Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Guest Roger vit

Vännernas tips! - kan det verkligen stämma?

Recommended Posts

Guest Roger vit

Hej alla globetrotters!

Jag ska iväg på min första resa, alltså min allra första resa någonstans överhuvudtaget! Jag har ett flyg som går den 1 januari till Bangkok, men jag börjar att få lite kalla fötter.

Jag har hört så många galna historier ifrån Thailand nu så jag börjar faktiskt bli lite nervös.

Stämmer det tillexempel att det finns ett "tredje kön" i thailand? Att många av de som utger sig för att vara tjejer INTE är det och att dessa kan gå ihop i olika stora gäng och utnyttja berusade turister?? Hur vet man vem man ska lita på??

Stämmer det att de som ÄR tjejer försöker med alla knep att få män förälskade i dom för att blåsa dom på vartenda öre, jag har hört att tjejerna är helt galna i män där! Det sägs att det finns skyskrapor i Bangkok som enbart fungerar som jättelika bordeller, hur kommer man undan människohandeln?

Jag har även hört att thai-män högst ogillar västländningar men ler och är vänliga under en mask och av allt jag har hört så är det väl något som jag kan förstå, men hoppas att det inte stämmer. Är verkligen Thailändarna så där övervänliga??

Jag tänkte bege mig till Phuket någon gång under min resa men har blivit avrådd. Phuket va bara en stat i staten omgjord för att vita medelklass charter turister ska känna sig säkra sa dem.

Här är några påståenden jag hörde:

- Att mer än hälften är vita och Hälften av alla vita talar Svenska?

- Till och med försäljarna talade lite svenska?

- att "billigare än ullared" va en vanlig inkastar fras?

- Att Löpet ifrån Aftonbladet hängde vart 10 meter?

- Att folk betalade hälften för en solstol som det kostar att hyra en moppe 1 dygn?

- Att man får rabatt på Boxningsmatcher om man har ett svenskt körkort?

Det var vad jag kom på, låter helt galet, men det är nog överdrifter alltihop??

Är det sant att om man råkar ställa sig på en bild på kungen så får man dödsstraff?? Att 50 procent av kho phangangs befolkning är förymda tungt krimminella? att man måste pruta som en galning för att försäljarna alltid tar överpriser på runt 600 procent?? Att det dör turister på kho phangang varje månad men inget skrivs i tidningarna??

Hoppas att ni kan reda ut dom här ryktena som jag hoppas att det bara är, mina vänner kanske bara försöker att skrämma upp mig lite. Jag ska vara borta i 6 månader men det kanske blir betydligt kortare..

Och till sist, vart ska jag ta mig när jag har kommit ner..

Återigen så har jag fått råd och tips ifrån mina vänner.

Stämmer det att jag ska ta mig till ett gammalt slummområde i utkanten av staden och ta in på ett ställe som heter sawadee in. Att jag inte skulle köpa nått där för allt va bara dåliga kopior för överpriser. Jag skulle sitta där och vänta 1-3 dagar, då skulle nån komma dit. Alltså sannorlikheten att jag skulle känna någon om jag satt där va så stor!! Det här låter helt otroligt tycker ja. Kan det vara så här galet på ett ställe som ligger så långt borta!

Ärligt talat! Det är mycket lögn va??

överlycklig för svar!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja så upplever en nykter helyllesvensk Thailand, men efter några Mekong och 5 till 10 flaskor Chang är skillnaden mellan Sverige och Thailand inte speciellt stor förutom värmen.

Jag tror att du efter några månader kommer att inse att du nu har hamnat i paradiset för då har dina drömmar besannats och även dina farhågor, men so what.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det är uppenbarligen några som försöker skrämma upp dig(Och lyckas ganska bra).

Lugn :D

Åk ner och skaffa dig en egen uppfattning. Ta inte med mer pengar än du behöver när du går ut om kvällen och lita inte på något som är för bra för att vara sant, så kommer det gå bra.

Thailändare är snälla, även männen, om du är snäll mot dom.

Det finns flera tusen Svenskar som klarar att resa till thailand varje år utan att bli speciellt lurade, så du ska nog klara dig fint ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roger vit.

Du ställer mycket bra frågor. De flesta av dom har aldrig frågats här tidigare och känns väldigt intressanta.

Du kommer att hitta många här som gladeligen svarar på alla dina frågor. Ev. så kan du behöva ställa dom igen om du inte får tillräckligt med svar eller inte är nöjd med dessa.

Och om någon tycker att du ställer dumma frågor så ska du veta att INGA frågor är för dumma att ställas oavsett hur många gånger du ställer dom många plus att du är i ett mycket gott sällskap här.

