Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst antigone

Vad längtar du mest till i Thailand?

Rekommendera Poster

Det totala lugnet på Long Beach  :beach: Koh Lanta. Grillad kyckling, sticky rice, som tam och en kall Chang till lunch. En skön massage på Dreamy Spa. Tamarindräkor. Åka längs floden i Bangkok, hoppa av när jag känner för det och leta mig något nytt att upptäcka. Frukost med sand mellan tårna  :Archie_07:. MMMM, hur mycket som helst längtar jag efter. Tur det bara är 55 dagar kvar  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Wookade grönsaker i ostronsås.

Bäst på thailändska småhak. Och allra bäst där de har med vildsparris.

Och helgrillad fisk. Och Skaldjur.

Och ANANAS och Mango.

Och bada i nästan ljummet vatten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lugnet, avkopplingen, kunna ta av sig skorna när man kommer fram och sen i stort sett inte behöva ta på dom förrän man åker hem.. prata med människor på ett helt annant sätt än jag gör hemma i Sverige - även med svenskar  ;). Massagage vid stranden..

Massaman curry.. panaeng curry.. ananasshake.. Mmmmm!!!

Och just nu längtar jag våldsamt efter den fantastiska fukostbuffen på Novotel siam square, som jag precs bokat rum på  :D.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thai-pankakor! Åå idag kunde jag tänkt mig en sådan :D

Synd bara att svenska pannkakor är mångdubbelt godare...

Är goda dom med, men en Thai-pankaka med banan på stranden är riktigt gott! :D Tur smaken är olika :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

just nu: att kunna kliva ut barfota från bungen och gå ner till stranden. värmen. havet. maten. att sitta på dynor i sanden och äta. åh.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just nu längtar jag efter att inleda mitt största äventyr i livet.

Uppsägning lämnas in 25/10 och den 25/1 bör det av till Koh Tao för att lära mig allt om marinbevaring, efter det har jag ingen aning om vad som händer.

Antingen kommer jag vilja jobba inom det området som just nu är min dröm eller så kommer jag upptäcka att jag av ett eller annat skäl inte klarar av det.

Tänk att man skulle hinna bli 40 innan man vågade kasta sig ut från stupet ut i det okända

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just nu längtar jag efter att inleda mitt största äventyr i livet.

Uppsägning lämnas in 25/10 och den 25/1 bör det av till Koh Tao för att lära mig allt om marinbevaring, efter det har jag ingen aning om vad som händer.

Antingen kommer jag vilja jobba inom det området som just nu är min dröm eller så kommer jag upptäcka att jag av ett eller annat skäl inte klarar av det.

Tänk att man skulle hinna bli 40 innan man vågade kasta sig ut från stupet ut i det okända

Lycka till!! Försök å få Thailändarna att tänka långsiktigt. Bland annat om oljeborrningen, så att inte hela arkipilagen dränks i olja.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just nu längtar jag efter att inleda mitt största äventyr i livet.

Uppsägning lämnas in 25/10 och den 25/1 bör det av till Koh Tao för att lära mig allt om marinbevaring, efter det har jag ingen aning om vad som händer.

Antingen kommer jag vilja jobba inom det området som just nu är min dröm eller så kommer jag upptäcka att jag av ett eller annat skäl inte klarar av det.

Tänk att man skulle hinna bli 40 innan man vågade kasta sig ut från stupet ut i det okända

Lycka till!! Försök å få Thailändarna att tänka långsiktigt. Bland annat om oljeborrningen, så att inte hela arkipilagen dränks i olja.

Borrandet efter olja är det ju tyvärr inte bara Thailand som gör trots de risker som finns.

Vad gäller långsiktigheten så tror jag att attityden håller på att förändras så sakteligen, den yngre generationen intresserar sig mer och mer för detta med miljöfrågor. Delvis tack vare de projekt som pågår runt om i Thailand. På Koh Tao har de nu ett projekt där de lär unga att dyka och samtidigt utbildar dom i hur viktigt det är med att bevara och underhålla miljön. De samarbetar även med lokala butiker, hotell etc för att försöka få till en förändring. Fördelen med Koh Tao är ju att det är en liten ö och det då är lättare att sprida kunskapen och öka medvetenheten.

Oavsett land så gäller det ju att få med sig lokalbefolkningen och få dem att förstå varför man vill göra det man gör. Förändring kommer ju inte med oss som är där som gäster utan den kan ske först när lokalbefolkningen börjar engagera sig.

