Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Guest Roger vit

Vännernas tips! - kan det verkligen stämma?

Recommended Posts

Ärligt talat så jag också lite nyfiken hehe.

Martin VET att det inte är jag i alla fall, det räcker att HAN vet för mig.

Därmed inte sagt att jag aldrig skulle starta ett nick till för att skoja lite ;)

Fast en poll vore lite kul om vi är garanterade att få facit hehe.

Varför skulle du starta ett nytt nick för att skoja med andra ? Du som stör dig SÅ på alla dumma trådar?

Om du ändå visste vad som försigår bakom forumets mysiga fasad.. Många rutinerade här inne som har lite roligt inemellan om jag får gissa

Jasså ingen som helst anning om det, fine by me... Exempel tack för oss dödliga ORUTINERADE  :kla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärligt talat så jag också lite nyfiken hehe.

Martin VET att det inte är jag i alla fall, det räcker att HAN vet för mig.

Därmed inte sagt att jag aldrig skulle starta ett nick till för att skoja lite ;)

Fast en poll vore lite kul om vi är garanterade att få facit hehe.

Varför skulle du starta ett nytt nick för att skoja med andra ? Du som stör dig SÅ på alla dumma trådar?

Om du ändå visste vad som försigår bakom forumets mysiga fasad.. Många rutinerade här inne som har lite roligt inemellan om jag får gissa

Jasså ingen som helst anning om det, fine by me... Exempel tack för oss dödliga ORUTINERADE  :kla

Nu vill jag dock påpeka här att med "rutinerad" menar jag nån som har god kunskap om Thailand och därigenom med all sannolikhet varit där flertalet gånger. Antal inlägg och dyl. behöver INTE vara en indikation på detta, finns ju exempel på några som varit på en charterresa en gång som ändå har 800 inlägg så ;)

Exempel på såna inlägg? Ja du, denna tråden är väl ett lysande exempel. Sen är det ju dessvärre svårt att peka på exakta trådar. Men det roliga med det hela, i mina ögon, är att dessa "dumma" trådar poppar upp inemellan och besvaras utan den minsta tanke till kritiskt tänkande från personen som svarar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärligt talat så jag också lite nyfiken hehe.

Martin VET att det inte är jag i alla fall, det räcker att HAN vet för mig.

Därmed inte sagt att jag aldrig skulle starta ett nick till för att skoja lite ;)

Fast en poll vore lite kul om vi är garanterade att få facit hehe.

Varför skulle du starta ett nytt nick för att skoja med andra ? Du som stör dig SÅ på alla dumma trådar?

Om du ändå visste vad som försigår bakom forumets mysiga fasad.. Många rutinerade här inne som har lite roligt inemellan om jag får gissa

Jasså ingen som helst anning om det, fine by me... Exempel tack för oss dödliga ORUTINERADE  :kla

Nu vill jag dock påpeka här att med "rutinerad" menar jag nån som har god kunskap om Thailand och därigenom med all sannolikhet varit där flertalet gånger. Antal inlägg och dyl. behöver INTE vara en indikation på detta, finns ju exempel på några som varit på en charterresa en gång som ändå har 800 inlägg så ;)

Exempel på såna inlägg? Ja du, denna tråden är väl ett lysande exempel. Sen är det ju dessvärre svårt att peka på exakta trådar. Men det roliga med det hela, i mina ögon, är att dessa "dumma" trådar poppar upp inemellan och besvaras utan den minsta tanke till kritiskt tänkande från personen som svarar...

Själv har jag inte varit i thailand 1 enda gång. Men OK rutinerade i get it. Vad menar du med kritiskt tänkande när man ska besvara en tråd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag menar att om en människa startar en NY vädertråd när "vädret i thailand just nu.." är senast uppdaterade tråden på startsidan kanske man kan överväga att låta frågeställaren ta fram förstoringsglaset och utföra lite detektivarbete för att hitta denna tråd.. En normalbegåvad människa klarar nog detta relativt fort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag menar att om en människa startar en NY vädertråd när "vädret i thailand just nu.." är senast uppdaterade tråden på startsidan kanske man kan överväga att låta frågeställaren ta fram förstoringsglaset och utföra lite detektivarbete för att hitta denna tråd.. En normalbegåvad människa klarar nog detta relativt fort.

