Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Laban

TV-sändningar från Vinter-OS?

Rekommendera Poster

Man åker ju inte till Thailand för att titta på TV men säg att Sverige går till OS-final i hockey :sv då skulle åtminstonde jag vilja se den om möjligt. Finns det internationella Sportkanaler i det Thailändska TV-utbudet?, finns det Sportbarer? eller kan man se på svensk web-TV? Kommer att vara på Koh Samet och Koh Chang under OS.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

sportkanaler finns och sportbarer finns, svenska ställen lär köra svenska matcher om dom sänds.

i Bangkok så brukar det oftast gå å hitta. svensk webtv vet jag inte om den fungerar utomlands? ofta brukar ju webtv vara landsspecifikt, är det riktigt viktigt finns det ju betaltjänster för webtv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På två vinter-OS i Thailand tror jag att jag sett ungefär 1 minuts bevakning sammanlagt.

Och då har jag sett ALLT de visat.

Kan ju ha missat någon minut iofs, men bevakningen är så vitt jag vet obefintlig.

Vet inte vem som har de svenska rättigheterna... kanske SVT Europa, men det tror jag inte. Sportevenemang brukar väl licensieras landsspecifikt, så tror inte man kan titta lagligt.

Om nån vet hur man tittar är jag väldans intresserad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är ganska övertygad om att det är SVT som har rättigheterna för vinter-OS.

Och om så är fallet så finns nog möjligheten att de kör livesändningar via SVT Play.

Har du tur så kan det ju också finnas något svenskställe som har svensk tv där du kan titta. Problemet kan kanske vara tidsskillnaden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tidsskillnad blir det hur som helst, Vancover ligger ju inte direkt i varken Sverige eller Thailand :read: Jag tror Vancover ligger 15 timmar efter Thailand vilket skulle innebära att en kvällsmatch i hockey borde starta på förmiddagen dagen efter Thailändsk tid :nerd: Någon som känner till någon sportbar på Koh Chang? eller kan man se SVT Play på vanliga Internet-caféer???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Little Mermaid är väl danskägt och har många skandinaviska gäster. Centara Kata hade också SVT World för ett år sedan i alla fall.

Sedan är det väl osäkert om SVT har rättigheter att sända vinter-OS på SVT World heller, mer än sammandrag i Sportnytt.

Här finns en lista på TV-stationer som kommer att sända vinter-OS, men den är knappast komplett då Sverige inte finns med:

http://en.wikipedia.org/wiki/2010_Winter_Olympics_broadcasting

Men jag läste om Thailändska Raewadee i Jokkmokk som blivit uttagen att representera Thailand i Vancouver (om hon själv hittar sponsorer). Jämförelsevis kom hon 55:a i tjej-Wasan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...och dessa hotell har enligt SVT avtal att visa SVT World:

Scandalic PattayaBangkok helår

Welcome Jomtien Beach Hotel Jomtien, PattayaBangkok helår

Stefan's Guesthouse Jomtien, PattayaBangkok helår

Dewa Phuket Nai Yang Phuket helår

Courtyard by Marriott Kamala Beach Kamala Beach Phuket helår

The Residence Kalim Bay Patong Beach Phuket helår

Horizon Patong Beach Resort Patong Beach Phuket helår

Horizon Karon Beach Resort Karon Beach Phuket vinter

Golden Sand Inn Karon Beach Phuket vinter-sommar

Kata Palm Resort & Spa Karon Beach Phuket vinter

Centara Kata Beach Kata Beach Phuket vinter

Finns det inte på listan handlar det om piratmottagning enligt SVT. Kanske inte så uppskattat av hotellägaren att det annonseras på forum då...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Moderator:

Om det går, stryk gärna första hotellnamnet från min post 14.47 om det går, vill inte ställa till problem. Försökte anmäla den, men det får man visst inte göra med sin egen post. Det går ju inte att redigera sina poster här heller.

EDIT: denna gick bra att redigera. Är det en tidsgräns, eller kan det bero på att jag har olika IP-adresser?

