Mia 0 Report post Posted January 11, 2010 Det är nog som du skriver CT... För nu kna man inte redigera det jag skrev igår...undrar var gränsen går rent tidsmässigt ? Share this post Link to post Share on other sites
casaouia 0 Report post Posted January 20, 2010 Skulle jättegärna vilja ha länken som Mia tipsade om först, någon som kan hjälpa till? PM:a gärna om ni inte vill lägga ut den på forumet. Tusen Tack! Share this post Link to post Share on other sites
Mia 0 Report post Posted January 20, 2010 Skulle jättegärna vilja ha länken som Mia tipsade om först, någon som kan hjälpa till? PM:a gärna om ni inte vill lägga ut den på forumet. Tusen Tack! Du har fått pm... Share this post Link to post Share on other sites
Upandaway 0 Report post Posted February 18, 2010 Skulle jättegärna vilja ha länken som Mia tipsade om först, någon som kan hjälpa till? PM:a gärna om ni inte vill lägga ut den på forumet. Tusen Tack! Du har fått pm... Har precis beställt ett par skidbyxor och ett par goggles därifrån nu. Totalt 800 spänn med frakt. Återstår att se om man får nåt eller inte Återkommer! Share this post Link to post Share on other sites
Mia 0 Report post Posted February 19, 2010 Skulle jättegärna vilja ha länken som Mia tipsade om först, någon som kan hjälpa till? PM:a gärna om ni inte vill lägga ut den på forumet. Tusen Tack! Du har fått pm... Har precis beställt ett par skidbyxor och ett par goggles därifrån nu. Totalt 800 spänn med frakt. Återstår att se om man får nåt eller inte Återkommer! Hoppas du kommer att slippa skatten i tullen bara... Det brukar man göra om man går under den "magiska gränsen" 1000kr... Share this post Link to post Share on other sites
Martin 0 Report post Posted February 17, 2011 Sen finns det även en fabriksoutlet med bla Fjällräven- och Monclerjackor. Ungefär halva priset... http://www.fabriksoutlet.com/fjllrven-c-51.html Ja, Mia. Denna butik på PLUS idag för att de hotar kunder och skickar kopior. Varningen du lade in är minst sagt verifierad ... http://svt.se/1.2327119/fabriksoutlet_-_en_lysande_affar http://svt.se/2.146635/1.2330107/later_man_pengarna_studsa_runt_sa_gar_man_fri http://www.internetsweden.se/varsta-skummisarna-jag-sett-hittills/ Jag köpte aldrig därifrån för jag tyckte att det var för skumt ... verkar som jag hade rätt Share this post Link to post Share on other sites
CheapCharlie 1 Report post Posted February 17, 2011 fick en länk häromdagen till en sida som hade liknande varor till ett fantastiskt pris Tänkte direkt att det kan inte stämma för priserna på varorna var väldigt låga Share this post Link to post Share on other sites
CheapCharlie 1 Report post Posted February 17, 2011 55555 programledaren måste kommit till Hallå Mumbai när hon ringde supporten http://svtplay.se/v/2327565/halla_mumbai/del_5_av_7 Share this post Link to post Share on other sites
gr0ttan 0 Report post Posted February 18, 2011 Sen finns det även en fabriksoutlet med bla Fjällräven- och Monclerjackor. Ungefär halva priset... http://www.fabriksoutlet.com/fjllrven-c-51.html Ja, Mia. Denna butik på PLUS idag för att de hotar kunder och skickar kopior. Varningen du lade in är minst sagt verifierad ... http://svt.se/1.2327119/fabriksoutlet_-_en_lysande_affar http://svt.se/2.146635/1.2330107/later_man_pengarna_studsa_runt_sa_gar_man_fri http://www.internetsweden.se/varsta-skummisarna-jag-sett-hittills/ Jag köpte aldrig därifrån för jag tyckte att det var för skumt ... verkar som jag hade rätt Jag såg lite på programmet och börjar undra lite hur dumma folk egentligen är, trodde verkligen vissa att det var äkta varor? Kände mer "så går det när man köper fulkopior, skyll er själva!" Share this post Link to post Share on other sites