Jag har inte gett upp hoppet för mänskligheten ännu :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åker nu till hösten, och kommer att åka runt lite. Phatthalung, Koh lipe, Trang. Upp till BKK och öarna koh samet och möjligtvis koh chang. Det jag längtar efter är klimatet där, när det börjar bli vinter och kallt här. Hade inte frugan varit Thai hade jag nog valt ett annat land

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ögonblicket då man stiger av planet, dofterna o värmen som slår emot en, magiskt  :)

Kan bara hålla med!! Varför skulle jag läsa denna tråd. Nu vart jag sååå sugen på att dra iväg. Ja, ja...bara 1 år kvar... :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ögonblicket då man stiger av planet, dofterna o värmen som slår emot en, magiskt :)

Kan bara hålla med!! Varför skulle jag läsa denna tråd. Nu vart jag sååå sugen på att dra iväg. Ja, ja...bara 1 år kvar... :)

1år kvar ??? Det sa du för 1 år sen också ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ju fan sanslöst. Hur kan så många vanliga familjer från Sverige älska Thailand. Antagligen så tillbringar man sina semesterdagar på något ving eller fritidshotell på någon turistort, och vet nada om Thailand. Vänta till den dagen du råkar ut för något där det krävs pengar. Då kommer du att se hur det riktiga Thailand fungerar. Nu är mina barn vuxna. Men hade jag varit småbarnsförälder hade jag defenitivt valt ett annat land att semestra i. Men det man inte vet oroas man inte heller av

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...till jag och min fru sitter på stranden vid en mysig restaurang och ser en eldshow sådär lagomt mätt efter en thaimiddag med en kall chang på WSB.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Att bara få glida runt i skabbiga surfar shorts och t-shirt till detta såklart flippflopps!!! Och va lite salongs berusad dagarna igenom. Kanske ett dopp i poolen med i soluppgången

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att bara få glida runt i skabbiga surfar shorts och t-shirt till detta såklart flippflopps!!! Och va lite salongs berusad dagarna igenom. Kanske ett dopp i poolen med i soluppgången

Foppadojor funkar också.............................om sanden är het.  :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ju fan sanslöst. Hur kan så många vanliga familjer från Sverige älska Thailand. Antagligen så tillbringar man sina semesterdagar på något ving eller fritidshotell på någon turistort, och vet nada om Thailand. Vänta till den dagen du råkar ut för något där det krävs pengar. Då kommer du att se hur det riktiga Thailand fungerar. Nu är mina barn vuxna. Men hade jag varit småbarnsförälder hade jag defenitivt valt ett annat land att semestra i. Men det man inte vet oroas man inte heller av

Att du inte längtar till Thailand har vi förstått men vad är det som gjort dig så bitter?

Vad menar du med: "Vänta till den dagen du råkar ut för något där det krävs pengar" ?

Oförutsedda händelser som kan komma att kosta pengar brukar man försäkra sig emot, eller hur?

Gör man inte det så får man oftast skylla sig själv.

Vad är det man kan råka utför annars som kräver pengar? Gula febern? ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ju fan sanslöst. Hur kan så många vanliga familjer från Sverige älska Thailand. Antagligen så tillbringar man sina semesterdagar på något ving eller fritidshotell på någon turistort, och vet nada om Thailand. Vänta till den dagen du råkar ut för något där det krävs pengar. Då kommer du att se hur det riktiga Thailand fungerar. Nu är mina barn vuxna. Men hade jag varit småbarnsförälder hade jag defenitivt valt ett annat land att semestra i. Men det man inte vet oroas man inte heller av

Att du inte längtar till Thailand har vi förstått men vad är det som gjort dig så bitter?

Vad menar du med: "Vänta till den dagen du råkar ut för något där det krävs pengar" ?

Oförutsedda händelser som kan komma att kosta pengar brukar man försäkra sig emot, eller hur?

Gör man inte det så får man oftast skylla sig själv.

Vad är det man kan råka utför annars som kräver pengar? Gula febern? ;)

Jag tycker det är mer märkligt att man hänger i ett thailandsforum om man nu ogillar landet så skarpt.

Om jag ogillar något starkt så undvikar jag att gå in på de sidorna, men jag kanske är konstig.

Sen så tycker jag också att om man ska komma med kritik (vilket inte är fel alls) så bör den vara konstruktiv och ge exempel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ju fan sanslöst. Hur kan så många vanliga familjer från Sverige älska Thailand. Antagligen så tillbringar man sina semesterdagar på något ving eller fritidshotell på någon turistort, och vet nada om Thailand. Vänta till den dagen du råkar ut för något där det krävs pengar. Då kommer du att se hur det riktiga Thailand fungerar. Nu är mina barn vuxna. Men hade jag varit småbarnsförälder hade jag defenitivt valt ett annat land att semestra i. Men det man inte vet oroas man inte heller av

Att du inte längtar till Thailand har vi förstått men vad är det som gjort dig så bitter?

Vad menar du med: "Vänta till den dagen du råkar ut för något där det krävs pengar" ?

Oförutsedda händelser som kan komma att kosta pengar brukar man försäkra sig emot, eller hur?

Gör man inte det så får man oftast skylla sig själv.

Vad är det man kan råka utför annars som kräver pengar? Gula febern? ;)

:JC_goodpost:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×