Vore kanske bra om det togs bort från bibbens post före också, men det kan jag ju inte kräva.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sommaren -08 var jag i Kata när det var sommar OS, vi bodde på ett hotell som hade svt world, men det var inga sändningar från OS, bara korta inslag i sporten. Svt world hade inte rättigheterna att sända OS utanför sverige! Så det är inte säkert att OS sänds bara för att hotellet har svt world...

// Anna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Moderator:

Om det går, stryk gärna första hotellnamnet från min post 14.47 om det går, vill inte ställa till problem. Försökte anmäla den, men det får man visst inte göra med sin egen post. Det går ju inte att redigera sina poster här heller.

EDIT: denna gick bra att redigera. Är det en tidsgräns, eller kan det bero på att jag har olika IP-adresser?

Vore kanske bra om det togs bort från bibbens post före också, men det kan jag ju inte kräva.

Det går bra att radera min post också, jag kommer nog att besöka det hotellet igen och vill inte heller att det ska bli några problem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bli förvånad om SVT har rättigheterna att köra ut vinter-OS via SVT Play över hela världen.

Ja, det går inte ens att se en vanlig Sportnytt-sändning via webben från Thailand, då sändningsrättigheterna endast gäller i Sverige. Så att OS ska komma ut där, utanför Sveriges gränser, är nog utsiktslöst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skickade följande fråga till SVT:

Jag undrar om man kan se på SVT Play i utlandet.

Vi ska till Thailand under hela Vinter-OS och undrar därför om vi kan se på SVT Play via internet i Thailand?

Om inte, finns det andra alternativ som ni vet om?

Fick svar idag från SVT:

Hej. Det mesta som finns i Play går också att se utomlands, men jag antar att du syftar på OS-sändningarna, och de har vi tyvärr inga utlandsrättigheter till. Trist nog har jag ingen mer info om var du ska vända dig - kanske till någon Thailändsk motsvarighet till SVT Play eftersom allt med OS brukar vara GEO-kodat - dvs man kan bara se det innanför de egna landsgränserna.

Vänliga hälsningar

SVTi Redaktionen

Jaja, det får bli som det blir med TV-tittandet, det värsta som kan hända är väl att det blir beachen istället, man överlever :glad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl dock inte så stort då ni säkert har någon som ni känner som har TVkort eller iaf en hyffsat lina mot internet som kan streama detta vidare, därmed så är det denna som "tittar" sedan streamar denna person det vidare till dig utan restriktioner.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl dock inte så stort då ni säkert har någon som ni känner som har TVkort eller iaf en hyffsat lina mot internet som kan streama detta vidare, därmed så är det denna som "tittar" sedan streamar denna person det vidare till dig utan restriktioner.

Kan du förklara för en som inte begriper  :cr hur man gör?  ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Du kan läsa mer kring fenomenet: http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG_program_stream

Det du behöver är helt enkelt någon i Sverige om du vill lyssna på svenska kommentatorer, sedan behöver denna ett tv-kort där den kan få in tvsignaler som kan skickas vidare till dig. Den personen sänder helt enkelt vidare den tv som den då har fått in via sitt tvkort och har den reda när du ansluter. Du som vill titta på tv från Thailand ansluter helt enkelt till dennas dator genom tex mediaspelaren i windows, du finner något likt anslut till stream eller liknande där för att du ska se.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den länken förklarar kanske inte så mycket för den som inte begriper hur man gör  :cr

Ett alternativ, särskilt om man skall vara borta länge och har med en dator är ju en SlingBox. Kort sagt en låda man kopplar mellan digitalboxen och internetkopplingen hemma. Sedan installerar man ett program på sin dator, och tittar i främmande land på kanalerna man har hemma. Har ingen själv, men har hört bra omdömen. Man behöver kolla upp så att den digitalbox man har stöds.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=297765

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Om nån vet hur man tittar är jag väldans intresserad.

Dito

Köp en parabol med true vision, var inte så dyrt. Man kan avbryta abbonemanget efter en månad men då tar de tillbaka parabolen och dekodern. Avbryter man efter 6 månader får man behålla båda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×