Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
hannaohl

Lite frågor om Kamala!

Recommended Posts

Åker till Kamala om drygt 2 veckor :D

Någon som vet hur Kamala dreams är att bo på?

Hur är shoppingen i Kamala? Har varit i thailand 5 ggr innan och vet att Kamala är litet, så det jag undrar är egentligen om det finns liiite shopping där, typ bas-linnen (tjej), vita, svarta, gråa tex, så man slipper packa så mycket. Jag brukar göra så.

Hur är vädret där nu? Ska ju vara bra, men enl Aftonbladet har det visat mycket regn.

Tacksam för svar!

Åker till Kamala om 6 timmar!!!

Skall för övrigt bo på Kamala Dreams, har bott där två gånger förut, helt ok.

Syns i solen, som för övrigt alltid skiner tillräckligt mycket för oss nordbor.

Hörs

Kamala Dreams ligger mitt på beachgatan och har även direkt utgång till stranden från deras pool, bra läge och fräscha rymliga rum.

När det gäller shopping så finns det massvis med småbutiker, bara inom 10-15 meter från hotellet ligger det ett flertal. Packa sparsamt mao.

Vädret har varit lite smågrått i några dagar och igår vid 5 tiden så fick vi en rejäl men kort regnskur (10 mm). Solen försöker idag ta sig igenom molnen som är ljusa och i norr ser jag blå himmel. Det kommer troligen bli en perfekt dag på stranden.

Välkomna till Kamala

Skulle vilja veta hur ni bokat detta hotell ser jätte mysigt ut  :sun2 när betalade ni? om man inte kommer iväg då vill man ju inte förlora dessa pengar hur fungerar det då? vihar alltid haft allt klart genom resebolaget så vi är inte så haja på det här ännu :cr

Tacksam för svar

Jag vill tillägga att bra shopping finns på fredagsmarknaden (som är strax bakom Alsuns hus...).

Här hittar men precis samma saker som på nattmarknaden i PT eller i Patong, men man slipper pruta som en galning...

Sen tycker jag ni ska gå till matmarknaden oxå (även om ni inte köper ngt)...det är härligt att se super färska fiskar som sprattlar i baljor, nygjord curry-pasta av olika slag som doftar makalöst och mkt mkt annat...

Hoppas ni kommer att trivas...