Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Guest Almon

förboka taxi i Bangkok?

Recommended Posts

Guest Almon

Kan man förboka taxi i Bangkok som kommer på flygplatsen och hämta oss? Och vänta på oss vid gate?

Var boka vi då?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan man förboka taxi i Bangkok som kommer på flygplatsen och hämta oss? Och vänta på oss vid gate?

Var boka vi då?

Vid gaten tror jag inte dom får vänta på er... ??? Om ni ska bo på något hotell i Bkk kan dom ordna med hämtning. Det är dyrare än att boka taxiservice på Bkk´s flygplats och ofta fungerar det bättre än "hotell-taxin". Har haft 4 "hotellhämtningar" och inte någon har funkat tiptop utan har alltid fått vänta iaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du kan boka via nätet men det är helt onödigt. Förbokade taxi hämtar upp på samma ställe som limousineservicen utgår från. Om du känner dig osäker att ta en metertaxi - ta en limousine. De har disk innan du kommer ut. Det kommer folk och frågar om du vill ha bil. Då får du bra service, bra bil, men det är nästan dubbelt så dyrt dom metertaxin.

Kan vara värt det om man är trött, är nybörjare på landet eller är som jag - bekväm av sig  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gammal tråd men tycker det går lika bra att skriva här.

Nån som kan tipsa om nån bra sida där man kan förboka minivan från flygplatsen till sukhumvit för 6 personer plus bagage?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som Malee skriver så kan du boka den storlek på bil du vill vid limo-servicens diskar. Delar man på notan så blir det ju billigt.

Med reservation att jag minns fel, men vi bokade "limo-taxi" på förra resan och jag vill minnas att man kunde välja minivan också.

Alltså man behöver inte förboka hemifrån, utan det är bara att säga till när man kommer så får man någon att hålla handen hela vägen ut till en bil som står och väntar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nä jag håller inte med. Disken är precis bredvid bagagebanden, och en till direkt utanför. Man kan inte missa det.

Om man förbokar så ska du ju ändå "hålla på" att leta efter någon där ute med din namnskylt och hoppas att de (och ni) är i tid och att inga missförstånd har skett.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som Malee skriver så kan du boka den storlek på bil du vill vid limo-servicens diskar. Delar man på notan så blir det ju billigt.

Med reservation att jag minns fel, men vi bokade "limo-taxi" på förra resan och jag vill minnas att man kunde välja minivan också.

Alltså man behöver inte förboka hemifrån, utan det är bara att säga till när man kommer så får man någon att hålla handen hela vägen ut till en bil som står och väntar.

Lånar tråden lite... Finns det liknande "disk" på Phukets flygplats ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som Malee skriver så kan du boka den storlek på bil du vill vid limo-servicens diskar. Delar man på notan så blir det ju billigt.

Med reservation att jag minns fel, men vi bokade "limo-taxi" på förra resan och jag vill minnas att man kunde välja minivan också.

Alltså man behöver inte förboka hemifrån, utan det är bara att säga till när man kommer så får man någon att hålla handen hela vägen ut till en bil som står och väntar.

Lånar tråden lite... Finns det liknande "disk" på Phukets flygplats ?

Ja det finns det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nä jag håller inte med. Disken är precis bredvid bagagebanden, och en till direkt utanför. Man kan inte missa det.

Om man förbokar så ska du ju ändå "hålla på" att leta efter någon där ute med din namnskylt och hoppas att de (och ni) är i tid och att inga missförstånd har skett.

Vet du vad det kostar på plats?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ser att det kostar 1200 om man förbokar till katabeach, med https://www.phuketshuttle.com/quote'>https://www.phuketshuttle.com/quote author=Jimmieboy link=topic=1449.msg402454#msg402454 date=1442821438]

Som Malee skriver så kan du boka den storlek på bil du vill vid limo-servicens diskar. Delar man på notan så blir det ju billigt.

Med reservation att jag minns fel, men vi bokade "limo-taxi" på förra resan och jag vill minnas att man kunde välja minivan också.

Alltså man behöver inte förboka hemifrån, utan det är bara att säga till när man kommer så får man någon att hålla handen hela vägen ut till en bil som står och väntar.

Lånar tråden lite... Finns det liknande "disk" på Phukets flygplats ?

Y

Ja det finns det. 

Ser att det kostar 1200 om man förbokar till katabeach, med https://www.phuketshuttle.com/ men det kanske är billigare om man bokar på plats när man landat...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nä jag håller inte med. Disken är precis bredvid bagagebanden, och en till direkt utanför. Man kan inte missa det.

Om man förbokar så ska du ju ändå "hålla på" att leta efter någon där ute med din namnskylt och hoppas att de (och ni) är i tid och att inga missförstånd har skett.

Vet du vad det kostar på plats?

När vi skulle till Pattaya var det mer än dubbelt så dyrt att ta en AOT limousine som att ta en taxi från plan1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu spårar tråden iväg lite. Naturligtvis är det billigare att ta en vanlig taxi nere där man köar, än limo-taxin.

Jimmie känner så klart till vanliga taxin, men är nu ute efter smidigaste lösningen för sex personer som ska in till stan.

Vi betalade ca 1000 thb för limo-taxin om jag minns rätt, och för det fick gräddfil rakt ut till bilen, som var lite större och finare än de vanliga taxibilarna. Dessutom så får man en lugnare körning.

(Orsaken att vi använde den servicen var att vi hade våran 5-månaders son med oss, inklusive bilbarnstolen som jag ville montera i lugn och ro, vilket gick åt helvete, och det kan läsas här: http://tastelikechicken.se/2015/february/graddfil-till-bangkok.html )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Låter lättare att förboka än att hålla på att leta efter disk...

Har kollat på några olika firmor som kostar från 1100 - 1500...

Ska kolla vad hotellet tar med.

1100-1500 baht fra flyplassen til Sukumhvit? Jeg tror nok at noen forsøker å svindle deg. En metertaxi tar rundt 200-250 baht + 50 baht avgift. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Låter lättare att förboka än att hålla på att leta efter disk...

Har kollat på några olika firmor som kostar från 1100 - 1500...

Ska kolla vad hotellet tar med.

1100-1500 baht fra flyplassen til Sukumhvit? Jeg tror nok at noen forsøker å svindle deg. En metertaxi tar rundt 200-250 baht + 50 baht avgift. 

Nu handlade ju visserligen Jimmies fråga om minivan för 6 personer. En vanlig taxi rymmer ju knappt inte 3 pers med baggage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×