inka 1 Report post Posted February 16, 2010 Den 11 juni bär det av med Thai till Bangkok några dagar för att sedan åka vidare till Koh Samui där vi stannar i en hel månad. Om jag längtar? Jaaaa!!! Vi är en familj med två tonårstjejer på 13 och 16 år som nu åker för femte gången till Thailand. Någon annan här på forumet som kommer att vara på Samui i juni och juli? Share this post Link to post Share on other sites
therese1989 0 Report post Posted February 16, 2010 Ja, jag och min sambo (21 och 25 år) planerar på att vara på Koh Samui i juni, vi landar i BKK den 17e, sen direkt till Samui Share this post Link to post Share on other sites
inka 1 Report post Posted February 16, 2010 Ja, jag och min sambo (21 och 25 år) planerar på att vara på Koh Samui i juni, vi landar i BKK den 17e, sen direkt till Samui Ja då är vi inte helt ensamma då trots lågsäsong Kommer ni fixa boende innan ni åker eller gör ni det på plats? Share this post Link to post Share on other sites
sektledaren 0 Report post Posted February 16, 2010 Vi kommer till Koh Samui den 14/6. Share this post Link to post Share on other sites
therese1989 0 Report post Posted February 16, 2010 Ja då är vi inte helt ensamma då trots lågsäsong Kommer ni fixa boende innan ni åker eller gör ni det på plats? Haha, nej Vi kommer nog boka de två-tre första nätterna hemifrån, men resten tar vi på plats, beroende på vilken strand och/eller vilken ö (Koh Samui, Phangan eller Tao) vi vill bo på Har aldrig varit i Thailand, men är inte så orolig, tror det kommer att lösa sig Hur gör ni då? Share this post Link to post Share on other sites
Dawnrazor 0 Report post Posted February 17, 2010 Yep! Ska till Samui åtminstone ett gäng dagar nu i juni - preliminärt 9-13 som det ser ut just nu efter att ha spenderat några dagar i Bangkok för shopping och dylikt Eventuellt får jag för mig senare i vår att ändra så att jag stannar längre - "ingår" ju en resa till Samui i kampanjbiljetten jag köpt med Thai nu i sommar, plus gratis att byta dagar och dyl Share this post Link to post Share on other sites
inka 1 Report post Posted February 17, 2010 Haha, nej Vi kommer nog boka de två-tre första nätterna hemifrån, men resten tar vi på plats, beroende på vilken strand och/eller vilken ö (Koh Samui, Phangan eller Tao) vi vill bo på Har aldrig varit i Thailand, men är inte så orolig, tror det kommer att lösa sig Hur gör ni då? Vi tänkte göra samma sak, dvs boka här hemifrån de första dagarna, vi ska nog bo ngnstans på den norra delen, har inte riktigt bestämt var ännu. Share this post Link to post Share on other sites
therese1989 0 Report post Posted February 17, 2010 Vi tänkte göra samma sak, dvs boka här hemifrån de första dagarna, vi ska nog bo ngnstans på den norra delen, har inte riktigt bestämt var ännu. Vi börjar nog på Chaweng, sen får vi se vad vi känner för Ingen av oss är riktigt sugna på fest, utan vi vill hellre bo på en fin strand, med bra restauranger/matställen så man kan äta gott och billigt på kvällarna Share this post Link to post Share on other sites
inka 1 Report post Posted February 18, 2010 Yep! Ska till Samui åtminstone ett gäng dagar nu i juni - preliminärt 9-13 som det ser ut just nu efter att ha spenderat några dagar i Bangkok för shopping och dylikt Eventuellt får jag för mig senare i vår att ändra så att jag stannar längre - "ingår" ju en resa till Samui i kampanjbiljetten jag köpt med Thai nu i sommar, plus gratis att byta dagar och dyl Var på Samui ska du vara? Har du varit där tidigare? Javisst är det bra att man kostnadsfritt kan byta hemresedatum, antar att du oxå köpt biljett med kampanjen "Thai 50 år"? Share this post Link to post Share on other sites
Guest änglar Report post Posted February 19, 2010 Vi kommer till Samui den 30/6 stannar till 28/7 . 4 härliga veckor...... Vi är 2 vuxna och 2 döttrar ( 8, 13 år ) Share this post Link to post Share on other sites
inka 1 Report post Posted February 20, 2010 Vi kommer till Koh Samui den 14/6. Hur länge stannar ni då och var ska ni bo? Share this post Link to post Share on other sites
Guest änglar Report post Posted February 20, 2010 vi stannar till den 28/7 . Vi vet inte vart vi ska bo. Vi ska hälsa på en vän och hans familj som bor där. han ska fixa boende till oss. Vi vet nog mera längre fram . det är ju ett tag kvar. Men gud så härligt det ska bli. Share this post Link to post Share on other sites
sektledaren 0 Report post Posted February 20, 2010 Vi kommer till Koh Samui den 14/6. Hur länge stannar ni då och var ska ni bo? 3 Veckor blir det. Ska bo på: (tror jag nu...) Mae Nam - The Florist Koh Phangan - Sunset Cove Koh Tao - Koh Tao Paradise Chaweng - Buri Rasa Sen avslutar vi med shopping i Bangkok, då bor vi på Baiyoke Sky. Share this post Link to post Share on other sites
