Jimmieboy 37 Report post Posted March 19, 2012 Jag vill inte ha jetskis eller speedboats där ja ska bada.. Jag föredrar stränder där det inte är tillåtet med jetskis.. Share this post Link to post Share on other sites
Peteryeah 0 Report post Posted March 19, 2012 Hört om såna här historier flera år nu. Känns lite sjukt att det inte blivit bojkottat helt för längesen. Men alla har väl inte internet kanske. Även hört liknande scams från platser i karibien. Verkar vara en klassisk "maffia" metod för strandorter som lever på turism. Skulle uppmana alla att bojkotta helt. Share this post Link to post Share on other sites
pellebl 0 Report post Posted March 19, 2012 Åk någon annan stans där det inte finns Jet-ski och maffia! Koh Lanta är ett sånt ställe! Share this post Link to post Share on other sites
Martin 0 Report post Posted March 19, 2012 Åk någon annan stans där det inte finns Jet-ski och maffia! Koh Lanta är ett sånt ställe! Ja, åk helst till ställen utan Jet-skis helt enkelt Mycket trevligare stränder! Share this post Link to post Share on other sites
hille 2 Report post Posted March 19, 2012 Åk någon annan stans där det inte finns Jet-ski och maffia! Koh Lanta är ett sånt ställe! Ja, åk helst till ställen utan Jet-skis helt enkelt Mycket trevligare stränder! Share this post Link to post Share on other sites
Flugodlan 0 Report post Posted March 23, 2012 Har hört om detta också, inte roligt. Polisen känns inte särskilt pålitlig heller. Share this post Link to post Share on other sites
Golfkillen 0 Report post Posted March 24, 2012 Åk någon annan stans där det inte finns Jet-ski och maffia! Koh Lanta är ett sånt ställe! Har pratat med en del GM för hotell samt "fristående" restaurangägare på Koh Lanta. De håller inte med dig i ditt påstående att maffian inte finns där. Lurar kanske inte turisterna, men maffian kan göra så mycket andra saker. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted March 24, 2012 Åk någon annan stans där det inte finns Jet-ski och maffia! Koh Lanta är ett sånt ställe! Har pratat med en del GM för hotell samt "fristående" restaurangägare på Koh Lanta. De håller inte med dig i ditt påstående att maffian inte finns där. Lurar kanske inte turisterna, men maffian kan göra så mycket andra saker. Jetskis finns de la iaf inte på Lanta? Share this post Link to post Share on other sites
Golfkillen 0 Report post Posted March 24, 2012 Åk någon annan stans där det inte finns Jet-ski och maffia! Koh Lanta är ett sånt ställe! Har pratat med en del GM för hotell samt "fristående" restaurangägare på Koh Lanta. De håller inte med dig i ditt påstående att maffian inte finns där. Lurar kanske inte turisterna, men maffian kan göra så mycket andra saker. Jetskis finns de la iaf inte på Lanta? Jag har inte sett några här, men har bara spenderat några veckor här. Du har ju bott här, har du sett några? Share this post Link to post Share on other sites
Endoo 1 Report post Posted March 24, 2012 Ska inte finnas i hela Krabi. Förbjudet eftersom det är naturreservat. Share this post Link to post Share on other sites
Rollercoaster 0 Report post Posted March 24, 2012 Vad jag hörde när jag var på Lanta av en som bodde där så är det muslimska rådet som satt stop för jetskis Dom ska tydligen även ha satt stopp för ett brobygge från fastlandet över till Lanta + uppställning av rader med solsängar på stranden........ Share this post Link to post Share on other sites
Endoo 1 Report post Posted March 24, 2012 Vad jag hörde när jag var på Lanta av en som bodde där så är det muslimska rådet som satt stop för jetskis Dom ska tydligen även ha satt stopp för ett brobygge från fastlandet över till Lanta + uppställning av rader med solsängar på stranden........ Det tror jag är alldeles fel info eftersom det enligt vad jag känner till är rikstäckande regler för alla naturreservat. Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted February 5, 2013 Hej, En tysk man undkommer attack med ett litet ankare efter verbal konflikt med jetskiuthyrare: http://www.phuketgazette.net/phuket_news/2013/Phuket-Police-search-for-jet-ski-operator-after-anchor-attack-on-German-tourist-20144.html Share this post Link to post Share on other sites
Endoo 1 Report post Posted February 5, 2013 Hej, En tysk man undkommer attack med ett litet ankare efter verbal konflikt med jetskiuthyrare: http://www.phuketgazette.net/phuket_news/2013/Phuket-Police-search-for-jet-ski-operator-after-anchor-attack-on-German-tourist-20144.html Där hjärnan tar slut.... Share this post Link to post Share on other sites
olvert 0 Report post Posted February 7, 2013 Hmm undrar om den lille jetski killen förstår att alla som har en dator med internet kan läsa om hans milda behandling av en turist Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted February 7, 2013 Hmm undrar om den lille jetski killen förstår att alla som har en dator med internet kan läsa om hans milda behandling av en turist Mycket intressant analys. Jag tänker samma (ofta). Gör "man" bort sig rejält är risken dessutom stor att man hamnar på YouTube dagen efter (filmad av random smartphone). Är det riktigt uppseendeväckande riskerar man hamna på hela världens nyhetssajter. "Ankar-mannen" har nog bara flyt att hans lilla attack (än så länge) inte går att beskåda på nätet. Share this post Link to post Share on other sites