Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Eja

Thailandmagasinet?????

Rekommendera Poster

Jag fick en prenumeration på tidningen Thailandsmagasinet i present i august. Första nummret fick jag direkt i mitten av augusti, d v s Thailandsmagasinet nr 4. Prenumerationen bestod av en årsprenumeration, 6 nr. Jag har inte fått någon mer tidning. Det är ingen som svarar på telefon och när jag försöker meila till dom går det inte. Jag får ett felmeddeland. Är det någon som vet något om tidningen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som har något förslag? Vi kan ju inte bara finna oss i att tidningen uteblir? Jag kontaktade dom för fera veckor sedan men de svarade inte!>:(???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När man går in på deras emailadress som står på deras hemsida så kommer ett meddelande fram att sidan är borttagen. För en tid sedan fanns en tidning nr 5 på deras hemsida med rubriken kommer snart. Den finns inte heller längre!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man vet ju aldrig vad som ligger bakom och fråga vad som sker kan man alltid göra. De hade inga vidare siffror för senast synligt år. ( http://www.allabolag.se/?what=556706-2400&where=&s.x=18&s.y=13 )

Lite mer info...

Företaget heter RAY FORCE COMMUNICATION AB

Trolig hemadress: Rainer Forsander

Bergstigen 7

169 33 Solna

Troligt hem telefonnummer: 08-83 85 17

Admin: Hemnummer finns på www.hitta.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick till slut kontakt med ansvarig för Thailandsmagasinet och fick dett brev till svar. Tråkigt tycker jag.

Hej Eva.

Vi har tyvärr beslutat ett inte ge ut fler Thailand magasin! Det sista magasinet som gavs ut var i juli/aug. Sedan dess har vi förhandlat med olika potentiella företag/förlag för eventuellt samarbete som inte gett resultat, därför det sena beskedet.

När vi startade Thailandmagasinet var tanken att magasinet skulle innehålla redaktionellt material utanför turiststråken, sådant som få upplever under sitt besök i Thailand. Vad som sker utanför hotellen, stränderna, att skriva om olika orter runt om i landet och samtidigt om landets kultur och historia.

Det stod tidigt klart att det skulle bli en nischad produkt, framförallt för målgruppen annonsörer som är bärande kraft för ett magasin. Det har emellertid nu visat sig att den bärkraften inte blivit tillräckligt stark för att driva magasinet vidare varför jag med sorg i hjärtat nu beslutat att inte ge ut ytterligare nummer.

Samtidigt har den rådande lågkonjuktur som magasinet startade i varit en stark kraft att arbeta mot. Den har slagit hårt mot de flesta företag i Sverige, inte minst i förlagsbranschen. Dålig timing helt enkelt, men sådant vet man endast i efterhand, efter att man provat.

Det har varit en härlig tid med mycket bra artiklar skrivna av rysligt duktiga skribenter till totalt 6 nummer. Artiklar om det mesta från norr till söder som mottagits mycket väl av läsarna.

Vi har lärt oss ofantligt mycket mer om Thailand, genom egen â€research†och de reportage som publicerats.

Jag hoppas innerligt att vi även i framtiden får möjlighet fortsätta arbeta med Thailand, i någon form. Landet med sin fantastiska kultur och historia, underbart vänliga människor och sagolika klimat.

Vad gäller återbetalning av betalda prenumerationer ber vi att få återkomma då vi vet hur det blir.

Jag passar samtidigt på att önska dig en riktigt trevlig jul och god fortsättning på det nya året som snart är här.

Med vänlig hälsning

Thailand Magasinet, Box 1071, 171 22  Solna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst SE

Trist men det är faktiskt seriöst gjort att han svarar dig i det uppkomna läget.

RAY FORCE COMMUNICATION AB

      resultat 2008 - 323000:- 

      resultat 2007 + 304000:-

Nog ganska omöjligt för dom att fortsätta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SE: dock kan det också vara så att omsättningen/resultatet kan vara från andra verksamheter som finns i bolaget.

Jag tror helt enkelt inte det finns så många bolag som är beredda att annonsera (och betala en hel del) i tidningar som kommer ut i så få exemplar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samma sak med Phuketgajden...var det inte så ?

Nej, Phuketgajden lades ned pga att ägarens fru skadades svårt i en olycka och de fick prioritera om. Familjen bor numer i Chiang Mai och alla mår bra!

Det är svårt med nischade tidningar, framförallt i den ekonomi som råder just nu. Att dessutom, som Thailandmagasinet, inte ha ett förlag i ryggen som backar gör det ännu svårare. Så tyvärr förvånar det mig inte att Thailandmagasinet var tvungna att lägga ner.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske dax att göra en tidning av Thailandsforum.se finns många bra inlägg och Malee är ju en duktig skribent :)

Bra idé! Kanske en nätupplaga?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gillar dej Endoo! Alltid kommentarer med glimten i ögat utan att för den skull vara "tyken". Dessutom verkar du ha en syn på djur som jag önskar att alla hade.

