Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Almon

förboka taxi i Bangkok?

Rekommendera Poster

Gäst Almon

Kan man förboka taxi i Bangkok som kommer på flygplatsen och hämta oss? Och vänta på oss vid gate?

Var boka vi då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan man förboka taxi i Bangkok som kommer på flygplatsen och hämta oss? Och vänta på oss vid gate?

Var boka vi då?

Vid gaten tror jag inte dom får vänta på er... ??? Om ni ska bo på något hotell i Bkk kan dom ordna med hämtning. Det är dyrare än att boka taxiservice på Bkk´s flygplats och ofta fungerar det bättre än "hotell-taxin". Har haft 4 "hotellhämtningar" och inte någon har funkat tiptop utan har alltid fått vänta iaf.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan boka via nätet men det är helt onödigt. Förbokade taxi hämtar upp på samma ställe som limousineservicen utgår från. Om du känner dig osäker att ta en metertaxi - ta en limousine. De har disk innan du kommer ut. Det kommer folk och frågar om du vill ha bil. Då får du bra service, bra bil, men det är nästan dubbelt så dyrt dom metertaxin.

Kan vara värt det om man är trött, är nybörjare på landet eller är som jag - bekväm av sig  ;D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som Malee skriver så kan du boka den storlek på bil du vill vid limo-servicens diskar. Delar man på notan så blir det ju billigt.

Med reservation att jag minns fel, men vi bokade "limo-taxi" på förra resan och jag vill minnas att man kunde välja minivan också.

Alltså man behöver inte förboka hemifrån, utan det är bara att säga till när man kommer så får man någon att hålla handen hela vägen ut till en bil som står och väntar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä jag håller inte med. Disken är precis bredvid bagagebanden, och en till direkt utanför. Man kan inte missa det.

Om man förbokar så ska du ju ändå "hålla på" att leta efter någon där ute med din namnskylt och hoppas att de (och ni) är i tid och att inga missförstånd har skett.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som Malee skriver så kan du boka den storlek på bil du vill vid limo-servicens diskar. Delar man på notan så blir det ju billigt.

Med reservation att jag minns fel, men vi bokade "limo-taxi" på förra resan och jag vill minnas att man kunde välja minivan också.

Alltså man behöver inte förboka hemifrån, utan det är bara att säga till när man kommer så får man någon att hålla handen hela vägen ut till en bil som står och väntar.

Lånar tråden lite... Finns det liknande "disk" på Phukets flygplats ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som Malee skriver så kan du boka den storlek på bil du vill vid limo-servicens diskar. Delar man på notan så blir det ju billigt.

Med reservation att jag minns fel, men vi bokade "limo-taxi" på förra resan och jag vill minnas att man kunde välja minivan också.

Alltså man behöver inte förboka hemifrån, utan det är bara att säga till när man kommer så får man någon att hålla handen hela vägen ut till en bil som står och väntar.

Lånar tråden lite... Finns det liknande "disk" på Phukets flygplats ?

Ja det finns det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä jag håller inte med. Disken är precis bredvid bagagebanden, och en till direkt utanför. Man kan inte missa det.

Om man förbokar så ska du ju ändå "hålla på" att leta efter någon där ute med din namnskylt och hoppas att de (och ni) är i tid och att inga missförstånd har skett.

Vet du vad det kostar på plats?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser att det kostar 1200 om man förbokar till katabeach, med https://www.phuketshuttle.com/quote'>https://www.phuketshuttle.com/quote author=Jimmieboy link=topic=1449.msg402454#msg402454 date=1442821438]

Som Malee skriver så kan du boka den storlek på bil du vill vid limo-servicens diskar. Delar man på notan så blir det ju billigt.

Med reservation att jag minns fel, men vi bokade "limo-taxi" på förra resan och jag vill minnas att man kunde välja minivan också.

Alltså man behöver inte förboka hemifrån, utan det är bara att säga till när man kommer så får man någon att hålla handen hela vägen ut till en bil som står och väntar.

Lånar tråden lite... Finns det liknande "disk" på Phukets flygplats ?

Y

Ja det finns det. 

Ser att det kostar 1200 om man förbokar till katabeach, med https://www.phuketshuttle.com/ men det kanske är billigare om man bokar på plats när man landat...?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä jag håller inte med. Disken är precis bredvid bagagebanden, och en till direkt utanför. Man kan inte missa det.

Om man förbokar så ska du ju ändå "hålla på" att leta efter någon där ute med din namnskylt och hoppas att de (och ni) är i tid och att inga missförstånd har skett.

Vet du vad det kostar på plats?

När vi skulle till Pattaya var det mer än dubbelt så dyrt att ta en AOT limousine som att ta en taxi från plan1.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu spårar tråden iväg lite. Naturligtvis är det billigare att ta en vanlig taxi nere där man köar, än limo-taxin.

Jimmie känner så klart till vanliga taxin, men är nu ute efter smidigaste lösningen för sex personer som ska in till stan.

Vi betalade ca 1000 thb för limo-taxin om jag minns rätt, och för det fick gräddfil rakt ut till bilen, som var lite större och finare än de vanliga taxibilarna. Dessutom så får man en lugnare körning.

(Orsaken att vi använde den servicen var att vi hade våran 5-månaders son med oss, inklusive bilbarnstolen som jag ville montera i lugn och ro, vilket gick åt helvete, och det kan läsas här: http://tastelikechicken.se/2015/february/graddfil-till-bangkok.html )

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter lättare att förboka än att hålla på att leta efter disk...

Har kollat på några olika firmor som kostar från 1100 - 1500...

Ska kolla vad hotellet tar med.

1100-1500 baht fra flyplassen til Sukumhvit? Jeg tror nok at noen forsøker å svindle deg. En metertaxi tar rundt 200-250 baht + 50 baht avgift. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter lättare att förboka än att hålla på att leta efter disk...

Har kollat på några olika firmor som kostar från 1100 - 1500...

Ska kolla vad hotellet tar med.

1100-1500 baht fra flyplassen til Sukumhvit? Jeg tror nok at noen forsøker å svindle deg. En metertaxi tar rundt 200-250 baht + 50 baht avgift. 

Nu handlade ju visserligen Jimmies fråga om minivan för 6 personer. En vanlig taxi rymmer ju knappt inte 3 pers med baggage.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×