Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
nathaliiie

Vad köper ni för julklappar i år?

Rekommendera Poster

Tänkte starta en tråd för alla där ute som är som mig, som fortfarande inte börjat köpa julklappar 23 december och inte har någon aning om vad som ska köpas heller. Så vad köper ni till era nära och kära i år?

Kanske får man lite tips...  :chwi

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bara hunnit beställa några böcker än sålänge:

Till min son som blev tonåring i år: K u k bruk : en bok om kärlek, känslor och kön för unga killar och andra undrande av Manne Forssberg

Till mina två bästa vänninor: Analys av ett mord av Jed Rubenfeld

Till min syrra: Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra av Liza Marklund, Lotta Snickare

Hoppas dom blir glada  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"God jul mamma! Jag har gett dig ett alternativ till könstympning!" haha det kanske är min humor som är dålig, men jag kan riktigt se det framför mig!  :ch2 Men det var en riktigt bra affär, där ska jag nog hitta något att ge bort :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I år vart det en 3- veckors resa över jul o nyår i julklapp till hela familjen. Vi har för många år sen slutat köpa julklappar till dom vuxna i släkten :dan o i vår släkt finns det bara 2 små barn så det blir lindrigt i år

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi köper bara till barnen, nu ska de tre äldsta följa med till Thailand så det blir deras julklapp, kommer köpa nåt litet symboliskt till dom närnere och slå in i paket på julafton. De minstas önskelista är ju inte liten och det är inga dåliga saker dom önskar allt från mobil till laptop :o....sen är det två av kidsen som fyller år i dec taskig planering haha. Jag kommer att köpa allas julklappar i Thailand men vad det blir återstår att se :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

"God jul mamma! Jag har gett dig ett alternativ till könstympning!" haha det kanske är min humor som är dålig, men jag kan riktigt se det framför mig!  :ch2 Men det var en riktigt bra affär, där ska jag nog hitta något att ge bort :)

Ingenting är värt att ta på allvar om det inte går att skratta åt :rofl:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Cujo

Har köpt mina julklappar och tur att min flickvän inte vet om jag skriver här :D

Men jag har köpt dom säsongerna av vänner som finns ute till försäljning till min flickvän och sedan ett halsband där ett guldhjärta sitter. Så, två julklappar än så länge, hoppas hon blir glad.

Jag önskar mig strumpor, kallsonger, pengar och biobiljetter. Någon som vill sända mig två biobiljetter, haha?  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kommit på lite tips på julklappar:

presentkort på spa (elevbehandling som kostar hälften så mkt om man inte vill lägga så mkt pengar), lite finare doftljus uppskattas alltid, en upplevelse som finns att köpa ute i en box... ja det var väl typ det.

Fortsätt fylla på med tips  :ch

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Cujo

Vad önskar vi oss (tips)?

Är väl presentkort för det mesta. Jag brukar alltid sälja mina presentkort till anhöriga och vänner då jag istället vill ha pengarna i handen och göra annat än få ryggen kliad av en vacker kvinna som tror sig kunna detta eller sitta i en bubbelpool med en starköl i handen, jäsa och bli fet.

Klarar mig bra med maten jag på julafton :) Gärna lite kallsonger och strumpor i julklapp, sånt går som smör.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Systemkamera till dottern

4-stjärningt pingisracket till sonen

Jag och sambon köper inga klappar längre.

Vi brukar unna oss något tillsammans som vi köper någon dag innan jul.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir enligt överenskommelse inget till de vuxna i år...men annars blir det nån film och en "ritplatta" till dottern. Används till diverse ritprogram till datorn. Försökte föreslå en resa till Grekland nästa år för familjen men sambon verkar måttligt intresserad.... ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får nog erkänna att det blir för frugan och mig sådant vi ändå så småningom skulle behöva köpa. Morgonrock till frugan och jag har anledning tro att jag får vinterkängor av henne (var med och provade). För första året sedan puberteten har jag inte haft verktyg på önskelistan mest för att jag nu inte har plats för fler.

Ungarna får mest kläder (båda i 30 års åldern).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Skolgång till ett barn i Uganda för ett helt år - kostar 570:-

:kla

Jag har faktiskt ingen aning än vad som skall inhandlas. Förmodligen blir det bara nåt till frugan. En iPhone skulle hon nog älska. Hmm, får titta i spargrisen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har redan fått min julklapp av maken - en laptop. :kla:dan

Idag kom jag på att jag ska köpa en ny soffa till oss. Beställs imorgon.

Eftersom alla barnen ska med till Thailand så kan det vara risk för att de läser här så jag avslöjar inget mer. :nau;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har redan fått min julklapp av maken - en laptop. :kla:dan

Idag kom jag på att jag ska köpa en ny soffa till oss. Beställs imorgon.

Eftersom alla barnen ska med till Thailand så kan det vara risk för att de läser här så jag avslöjar inget mer. :nau;)

Firar ni julen i Thailand ?

Tar ni isf med klapparna eller ger ni de innan ni åker ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har redan fått min julklapp av maken - en laptop. :kla:dan

Idag kom jag på att jag ska köpa en ny soffa till oss. Beställs imorgon.

Eftersom alla barnen ska med till Thailand så kan det vara risk för att de läser här så jag avslöjar inget mer. :nau;)

Firar ni julen i Thailand ?

Tar ni isf med klapparna eller ger ni de innan ni åker ?

Det är ju strålande att släpa  med julklappar till Thailand, öppna dom på julafton,och sen släpa hem dom igen!! :id :id

Bra tänkt  :ok: :ok:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har redan fått min julklapp av maken - en laptop. :kla:dan

Idag kom jag på att jag ska köpa en ny soffa till oss. Beställs imorgon.

Eftersom alla barnen ska med till Thailand så kan det vara risk för att de läser här så jag avslöjar inget mer. :nau;)

Firar ni julen i Thailand ?

Tar ni isf med klapparna eller ger ni de innan ni åker ?

Nej, vi firar hemma och åker inte förrän 3:e februari.

Kul om vi skulle ta med julklapparna, speciellt soffan då. :laugh: :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har redan fått min julklapp av maken - en laptop. :kla:dan

Idag kom jag på att jag ska köpa en ny soffa till oss. Beställs imorgon.

Eftersom alla barnen ska med till Thailand så kan det vara risk för att de läser här så jag avslöjar inget mer. :nau;)

Firar ni julen i Thailand ?

Tar ni isf med klapparna eller ger ni de innan ni åker ?

Nej, vi firar hemma och åker inte förrän 3:e februari.

Kul om vi skulle ta med julklapparna, speciellt soffan då. :laugh: :laugh:

Äh, frakta den med SAS cargo!  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har redan fått min julklapp av maken - en laptop. :kla:dan

Idag kom jag på att jag ska köpa en ny soffa till oss. Beställs imorgon.

Eftersom alla barnen ska med till Thailand så kan det vara risk för att de läser här så jag avslöjar inget mer. :nau;)

Firar ni julen i Thailand ?

Tar ni isf med klapparna eller ger ni de innan ni åker ?

Nej, vi firar hemma och åker inte förrän 3:e februari.

Kul om vi skulle ta med julklapparna, speciellt soffan då. :laugh: :laugh:

Ja...why not...då vet ni att ni sitter skönt i planet ändå... ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×