:hi:

Det är dock inte alltid som alla ser den där glimten i ögat i texterna.

Du fick dessutom bidra med årets bästa inlägg här på forumet.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blev lite irriterad/besviken nu. Fick nämligen ett inbetalningskort i Augusti, eftersom min tidigare prenumeration gått ut. Hade inte tänkt fortsätta, men betalade in ändå eftersom inbetalningskortet kom. Jag tyckte ju tidningen var läsvärd.

Så jag har väntat och väntat sen dess, helt i önödan tydligen.  :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samma sak med Phuketgajden...var det inte så ?

Nej, Phuketgajden lades ned pga att ägarens fru skadades svårt i en olycka och de fick prioritera om. Familjen bor numer i Chiang Mai och alla mår bra!

Det är svårt med nischade tidningar, framförallt i den ekonomi som råder just nu. Att dessutom, som Thailandmagasinet, inte ha ett förlag i ryggen som backar gör det ännu svårare. Så tyvärr förvånar det mig inte att Thailandmagasinet var tvungna att lägga ner.

Tråkigt..

Men det var ju i princip samma sak med att måga prenumeranter inte fick någon tidning...utan förvarning. ;)

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=6349.0

Och så hittade jag en gammal tråd om just Thailandsmagasinet där jag skrev ett inlägg som visade sig bli som jag befarade... :-[ :

"Jag köpte nummer 1 på pressbyrån Centralen i förrgår...

men jag tänker nog inte prenumerera....kanske blir som Phuketgajden...

Bara försvinner utan förvarning...jag köper lösnummer istället...

Man tjänar ändå inte så mkt på att prenumerera..."

Och så lite diskussioner ang Thailandmagasinet :

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=8221.0

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trist!

Hoppas att någon annan startar en thailändsk papperstidning på svenska. Förmodligen har den globala ekonomiska situationen inte gjort saken bättre för dessa typer av tidningar och magasin.

Kanske överlever den på nätet?! Själv har jag nog tänkt göra mina egna webbplatser lite mer "tidningsartade" framöver (uppdateras veckovis med nyheter etc), men det är ju en helt annan femma. Trots allt finns det ju uppenbara fördelar med pappersformatet. Vem vill läsa nyheterna på datorn i hängmattan eller i favoritfotöljen?!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick en prenumeration på Thailandsmagasinet i födelsedagspresent. Jag fick ett nummer sedan hörde jag inget mer. Till slut fick jag kontakt med någon och fick då det här brevet. Sedan har jag inte hört något. Dåligt!!!! Kanske dags att ta tag i det igen. Någon skyldighet måste väl en utgivare ha?

Hej Eva.

Vi har tyvärr beslutat ett inte ge ut fler Thailand magasin! Det sista magasinet som gavs ut var i juli/aug. Sedan dess har vi förhandlat med olika potentiella företag/förlag för eventuellt samarbete som inte gett resultat, därför det sena beskedet.

När vi startade Thailandmagasinet var tanken att magasinet skulle innehålla redaktionellt material utanför turiststråken, sådant som få upplever under sitt besök i Thailand. Vad som sker utanför hotellen, stränderna, att skriva om olika orter runt om i landet och samtidigt om landets kultur och historia.

Det stod tidigt klart att det skulle bli en nischad produkt, framförallt för målgruppen annonsörer som är bärande kraft för ett magasin. Det har emellertid nu visat sig att den bärkraften inte blivit tillräckligt stark för att driva magasinet vidare varför jag med sorg i hjärtat nu beslutat att inte ge ut ytterligare nummer.

Samtidigt har den rådande lågkonjuktur som magasinet startade i varit en stark kraft att arbeta mot. Den har slagit hårt mot de flesta företag i Sverige, inte minst i förlagsbranschen. Dålig timing helt enkelt, men sådant vet man endast i efterhand, efter att man provat.

Det har varit en härlig tid med mycket bra artiklar skrivna av rysligt duktiga skribenter till totalt 6 nummer. Artiklar om det mesta från norr till söder som mottagits mycket väl av läsarna.

Vi har lärt oss ofantligt mycket mer om Thailand, genom egen â€research†och de reportage som publicerats.

Jag hoppas innerligt att vi även i framtiden får möjlighet fortsätta arbeta med Thailand, i någon form. Landet med sin fantastiska kultur och historia, underbart vänliga människor och sagolika klimat.

Vad gäller återbetalning av betalda prenumerationer ber vi att få återkomma då vi vet hur det blir.

Jag passar samtidigt på att önska dig en riktigt trevlig jul och god fortsättning på det nya året som snart är här.

Med vänlig hälsning

Thailand Magasinet, Box 1071, 171 22  Solna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×