inka 1 Report post Posted February 20, 2010 Ska bo på: (tror jag nu...) Mae Nam - The Florist Vi funderar oxå på Mae Nam Har ni varit där förrut? Share this post Link to post Share on other sites
sektledaren 0 Report post Posted February 20, 2010 Ska bo på: (tror jag nu...) Mae Nam - The Florist Vi funderar oxå på Mae Nam Har ni varit där förrut? Nej Share this post Link to post Share on other sites
inka 1 Report post Posted March 15, 2010 Ska bo på: (tror jag nu...) Mae Nam - The Florist Vi funderar oxå på Mae Nam Har ni varit där förrut? Recencera gärna detta hotell, vi har oxå funderingar på att bo här. Har mailat hotellet flertalet ggr, men tyvärr inget svar Share this post Link to post Share on other sites
vildbilly 0 Report post Posted March 15, 2010 Vi åker 1/6 från sto raka spåret till koh samui första gången för oss! 2 vuxna och 2 flickor på 10 och 16 år. Vi funderar på lamai! Thai garden eller Buri resort kanske Sea breze tror jag de heter, någon som vet om dessa hotell verkar ok!! Share this post Link to post Share on other sites
sektledaren 0 Report post Posted March 15, 2010 Ska bo på: (tror jag nu...) Mae Nam - The Florist Vi funderar oxå på Mae Nam Har ni varit där förrut? Recencera gärna detta hotell, vi har oxå funderingar på att bo här. Har mailat hotellet flertalet ggr, men tyvärr inget svar Har ni rätt adress? Jag hade inga problem när jag mailade. Använde denna adress: contact@floristresort.com Share this post Link to post Share on other sites
helmat 0 Report post Posted March 17, 2010 Vi åker 1/6 från sto raka spåret till koh samui första gången för oss! 2 vuxna och 2 flickor på 10 och 16 år. Vi funderar på lamai! Thai garden eller Buri resort kanske Sea breze tror jag de heter, någon som vet om dessa hotell verkar ok!! Vill absolut inte skriva ner Lamai, det har helt klart några fördelar om man vill shoppa och så. Men jag var inte förtjust... Hade läst på ordentligt om Koh Samui innan vi åkte på vår första Thailandsresa och tyckte den stranden passade oss perfekt! Verkade inte lika turistig och exploaterad som Chaweng, inte lika "tråkig" som Big Buddha och inte lika lugn som Bophut och Maenam. Lagom med andra ord. Men det blev i alla fall för oss den största besvikelsen på resan - på tok för många försäljare, för mycket öppen prostitution (öppna plazor med små runda barer där gubbarna sitter och tittar på unga tjejer som ålar sig runt stolpar; massageställen där unga, på tok för unga, tjejer erbjuder sina tjänster etc.) Sen var det oftast så vågigt på stranden så att vi inte kunde bada. När vi väl var där kunde man läsa i broschyrer om de olika platserna på ön: "Chaweng är platsen för familjer, par och vänner. Lamai passar bättre för män, pga av pubkulturen och de "glada flickorna"". Vill inte påverka någon i negativ riktning, för alla gör sin egen resa och upplever allt på sitt sätt, men detta är info som i alla fall jag hade velat haft innan resan. Bophut däremot var mysigt! Share this post Link to post Share on other sites
Guest änglar Report post Posted March 18, 2010 oj vad alla säger olika. jag har hört att Lamai ska vara bättre än Bophut för att det är föööör lugnt på Bophut . och att Chaeweng ska vara lite för rörigt och mycket party. Vad gäller stranden i Lamai så har jag hört en del som har sagt att det är massor av jobbiga försäljare. och en del har sagt att man får vara i fred min uppfattning av försäljarna på stranden för övrigt i Thailand är att dom bara går förbi. Om du inte visar att DU vill att dom ska stanna. Jag har inte varit med om så många påstridiga strand försäljare utom möjligtvis i Patong. Share this post Link to post Share on other sites
inka 1 Report post Posted May 18, 2010 Ni som har avresa i juni, har ni bestämt er om ni ska åka trots oroligheter i Bangkok? För vår del lutar det åt att vi åker... Share this post Link to post Share on other sites
vildbilly 0 Report post Posted May 18, 2010 Vi åker 1/6 till Koh samui! 2 vuxna med barn 10,14 år gamla!använder bbk som transit Share this post Link to post Share on other sites
Aqua 0 Report post Posted May 18, 2010 Vi åker den 24 Juni, tre vuxna o ett barn 13 Share this post Link to post Share on other sites
carjoh 0 Report post Posted May 18, 2010 Vi åker 7 juni, 2 vuxna 2 ungdomar 13+14 år. Koh Samui direkt, men hade tänkt ta Bkk en natt den 26 juni, på vägen hem, men det lär vi ju få hoppa över... Share this post Link to post Share on other sites
Jensa 0 Report post Posted May 18, 2010 Vi drar till Koh Samui 2 september Share this post Link to post Share on other sites