Martin 0 Report post Posted February 18, 2011 Nja, gr0ttan ... kanske inte riktigt rättvisst. PRiserna låg mycket högre för ett år sedan. Visst, ca. 25% lägre priser, men fortfarande kanske realistiskt för en outlet så att säga. Dock kan jag tänka mig att ju längre man driver detta, ju mer negativa omdömmen man får så sänker man priserna så att man fångar någon i alla fall. Share this post Link to post Share on other sites
Mia 0 Report post Posted March 1, 2011 Sen finns det även en fabriksoutlet med bla Fjällräven- och Monclerjackor. Ungefär halva priset... http://www.fabriksoutlet.com/fjllrven-c-51.html Missade det men då hade vi rätt magkänsla ändå... Ja, Mia. Denna butik på PLUS idag för att de hotar kunder och skickar kopior. Varningen du lade in är minst sagt verifierad ... http://svt.se/1.2327119/fabriksoutlet_-_en_lysande_affar http://svt.se/2.146635/1.2330107/later_man_pengarna_studsa_runt_sa_gar_man_fri http://www.internetsweden.se/varsta-skummisarna-jag-sett-hittills/ Jag köpte aldrig därifrån för jag tyckte att det var för skumt ... verkar som jag hade rätt Share this post Link to post Share on other sites
Mctwist 2 Report post Posted May 9, 2011 Lite kul att Fjällräven blivit ett hett märke bland grabbarna i engelska fotbollsfirmor. Haha! Själv har jag bara köpt äkta märkesvaror i BKK. Det blir inte superbilligt, men visst är det lägre pris än här hemma så... Share this post Link to post Share on other sites
mmuz 0 Report post Posted October 18, 2011 dom har pa MBK, men vad ar meningen att kopa en kopia av en gore tex jacka typ Canadian Goose? Lar ju bli blot nar den far sno pa sig. Share this post Link to post Share on other sites
gr0ttan 0 Report post Posted October 18, 2011 dom har pa MBK, men vad ar meningen att kopa en kopia av en gore tex jacka typ Canadian Goose? Lar ju bli blot nar den far sno pa sig. Inte nog att man sponsrar kriminella, man ser ju dessutom lång väg att det är fula kopior. Share this post Link to post Share on other sites
Maggi 0 Report post Posted October 20, 2011 Det börjar ett program på kanal 5 nu som handlar om det eftertraktade kopiorna. Fejkindustrins baksida heter det, börjar klockan 17:00 Vad behandlades i programmet? Vilka intervjuades? Jag har hört mycket dåligt om fejkprodukterna men också att det nu för tiden sällan märks om de är fejk eller inte. Exempelvis köpte jag i Egypten en Marc Jacobs väska som såg så äkta ut och jag har suttit och undersökte den från söm till söm. Ändå tvivlar jag att den var äkta eftersom den var så billig. Det skulle vara kul att hitta något i Thailand också när jag åker dit för första gången... Share this post Link to post Share on other sites
Chryzaliz 1 Report post Posted October 20, 2011 dom har pa MBK, men vad ar meningen att kopa en kopia av en gore tex jacka typ Canadian Goose? Lar ju bli blot nar den far sno pa sig. Jag utgår ifrån ditt inlägg att du aldrig har ägt en CG-jacka inköpt på t.ex. MBK. Ställ dig i stället frågan varför man köper en jacka alls? Svaret borde bli, för att den har en funktion att fylla. Share this post Link to post Share on other sites
Chryzaliz 1 Report post Posted October 20, 2011 Inte nog att man sponsrar kriminella, man ser ju dessutom lång väg att det är fula kopior. Prova med att leva utan att sponsra kriminella. Det funkar inte men man kan ju låtsas tro att det går. Att kopiorna är fula beror nog på att originalen är fula. Share this post Link to post Share on other sites
