Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Guest änglar

Jetski maffian ???

Recommended Posts

Hört om såna här historier flera år nu. Känns lite sjukt att det inte blivit bojkottat helt för längesen. Men alla har väl inte internet kanske.

Även hört liknande scams från platser i karibien. Verkar vara en klassisk "maffia" metod för strandorter som lever på turism.

Skulle uppmana alla att bojkotta helt.

Åk någon annan stans där det inte finns Jet-ski och maffia! Koh Lanta är ett sånt ställe!

Ja, åk helst till ställen utan Jet-skis helt enkelt :) Mycket trevligare stränder!

Åk någon annan stans där det inte finns Jet-ski och maffia! Koh Lanta är ett sånt ställe!

Ja, åk helst till ställen utan Jet-skis helt enkelt :) Mycket trevligare stränder!

:JC_goodpost:

Har pratat med en del GM för hotell samt "fristående" restaurangägare på Koh Lanta. De håller inte med dig i ditt påstående att maffian inte finns där. Lurar kanske inte turisterna, men maffian kan göra så mycket andra saker.

Har pratat med en del GM för hotell samt "fristående" restaurangägare på Koh Lanta. De håller inte med dig i ditt påstående att maffian inte finns där. Lurar kanske inte turisterna, men maffian kan göra så mycket andra saker.

Jetskis finns de la iaf inte på Lanta?

Jetskis finns de la iaf inte på Lanta?

Jag har inte sett några här, men har bara spenderat några veckor här. Du har ju bott här, har du sett några?

Vad jag hörde när jag var på Lanta av en som bodde där så är det muslimska rådet som satt stop för jetskis  :kla

Dom ska tydligen även ha satt stopp för ett brobygge från fastlandet över till Lanta + uppställning av rader med solsängar på stranden........

Vad jag hörde när jag var på Lanta av en som bodde där så är det muslimska rådet som satt stop för jetskis  :kla

Dom ska tydligen även ha satt stopp för ett brobygge från fastlandet över till Lanta + uppställning av rader med solsängar på stranden........

Det tror jag är alldeles fel info eftersom det enligt vad jag känner till är rikstäckande regler för alla naturreservat.

Hmm undrar om den lille jetski killen förstår att alla som har en dator med internet kan läsa om hans milda behandling av en turist :connie_escapejar:

Mycket intressant analys.

Jag tänker samma (ofta). Gör "man" bort sig rejält är risken dessutom stor att man hamnar på YouTube dagen efter (filmad av random smartphone). Är det riktigt uppseendeväckande riskerar man hamna på hela världens nyhetssajter.

"Ankar-mannen" har nog bara flyt att hans lilla attack (än så länge) inte går att beskåda på nätet.