Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
sommartjejen

hjälp med resplan

Rekommendera Poster

vi är en familj med 3 barn (1,5, 5 och 7,5 år)som funderar på att åka 4 veckor till thailand nästa år i januari. Hur skulle ni tillbringa dessa fyra veckor? Vi funderar på att flyga till antingen Phuket eller Krabi och därifrån ta oss till Koh lanta och resa runt lite i den regionen....Koh Lipe, Koh HAi, Koh Muk...Krabi var vi i två veckor förra året så där tänkte vi oss inte något större uppehåll.

Tacksam för alla tips och idéer!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åker ni till Phuket skulle jag rekommendera Nai Yang eller kanske ännu hellre Nai Thon Beach för ett par nätter. Riktigt fin sand och klart vatten.

Khao Lak har också fina beacher. Var inte rädd att hyra bil, man tar sig lätt dit man vill o slipper lägga pengar på utflykter. Enkel trafik i norra Phuket o upp mot Khao Lak. Billigt är det också! Enormt fina stränder i norra Khao Lak!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åker den här rutten nu i april (3.5 vecka).. Lanta, Phuket (bara en natt), Raya island och sist Koh Kho Khao. Förra gången åkte vi Koh Muuk, Koh Kradan och Ko Lanta (också 3.5 vecka tot)..

Lycka till med reseplaneringen.. så kul tycker jag!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kommer också att åka iväg i januari nästa år. Våra barn kommer då att vara 1 1/2 och nästan 4. Ska bli såå härligt! Vi åker troligtvis först till Phuket. Mer har vi ännu inte bestämt. Troligtvis blir det nån vecka på lanta. (där vi gifte oss för några år sen)

Jag tycker det är lite svårt, men roligt att planera resan. Det är ju så mycket som ska stämma.  Hur ser er preliminära plan ut? Hur länge ska ni vara borta? Vi tänkte vara borta 4-5 veckor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×