Evert 2 Report post Posted October 20, 2011 Vilket är det som är original eller kopia. Själv köpte jag en skjorta i Pattaya (made in China) 290 baht, min store grabb gillade den verkligen gick in i en modebutik här i Sverige och köpte en exakt likadan och priset var bara 499, men i SVkr. Finns garanterat alls ingen skillnad på dessa skjortor, färg, mönster, knappar, tyg eller sömmnadstråd och på båda står made in China - jo en skillnad, det står skötselråd på internationellt språk på grabbens skjorta. Är det den djävla lilla tygbiten som är skillnaden på plagiat eller original? Vem och vilka är det som har skott sig på originalet, det måste vara många eller är det någon som verkligen gjort storkovan. Snacka sen om dubbelmoral, va en dum svensk och handla "orignal" Å, andra sidan vet jag också om att det ofta säljs dåliga kopior, men man ska nog inte dra allt över samma kam. Ursäkta att det inte handlade om fjällrävens varierande kvalitet, deras kvalitet beror numera på i vilket land deras skit tillverkats. Share this post Link to post Share on other sites
norlund 0 Report post Posted October 20, 2011 Inte nog att man sponsrar kriminella, man ser ju dessutom lång väg att det är fula kopior. Prova med att leva utan att sponsra kriminella. Det funkar inte men man kan ju låtsas tro att det går. Att kopiorna är fula beror nog på att originalen är fula. Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er fullstendig enig. Kopier er ikke noe annet enn organisert kriminalitet. Men på den annen side så tror jeg at de firmaene som får sine klær produsert i lavkostland som Kina skor seg på sulte-lønningene dem har der. Den prisen man må betale i butikken i vesten er altfor høy sett i forhold til det som det koster å produsere varen. Share this post Link to post Share on other sites
gr0ttan 0 Report post Posted October 20, 2011 Inte nog att man sponsrar kriminella, man ser ju dessutom lång väg att det är fula kopior. Prova med att leva utan att sponsra kriminella. Det funkar inte men man kan ju låtsas tro att det går. Att kopiorna är fula beror nog på att originalen är fula. Du menar alltså att jag med 100% säkerhet sponsrar kriminella om jag går till t.ex Naturkompaniet och köper mig en fjällrävenjacka? Däremot vet jag att jag till 100% sponsrar kriminella när jag går och köper en ful-kopia av valfritt märke på t.ex MBK. Sen förstår jag inte riktigt varför man verkligen så gärna vill ha dessa märkesvaror fast ändå inte vill betala för dom? Det finns andra kläder också förutom dyrare designerplagg och billiga kopior, gå till H&M eller nåt om det svider i plånboken. Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted October 20, 2011 Hehe, Att handla kopior av just Fjällräven känns lite motsägelsefullt. De är väl kända för just kvalitet och utmärkta egenskaper i "ogynnsamt" väder. Att kopiorna skulle erbjuda motsvarande vägrar jag tro. Massor av bartjejerna här på Samui går omkring med handväskor från "Gucci" och "Louis Vuitton". Det retar mig förstås inte ett dugg, men det känns också lite motsägelsefullt på något sätt. Jag köper personligen inte kopior numer, men kan erkänna att det införskaffades ett par fejkade Lacoste-pikéer på Khao San för 15 år sedan. Share this post Link to post Share on other sites
PerBKK 0 Report post Posted October 20, 2011 dom har pa MBK, men vad ar meningen att kopa en kopia av en gore tex jacka typ Canadian Goose? Lar ju bli blot nar den far sno pa sig. Jag utgår ifrån ditt inlägg att du aldrig har ägt en CG-jacka inköpt på t.ex. MBK. Ställ dig i stället frågan varför man köper en jacka alls? Svaret borde bli, för att den har en funktion att fylla. Du är bra korkad! Share this post Link to post Share on other sites