Svarade lite på den andra tråden men du som är begåvad lär märka de antar jag. Men om det är så att alla inte är så begåvade som du. Vad ska vi ge för tips till dom tycker du? Lite ironiska kommentarer? men följdfrågan ger man sig in i leken (forum) får man leken tåla.... dvs kommentarer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag ger tips till dom frågor jag tycker är relevanta och man INTE hittar genom att enkelt knappa in ett nyckelord på sök. Övriga trådar brukar jag inte bry mig om.

De trådar jag faktiskt lägger in inlägg i som KANSKE kan tolkas som syrliga är trådar där jag faktiskt tvekar på om frågeställaren är seriös eller inte.

Återigen, gå gärna igenom min inläggsstatistik så får du se att det inte är alltför ofta detta sker. Och i mina ögon tycker jag att jag faktiskt ger matnyttiga tips mer än många andra här inne.

Att jag ens diskuterar detta är p.g.a att jag tror att forumet skulle må bra av att man faktiskt uppmanas att tänka bara en eller två gånger extra innan man hasplar ut sig en fråga. Det handlar varken om begåvning eller annat, utan rent logiskt tänkande.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag ger tips till dom frågor jag tycker är relevanta och man INTE hittar genom att enkelt knappa in ett nyckelord på sök. Övriga trådar brukar jag inte bry mig om.

De trådar jag faktiskt lägger in inlägg i som KANSKE kan tolkas som syrliga är trådar där jag faktiskt tvekar på om frågeställaren är seriös eller inte.

Återigen, gå gärna igenom min inläggsstatistik så får du se att det inte är alltför ofta detta sker. Och i mina ögon tycker jag att jag faktiskt ger matnyttiga tips mer än många andra här inne.

Att jag ens diskuterar detta är p.g.a att jag tror att forumet skulle må bra av att man faktiskt uppmanas att tänka bara en eller två gånger extra innan man hasplar ut sig en fråga. Det handlar varken om begåvning eller annat, utan rent logiskt tänkande.

Jag får se om jag har tid lust att glo på din statestik. Lägg ner & använd ordet begåvning då du inte själv kan bestämma dig i ditt uttalande. Ena stunden uttrycker du dig i " vad som anses som normalbegåvning" nästa inlägg

citat: Det handlar varken om begåvning eller annat, utan rent logiskt tänkande.

Jag tror säker du kan komma med "matnyttiga" inlägg. Jag svarade i början på Tom_yam inlägg så ploppa du in & börjades med en never ending story.

Jag ville ha svar på vad är skillanden på att starta som vissa tycker dumma trådar till att skapa nytt konto för att ha lite skoj eller va de nu stod?

Share this post


Link to post
Share on other sites

puman.

Hade du läst igenom hela tråden hade du troligen förstått varför jag skrev det inlägg du svarade på. Om inte, jag svarade på Mias inlägg och kanske något annat som berört ämnet som tråden kom att handla om.

Om inte annat, läs det inlägg som startade tråden och funder lite på om det klarnar. Om inte, be om hjälp. Här är inga frågor för dumma ;)

Var jag snäll nu eftersom jag körde en smiley?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va fasen, är ni i den här tråden å tjafsar också  :cr

Med all respekt husse, men ser du verkligen inte humorn i HELA denna tråd? (STOR lust att skriva MÅNGA ? men avstår för Lians skull hehe)

Om du ser denna tråd som tjafs så tror jag att jag förstår varför du bruka uttala dig negativt om vissa ibland.

LÄS IGEN .... LÄS RÄTT ....TOLKA RÄTT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va fasen, är ni i den här tråden å tjafsar också  :cr

Med all respekt husse, men ser du verkligen inte humorn i HELA denna tråd? (STOR lust att skriva MÅNGA ? men avstår för Lians skull hehe)

Om du ser denna tråd som tjafs så tror jag att jag förstår varför du bruka uttala dig negativt om vissa ibland.

