Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
sandrinehanna

Snorkling på similan islands.

Rekommendera Poster

hej hej funderar också på en tur till similand... är det någon som vet vad det kostar att sova över en natt i bungalow? har bara sett priser med tältövernattning. ska åka i slutet på mars.  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har nu läst de flesta trådarna om snorkling på Similan och belv väldigt intresserad av Poseidons 3-dagars tur.

Jag har sett att det är ett flertal forumvänner som bokat den resan de senaste månaderna, vore kul att höra deras "färska" intryck!

Hur är boendet ombord? (man sover väl på båten?)

Värt att ta 3-dagars trippen eller klarar man sig på en dagsutflykt?

Etc. etc.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åkte en tredagars tur med Poseidon förra året. Allt var toppen. Man bodde på båten i något som kan liknas vid en tågkupe. Det var sängar efter väggarna med en gång emellan. Det var över- och undersängar. Luftkonditionering på natten. Alla sov i samma rum. Det fanns gardiner att dra för vid varje säng. Vid toalettbesök fick man gå upp på däck. Det fungerade väldigt bra. Det var en upplevelse utöver det vanliga. Maten va fantastisk med tanke på utrymmet den lagades i. När alla dagsbåtar åkt hem och solen gick ner satt man och hade trevlig vid ett långbord innan det var dags att gå till kojs. Jag har inget att anmärka på allt var toppen och vi gör gärna om trippen igen. Eftersom man bor och lever så tätt så är det naturligtvis viktigt att gruppen trivs ihop.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kom hem ifrån thailand igår... vi var på en resa till similan, två dagar en natt i tält, vi åkte med ett bolag som hette jack similan tour? vi betalade 4500bath per person, det var helt underbart, jättefin snorkling, och vi såg en sköldpadda också utanför ö 4.

jag tyckte det va helt ok att sova i tält det enda som jag tyckte va lite jobbigt var värmen. vi hade smort in oss med myggmedel så vi hade inga problem med mosqitos och dom va visst bara framme nån timma på kvällen och nån timma på morgonen sa parkvakterna.

syrran tyckte det va lite hårt underlag i tältet då det endast va ett tunt liggunderlag och lite högt ljud då de flygande hundarna skränade lite på natten.. men jag tyckte bara det va charmigt med lite djungelljud  :)

helt klart det bästa på hela thailandsresan  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×