Chryzaliz 1 Report post Posted October 20, 2011 Inte nog att man sponsrar kriminella, man ser ju dessutom lång väg att det är fula kopior. Prova med att leva utan att sponsra kriminella. Det funkar inte men man kan ju låtsas tro att det går. Att kopiorna är fula beror nog på att originalen är fula. Du menar alltså att jag med 100% säkerhet sponsrar kriminella om jag går till t.ex Naturkompaniet och köper mig en fjällrävenjacka? Däremot vet jag att jag till 100% sponsrar kriminella när jag går och köper en ful-kopia av valfritt märke på t.ex MBK. Sen förstår jag inte riktigt varför man verkligen så gärna vill ha dessa märkesvaror fast ändå inte vill betala för dom? Det finns andra kläder också förutom dyrare designerplagg och billiga kopior, gå till H&M eller nåt om det svider i plånboken. Tror du verkligen att t.ex. en jacka från Naturcompaniet kommer från råvara till konsument utan någon som helst inblandning av kriminella element? Det gör faktiskt inte jag. Att jag köpt ett par jackor på MBK beror på att de var billigare och bättre än de billigaste de har på t.ex. H&M. Jag skiter egentligen fullständigt i vad det är för märke. Jag visste inte ens vad Canada Goose var för nå't när jag köpte den. Share this post Link to post Share on other sites
Chryzaliz 1 Report post Posted October 20, 2011 dom har pa MBK, men vad ar meningen att kopa en kopia av en gore tex jacka typ Canadian Goose? Lar ju bli blot nar den far sno pa sig. Jag utgår ifrån ditt inlägg att du aldrig har ägt en CG-jacka inköpt på t.ex. MBK. Ställ dig i stället frågan varför man köper en jacka alls? Svaret borde bli, för att den har en funktion att fylla. Du är bra korkad! Det må hända att jag är men jag skulle aldrig kalla någon annan det utan att känna personen i fråga. Share this post Link to post Share on other sites
gr0ttan 0 Report post Posted October 20, 2011 Inte nog att man sponsrar kriminella, man ser ju dessutom lång väg att det är fula kopior. Prova med att leva utan att sponsra kriminella. Det funkar inte men man kan ju låtsas tro att det går. Att kopiorna är fula beror nog på att originalen är fula. Du menar alltså att jag med 100% säkerhet sponsrar kriminella om jag går till t.ex Naturkompaniet och köper mig en fjällrävenjacka? Däremot vet jag att jag till 100% sponsrar kriminella när jag går och köper en ful-kopia av valfritt märke på t.ex MBK. Sen förstår jag inte riktigt varför man verkligen så gärna vill ha dessa märkesvaror fast ändå inte vill betala för dom? Det finns andra kläder också förutom dyrare designerplagg och billiga kopior, gå till H&M eller nåt om det svider i plånboken. Tror du verkligen att t.ex. en jacka från Naturcompaniet kommer från råvara till konsument utan någon som helst inblandning av kriminella element? Det gör faktiskt inte jag. Att jag köpt ett par jackor på MBK beror på att de var billigare och bättre än de billigaste de har på t.ex. H&M. Jag skiter egentligen fullständigt i vad det är för märke. Jag visste inte ens vad Canada Goose var för nå't när jag köpte den. Det är mycket möjligt att i något led så finns där någon kriminell koppling även med äkta varor. Det var inte riktigt dit jag ville komma med mitt inlägg. Jag är givetvis inte helt naiv och förstår mycket väl att det förekommer kriminella i stort sett överallt där det finns pengar att tjäna, DOCK är det med 100% säkerhet att du ger kriminella dina pengar när du handlar kopior. Det är ändå skillnad! Möjligt att du struntar i märket på plagget men många köper kopiorna just ENBART för märket. Piratkopior förstör ju varumärken totalt, innan kunde det vara kul att spara ihop till något dyrt och sen köpa. Numera är det inte lika kul då i stort sett vem som helst kan dyka upp med kopior av samma pryl. Share this post Link to post Share on other sites