Varmt välkommen att bidra till forumets utveckling.

Mvh Tom Yam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se där, och Tom Yam som har loggat ut. ;)

Fel gissning Lelle. Jag har bara ETT nick ÄNNU ;)

Fel tom_yam du var registrerad som offline vid den tidpunkten, Jag kollade. :nau;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se där, och Tom Yam som har loggat ut. ;)

Fel gissning Lelle. Jag har bara ETT nick ÄNNU ;)

Fel tom_yam du var registrerad som offline vid den tidpunkten, Jag kollade. :nau;)

Måste stackars tom_yam vara inloggad HELA tiden bara för att bevisa att han inte har mer än ett nick? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jag hörde några rykten själv också innan jag åkte till Stockholm. Att folk har sex mitt på gatan mitt på dan, att alla i svenska familjer har haft sex med varandra. Dvs. att mor med sin son, dotter med sin fader osv osv.

Jag tror inte heller att det är sant. Eller gör de bara på sommaren för det blir för kallt på vintern?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se där, och Tom Yam som har loggat ut. ;)

Fel gissning Lelle. Jag har bara ETT nick ÄNNU ;)

Fel tom_yam du var registrerad som offline vid den tidpunkten, Jag kollade. :nau;)

Bäste Anders.

Nu tror jag nog att du borde ha tänkt efter lite innan du så tvärsäkert säger att jag har fel. Jag misstänker att jag bäst av oss två vet om jag har fler än ett nick. Detta forum ip-loggar ju alla inlägg så Martin kan säkert reda ut huruvida jag och Roger vit är samma person. I övrígt så är jag inte alltid inloggad här, har ett liv även utanför detta forum ;)

Annars så har jag märkt att Anders varit utloggad samtidigt som Cujo skrivit inlägg och båda bor ju i Sundsvall. Detta kan bara innebära att ...... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det är mycket intelligenta frågor som kommer upp här och inga av dessa går heller att få svar på via Google. Som någon redan sa så stämmer det helt och hållet.

Ett tillägg som kommer få dig att häpna. Thailand tillhör inte Thailand och ligger inte ens i de trakterna. Phuket ligger strax öster om Arkösund och har ett enormt tempererat område. Området är en del i ett experiment och har tidigare varit ett mer eller mindre hemligt militärområde.

Det är förklaringen till alla tokigheter och att alla kan svenska. De som inte kan Svenksa låtsas såklart bara. Fråga dem om dem vill ha tusen kronor så kommer dem göra bort sig och svara. -Ja gärna!

Ytterligare ett bevis på att det är sant som jag skriver är för att jag har försökt åka till Phuket via bil från annan ort i Thailand och INGEN i Thailand hade någonsin hört om Phuket. Dessutom hamnade en vän på Phuket efter han åkte vilse från E4 södergående från Stockholm.  :o

Googlar man på Phuket så börjar det komma upp lite hoax varningar. Jag tror att hela grejen är ett sätt för Svenska staten att få in lite extra pengar för att kompensera för alla som inte betalar TV licens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det är vid sådana här tillfllen man önskar att man var moderator och verkligen fick reda på vem trollet är ...

Man är ju lite nyfijen trots allt att få reda på vem det är som är sååååå busig...  ;)

Ska vi göra en poll och satsa lite pengar på vem trollet är ?... ?!  >:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärligt talat så jag också lite nyfiken hehe.

Martin VET att det inte är jag i alla fall, det räcker att HAN vet för mig.

Därmed inte sagt att jag aldrig skulle starta ett nick till för att skoja lite ;)

Fast en poll vore lite kul om vi är garanterade att få facit hehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärligt talat så jag också lite nyfiken hehe.

Martin VET att det inte är jag i alla fall, det räcker att HAN vet för mig.

Därmed inte sagt att jag aldrig skulle starta ett nick till för att skoja lite ;)

Fast en poll vore lite kul om vi är garanterade att få facit hehe.

Varför skulle du starta ett nytt nick för att skoja med andra ? Du som stör dig SÅ på alla dumma trådar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärligt talat så jag också lite nyfiken hehe.

Martin VET att det inte är jag i alla fall, det räcker att HAN vet för mig.

Därmed inte sagt att jag aldrig skulle starta ett nick till för att skoja lite ;)

Fast en poll vore lite kul om vi är garanterade att få facit hehe.

Varför skulle du starta ett nytt nick för att skoja med andra ? Du som stör dig SÅ på alla dumma trådar?

Om du ändå visste vad som försigår bakom forumets mysiga fasad.. Många rutinerade här inne som har lite roligt inemellan om jag får gissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×