LÄS IGEN .... LÄS RÄTT ....TOLKA RÄTT

Helt rätt, från början va det en rolig tråd,

MEN sen kom 3 st och förstörde den med sitt tjafs om vad som får skrivas på forumet, och dessa 3 har förstört några trådar nu  :C>:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va fasen, är ni i den här tråden å tjafsar också  :cr

Med all respekt husse, men ser du verkligen inte humorn i HELA denna tråd? (STOR lust att skriva MÅNGA ? men avstår för Lians skull hehe)

Om du ser denna tråd som tjafs så tror jag att jag förstår varför du bruka uttala dig negativt om vissa ibland.

LÄS IGEN .... LÄS RÄTT ....TOLKA RÄTT

Helt rätt, från början va det en rolig tråd,

MEN sen kom 3 st och förstörde den med sitt tjafs om vad som får skrivas på forumet, och dessa 3 har förstört några trådar nu  :C>:D

Antar att jag är 1 av dom så HELT ok att skriva det öppet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va fasen, är ni i den här tråden å tjafsar också  :cr

Med all respekt husse, men ser du verkligen inte humorn i HELA denna tråd? (STOR lust att skriva MÅNGA ? men avstår för Lians skull hehe)

Om du ser denna tråd som tjafs så tror jag att jag förstår varför du bruka uttala dig negativt om vissa ibland.

LÄS IGEN .... LÄS RÄTT ....TOLKA RÄTT

Helt rätt, från början va det en rolig tråd,

MEN sen kom 3 st och förstörde den med sitt tjafs om vad som får skrivas på forumet, och dessa 3 har förstört några trådar nu  :C>:D

Har nu lusläst denna tråd och kan inte se annat än att tråden spårade ur när puma66 tog till orda. Innan dess så hade bl.a. jag och anders_w haft en lite halvrolig dialog i humoristisk anda.

Ska du vända dig till NÅGON som startade en ny anda i denna tråd så får du nog vända till till puma66 som uppenbarligen inte förstod innehållet och valde att skicka ut taggarna och genast skrida till verket.

Efter några inlägg mellan henne? och Lianinho så tog DU till orda och bankade dig i huvudet.

Menar du att de 3 st är puma66, Lianinho och du?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va fasen, är ni i den här tråden å tjafsar också  :cr

Med all respekt husse, men ser du verkligen inte humorn i HELA denna tråd? (STOR lust att skriva MÅNGA ? men avstår för Lians skull hehe)

Om du ser denna tråd som tjafs så tror jag att jag förstår varför du bruka uttala dig negativt om vissa ibland.

LÄS IGEN .... LÄS RÄTT ....TOLKA RÄTT

Helt rätt, från början va det en rolig tråd,

MEN sen kom 3 st och förstörde den med sitt tjafs om vad som får skrivas på forumet, och dessa 3 har förstört några trådar nu  :C>:D

Antar att jag är 1 av dom så HELT ok att skriva det öppet

Ja du ser. Du klagar på andra och klampar sen in och förstår en egen tråd. Suck.

Share this post


Link to post
Share on other sites

puman.

Hade du läst igenom hela tråden hade du troligen förstått varför jag skrev det inlägg du svarade på. Om inte, jag svarade på Mias inlägg och kanske något annat som berört ämnet som tråden kom att handla om.

Om inte annat, läs det inlägg som startade tråden och funder lite på om det klarnar. Om inte, be om hjälp. Här är inga frågor för dumma ;)

Var jag snäll nu eftersom jag körde en smiley?

Du kan köra med hur många smileys som helst. Men nej kommer inte förstå dina inlägg sorry. Inget som klarnar heller men jag är inte så smart heller så de kan ju va förklaringen till de. Men ska ha i åtanke att be dig om hjälp framöver, du känns så äkta & pålitlig i alla dina svar så TACK för att du finns här för mig

:) :) 2 smiley så va snäll nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va fasen, är ni i den här tråden å tjafsar också  :cr

Med all respekt husse, men ser du verkligen inte humorn i HELA denna tråd? (STOR lust att skriva MÅNGA ? men avstår för Lians skull hehe)

Om du ser denna tråd som tjafs så tror jag att jag förstår varför du bruka uttala dig negativt om vissa ibland.

