Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Öland

hemma igen, vi var i Bang sean, koh chang, Kohsamet och Bangkok

Rekommendera Poster

ja då sitter man här och har tänt en brasa i spisen för att hålla lite värme känsla kvar.

Vi blev hämtade av en väldigt trevlig kille "Jee" som var våran allt i allo.

han tillhörde huset vi hyrde kan man säga....

hans telefon nummer kan jag lämna ut om det är någon som behöver hjälp med något i detta område där vi har varit.

vi hyrde ett hus i Bang sean - 8 bäddar 2000kr/ve

det var i ett område som heter Royal Sammuk Thani

det var flertal vakter som hade full koll på allt det var bra.

det fanns en stor pool och en tennibana som vi testade men det var hot hot att spela tennis i den värmen...

huset var helt ok  men grnnhuset hade ca7-9 st hundar som var helt skogstokiga tur att det är högra grindar runt alla husen.

Stranden i Bang sean är helt ok i veckan på helgerna kommer många Bangkokbor dit och det blev väldigt trångt och vi som enda falanger skulle ju fotas och fotas.

den berömda strandpromenaden av marmor var bara så underbara som alla sagt.

hit längtar man tillbaka

på stranden åt vi fried rice med räkor för 120 bath och det räckte till 4 personer.

läsk storflaska 40bt små 20 bt stor singa 70bt

ny grillade jätteräkor 150 bt /ca 10 st

Ny grillade kyckling bitar mellan 60-70 bt

massage thai 200bt

ben/axlar/huvud 200bt

olja 200bt

jag gjorde ett jätte fynd på Lamtong hittade två  helt underbara klädesmärken

bobbidi och I see där shoppade jag loss i den pytte pytte lilla affären.

men jag såg inte dom märkerna någon annanstans så jag får väl googla runt lite.

efter ett tag så åkte vi till koh samet där bodde vi på Tantawan 2000bt/natt i Bungalow det var väldigt bra, jag kommer inte ihåg vad stranden hette men det var en lung och fin strand och ville man ha lite mer  röj så var det bara att promenara ett par min så fanns det en större strand.

vi gjorde en utflykt men snorkling, fiske, fisk odling  den var väldigt bra

vi betalade under 400 bt för allt inkl dricka och mat

fisken vi fångade grillade dom också, sonen fick flera firrar men den ena av dom var nog lite farlig för alla thai började skrika och det kom en kille som tog den med en väldigt tjock handduk och sedan kastade tillbaka den i havet.

på denna ö fick jag ett smärre utbrott, Dottern säger att jag tror att mannen där fotade dig.. och då går jag fram och pratar med honom. och mycket riktigt så hade han fotat mig och inte med ett kort uten en hel jävla serie med 20-30 bilder, ni kan tänka er hur ordväxligen blir med en falang som tycker att han har helt rätt att fota mig så mycket han vill.

vi var även en runda på Koh chang där bodde vi på Klong prao resort och vi hade rum precis vid vattnet det var ochså ett mycket fin ställe.

roligast tyckte barnen med den lilla strömmen som bildades vid inloppet där man kunde simma över eller bara glida med, det tog ett tag innan jag vågade ta mig över men nuär det gjort så nu slipper jag höra att jag mesade..

vädret här var inte det bästa så vi stannade bara i två nätter

men vi har farit tillbaka till Sammuk mellan varje resa.

Dom två sista nätterna hade i Bangkok vi bodde på Unicon Grand Silom 2500bt/natt

det var också ett bra hotell poolen låg på 19 våningen där det också fanns en fin takrestaurang

men tyvärr så blev inte Bangkok som vi hade tänkt oss för mannen blir väldigt sjuk på lördagen och är fortfarande väldigt dålig läkarna här hemma säger att det troligtvis är dengufebern, proverna är skickade så vi väntar på def svar för är det så blev nog denna 3:e resa våran sista till detta underbara land.

för så sjuk som han är, Det är absolut inget jag utsätta våra barn för.

lite priser

nudie jeans 750 bt

96 jeans 750 bt

björn borg kallingar 120 bt

tjej trosor Calvin klain 100-120 bt

t-shirts 199 bt ner till 100-150 bt

fina plånböcker 1350 bt ner till 100-150 bt

väskor 1550bt ner till 400 bt

tjocktröja ed hardy 1995bt ner till 500bt

adidas en sort 800 ner till 500

en annan började på 250 bt

färsk chili 300bt för 1,5 kg

Detta är lite från våran resa //Camilla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kan inte annat än att lida med din man, och resten av familjen. Usch vad jobbigt att han blivit så sjuk och jag hoppas innerligt att maken kryar på sig snart!

Tack för att du delade med dig av eran resa!

Kram Mia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur går det för gubben din, är han bättre?

vi trodde det ett tag, men nu är det inte bra igen.

wicky jag är helt kass men ska försöka. Annars så får du kika när du kommer ner till ön

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur går det för gubben din, är han bättre?

vi trodde det ett tag, men nu är det inte bra igen.

wicky jag är helt kass men ska försöka. Annars så får du kika när du kommer ner till ön

Usch och fy fan, hoppas verkligen din man tillfrisknar snarast...låter inget vidare  :-[

Känner igen det där du berättade om Bang Saen, vi var också där 2 nätter precis efter nyårsafton. Det var helt tjockt med thailändare överallt och man kände sig lite som elefantmannen. Vi fick be dom plocka ner ett gäng parasoller då det verkligen inte gick att få någon sol på sig annars på stranden, så mitt i havet av parasoller så var det ett hål där vi satt. Åkte det förbi en pickup med säg 15 personer på flaket så glodde verkligen ALLA och det var ju faktiskt rätt roligt  :D

Bang Saen är jättenajs fast det var faktiskt FÖR mycket folk precis efter nyår, flöt runt en massa skräp och annat i vattnet vilket inte var så fräscht.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur går det för gubben din, är han bättre?

vi trodde det ett tag, men nu är det inte bra igen.

wicky jag är helt kass men ska försöka. Annars så får du kika när du kommer ner till ön

absolut!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mannen är fortfarande sjuk, läkarkontakt i dag och även i morgon.

vi är rekomenderade att inte åka till länder där denna myggan finns pga vad som kan hända vid nästa mygg bett.

han sover lätt 12-15 tim och då väcker jag honom,då är han pigg i några timmar sen blir han trött igen.och han är öm i kroppen. han har snart varit sjuk i 3 veckor jag undrar hur länge det kan hålla på????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad säger läkarna? Hur länge brukar man känna sig nere?

Man ska definitivt undvika risken att bli drabbad en andra gång, kan gå betydligt värre, men förstår hur du måste känna dig, eller kanske inte ändå.

Hoppas att han kryar på sig snart!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad säger läkarna? Hur länge brukar man känna sig nere?

Man ska definitivt undvika risken att bli drabbad en andra gång, kan gå betydligt värre, men förstår hur du måste känna dig, eller kanske inte ändå.

Hoppas att han kryar på sig snart!

ja dom vet inte heller så mycket om detta tillstånd har vi förstått han ska träffa honom i morgon igen.

ja det är lite jobbigt men han känner sig lite piggare i kväll i alla fall, annars bruka han sova vid denna tiden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×