Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Guest änglar

Jetski maffian ???

Recommended Posts

Sluta upp med att hyra jet ski så är hela problemet löst. Som bonus skonar man naturen, man slipper riskera att bli överkörd när man badar och man slipper höra oljudet och får därigenom en lugn och skön dag på stranden till allas trevnad ;)

WORDS!!

Kunde inte sagt det bättre själv.

Är så in i H-E trött på dessa J-A jet-ski surrandes

kring skallen när jag badar.

Uthyrarna själva tycker ju att det är så jäkla

häftigt att köra omkring precis runt

skallen på folk  >:(

mvh

Kanske är lättare att räkna upp ställena som faktiskt har Jet-Skis. Fyll på listan om ni har lust:

Pattaya

Phuket

-Patong

-Karon

-Kata

-Kamala

-Bangtao

Hua-Hin

Koh Samui

-Chaweng

Som alla Svensson skyll dej själv. Åk inte Phuket eller Samui ....det finns andra ställen i Thailand.

Är du en sån där häftig en som minsann hellre hänger på den thailändska landsbygden med Sochothai och hans vattenbuffel?

Guest r1000

Som alla Svensson skyll dej själv. Åk inte Phuket eller Samui ....det finns andra ställen i Thailand.

?

Udon Thani? :laugh1:

Hej,

Udon Thani är ju värsta turisthålan, är ni såna där svenssons?

Tacka vet jag Ouagadougou i Burkina Faso. Där finns inte en svensson var man än tittar och ingen jetski-maffia heller!

Googlar man det och kikar bilder hittar man 3 vita cycklister, det är allt för mycket svensons där, bättre kan du väl  :)

http://www.google.se/imgres?q=ouagadougou+tourist&um=1&hl=sv&biw=1074&bih=741&tbm=isch&tbnid=I45bBGwhGgIPqM:&imgrefurl=http://www.bikefriday.com/community/what_do_you_do/ouagadougou_explorations&docid=QcBsdGFWnajQSM&imgurl=http://www.bikefriday.com/images/entryimages/4e2d46621c774.jpg&w=480&h=360&ei=q8u8TrrwI4HtrAePs6HkAQ&zoom=1

Ser inte roligt ut och jag lider med alla som råkar ut för detta, vi har hyrt Jet ski enbart i Kamala Phuket under dom sex gånger vi varit i Thailand men aldrig varit ute för detta, vi är riktigt noga med att filma och ta kort på maskinen tillsamans med han som hyr ut varje gång och jag tror att detta kan vara ett bra tips om man nu tvunget skall hyra.

Däremot har jag hört att i Patong kan det vara som på filmen, är det någon som hört att det varit problem i Kamala?

//Fia

Ser inte roligt ut och jag lider med alla som råkar ut för detta, vi har hyrt Jet ski enbart i Kamala Phuket under dom sex gånger vi varit i Thailand men aldrig varit ute för detta, vi är riktigt noga med att filma och ta kort på maskinen tillsamans med han som hyr ut varje gång och jag tror att detta kan vara ett bra tips om man nu tvunget skall hyra.

Däremot har jag hört att i Patong kan det vara som på filmen, är det någon som hört att det varit problem i Kamala?

//Fia

Jag känner en del av de som har han dom det i Kamala och de säger sig aldrig göra liknande. Har heller aldrig hört om någon som haft problem utan att va ett pucka själv som att tex fortsätta köra långt över tiden och sen va otrevlig.

Hoppas det är och förblir så.

Jävla lätt att spela allan på hemmaplan. Patetiska nollor som säkerligen inte skulle våga säga bu eller bä om de va i ett främmande land. Sanna loosers med andra ord.

Nu fick jag något att tänka på Songkran! Men jag håller med Endoo om att i Kamala har vi enbart blivit positivt bemöta. Men dom får ligga på många dagar innan vi har kommit ner till det pris som vi kan acceptera men vi bemöter dom alltid trevligt.

Vi åker alltid runt i Thailand på våra resor men det är enbart i Kamala vi har hyrt jet ski, så kommer det troligtvis att bli även när vi åker 5 april men jag skall ta upp detta med motorhaveri under min film inspelning när vi diskuterar med dom.

//FIA

Jag hyr aldrig JetSki och kommer aldrig göra det heller. Detta eftersom det ställer till en hel del skit för miljön samt att jag personligen endast tycker att det är irriterande med JetSki's

Det var därför jag uppskattade Chalok Bay på Koh Tao så otroligt mycket, det var så fantastiskt lugnt och tyst på stranden