Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Pamela

10 dagar kvar till flytten, efter 1 1/2 års planering

Recommended Posts

Snart åker vi till Kamala,den 10 dec bär det av. Vi har planerat sedan våren 08  :P. Nu blir det 6 månader i värmen.Huset uthyrt,ena bilen såld och väskorna är packade.Barnen och vi har sjuk resfeber. Man vill komma ner och börja det nya livet  :D Tommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Välkommen hela familjen till vårat kära Kamala. För många år sedan åkte jag hit för en månads semester men jag blev kvar  :P

Sex månader låter som ännu mer beroendeframkallande, varning  ;)

Lena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åh vad härligt jag blir gärna beroende av kamala:-)) Vem vet kanske blir vi kvar.... vi är öppen för  allt och det e inte omöjligt :cool

Ses på stranden...

Om vi ses när ni kommer så är det garanterat inte på stranden, solen lockade mig hit till Thailand men nuförtiden håller jag mig helst i skuggan  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest insayt

Ja, underbart, jag är nu 52 år och jag planerar också att emigrera, tänker inte spendera min ålderdom på ett kommunalt boende, där uttråkade underbetalda människor bara ser mig som ett betungande ekipage?

Nu får jag väl fan för det här antagligen, för det finns säkert en massa medlemmar här som arbetar inom kommunal äldreomsorg, själv arbetar jag på Hjälpmedelscentrum i Malmö och jag ser det som en stor uppgift och att jag betyder något och jag vet att det finns en massa underbara människor som arbetar inom vård och omsorg, men det finns också orosmoln på himlen :-\

Mvh Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa va kul att ni är på väg redan! Vi har varit här nu sedan i augusti och vi ha inte givit upp stranden riktigt ännu men vi kanske ses i skolan före vi ses på stranden  :)

Mvh Ann i Kamala

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cujo

Snart åker vi till Kamala,den 10 dec bär det av. Vi har planerat sedan våren 08  :P. Nu blir det 6 månader i värmen.Huset uthyrt,ena bilen såld och väskorna är packade.Barnen och vi har sjuk resfeber. Man vill komma ner och börja det nya livet  :D Tommy

Har har ni gjort med jobb? Har ni båda tagit tjänsteledigt eller hur har ni båda sagt upp er?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snart åker vi till Kamala,den 10 dec bär det av. Vi har planerat sedan våren 08  :P. Nu blir det 6 månader i värmen.Huset uthyrt,ena bilen såld och väskorna är packade.Barnen och vi har sjuk resfeber. Man vill komma ner och börja det nya livet  :D Tommy

Har har ni gjort med jobb? Har ni båda tagit tjänsteledigt eller hur har ni båda sagt upp er?

Jag har tagit tjänstledigt och frugan är mamma ledig....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag flyttar också till Kamala...Jan 2010...igen ;)

Får jag vara nyfiken och fråga vad du ska göra i Kamala?

Inget bestämt ännu,men har en del på g..vill inte säga för mycket om inget blir av. ;) Känns bara dumt.

Har bott där i 1år, och varit hemma snart 1år. Så nu känns det som det är dax att dra vidare igen  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest HalvThai

Får man fråga vilken sorts Visum ni fått, som skall stanna i Thailand så länge?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Får man fråga vilken sorts Visum ni fått, som skall stanna i Thailand så länge?

Du fick aldrig svar på din fråga. Vi får hoppas för hela familjens skull, att de tänkt på det. Det är möjligt att ordna visum, som räcker upp till 180 dagar men det är lite krångligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du fick aldrig svar på din fråga. Vi får hoppas för hela familjens skull, att de tänkt på det. Det är möjligt att ordna visum, som räcker upp till 180 dagar men det är lite krångligt.

Krångligt vet jag inte om jag kan hålla med om, det dubbla turistvisumet är väl egentligen ganska generöst jmf med många andra länder. Vill man sedan stanna längre så utfärdar ambassaden i Laos fortfarande nya dubbla turistvisum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×