LÄS IGEN .... LÄS RÄTT ....TOLKA RÄTT

Helt rätt, från början va det en rolig tråd,

MEN sen kom 3 st och förstörde den med sitt tjafs om vad som får skrivas på forumet, och dessa 3 har förstört några trådar nu  :C>:D

Har nu lusläst denna tråd och kan inte se annat än att tråden spårade ur när puma66 tog till orda. Innan dess så hade bl.a. jag och anders_w haft en lite halvrolig dialog i humoristisk anda.

Ska du vända dig till NÅGON som startade en ny anda i denna tråd så får du nog vända till till puma66 som uppenbarligen inte förstod innehållet och valde att skicka ut taggarna och genast skrida till verket.

Efter några inlägg mellan henne? och Lianinho så tog DU till orda och bankade dig i huvudet.

Menar du att de 3 st är puma66, Lianinho och du?

Jag är def. en av dom så jag  :cr på mig själv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

puman.

Hade du läst igenom hela tråden hade du troligen förstått varför jag skrev det inlägg du svarade på. Om inte, jag svarade på Mias inlägg och kanske något annat som berört ämnet som tråden kom att handla om.

Om inte annat, läs det inlägg som startade tråden och funder lite på om det klarnar. Om inte, be om hjälp. Här är inga frågor för dumma ;)

Var jag snäll nu eftersom jag körde en smiley?

Du kan köra med hur många smileys som helst. Men nej kommer inte förstå dina inlägg sorry. Inget som klarnar heller men jag är inte så smart heller så de kan ju va förklaringen till de. Men ska ha i åtanke att be dig om hjälp framöver, du känns så äkta & pålitlig i alla dina svar så TACK för att du finns här för mig

:) :) 2 smiley så va snäll nu

Klart att jag är snäll och finns här för dig älskling. Ska försöka få dig att förstå nästa gång vi ses ;):l_hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

puman.

Hade du läst igenom hela tråden hade du troligen förstått varför jag skrev det inlägg du svarade på. Om inte, jag svarade på Mias inlägg och kanske något annat som berört ämnet som tråden kom att handla om.

Om inte annat, läs det inlägg som startade tråden och funder lite på om det klarnar. Om inte, be om hjälp. Här är inga frågor för dumma ;)

Var jag snäll nu eftersom jag körde en smiley?

Du kan köra med hur många smileys som helst. Men nej kommer inte förstå dina inlägg sorry. Inget som klarnar heller men jag är inte så smart heller så de kan ju va förklaringen till de. Men ska ha i åtanke att be dig om hjälp framöver, du känns så äkta & pålitlig i alla dina svar så TACK för att du finns här för mig

:) :) 2 smiley så va snäll nu

Klart att jag är snäll och finns här för dig älskling. Ska försöka få dig att förstå nästa gång vi ses ;)

sedär ja nu gäller de bara för mig att få dig att förstå, större utmaning  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Roger vit

Hmm, Alltså, meningen med denna tråd va faktiskt inte helt ärligt. Jag hoppas att inga tar illa upp men jag ville bara göra ett kul inlägg. För i första inlägget är man ju faktiskt helt anonym. Roger vit är inget alias, det är jag och jag är ny här.

Det ända jag ljög om i inlägget var igentligen att det var min första resa och att jag är nervös. Allt det andra stämmer, men sätt ifrån lite olika vinklar.

Jag vet att detta forumet inte skulle fungera om alla gick in och gjorde bluffinlägg hela tiden så jag lovar att det va mitt sista.

(Jag läste upp mitt inlägg som det va någon annans för mina kompisar och dom skrattade ganska gott. Någon annan kanske tyckte det va kul oxå? Hoppas det!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×