funderar på lamai! Thai garden eller Buri resort kanske Sea breze tror jag de heter, någon som vet om dessa hotell verkar ok!!

Vill absolut inte skriva ner Lamai, det har helt klart några fördelar om man vill shoppa och så. Men jag var inte förtjust... Hade läst på ordentligt om Koh Samui innan vi åkte på vår första Thailandsresa och tyckte den stranden passade oss perfekt! Verkade inte lika turistig och exploaterad som Chaweng, inte lika "tråkig" som Big Buddha och inte lika lugn som Bophut och Maenam. Lagom med andra ord. Men det blev i alla fall för oss den största besvikelsen på resan - på tok för många försäljare, för mycket öppen prostitution (öppna plazor med små runda barer där gubbarna sitter och tittar på unga tjejer som ålar sig runt stolpar; massageställen där unga, på tok för unga, tjejer erbjuder sina tjänster etc.) Sen var det oftast så vågigt på stranden så att vi inte kunde bada. När vi väl var där kunde man läsa i broschyrer om de olika platserna på ön: "Chaweng är platsen för familjer, par och vänner. Lamai passar bättre för män, pga av pubkulturen och de "glada flickorna"". Vill inte påverka någon i negativ riktning, för alla gör sin egen resa och upplever allt på sitt sätt, men detta är info som i alla fall jag hade velat haft innan resan. Bophut däremot var mysigt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest änglar

oj vad alla säger olika. jag har hört att Lamai ska vara bättre än Bophut för att det är föööör lugnt på Bophut . och att Chaeweng ska vara lite för rörigt och mycket party. Vad gäller stranden i Lamai så har jag hört en del som har sagt att det är massor av jobbiga försäljare. och en del har sagt att man får vara i fred  ??? min uppfattning av försäljarna på stranden för övrigt i Thailand är att dom bara går förbi. Om du inte visar att DU vill att dom ska stanna. Jag har inte varit med om så många påstridiga strand försäljare utom möjligtvis i Patong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni som har avresa i juni, har ni bestämt er om ni ska åka trots oroligheter i Bangkok? För vår del lutar det åt att vi åker...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi åker 7 juni, 2 vuxna 2 ungdomar 13+14 år. Koh Samui direkt, men hade tänkt ta Bkk en natt den 26 juni, på vägen hem, men det lär vi ju få hoppa över...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×