Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Anna1972

Ovanligt mycket regn i phuket för årstiden??!!!

Rekommendera Poster

När man betalar så mycket pengar för semester vill man skipa paraply! men som det ser ut nu så blir det nog inte så...

Enligt prognosen är det regn 10 dagar till... :( :'(

Om man kollar det här diagrammet:

rainfall-days-phuket.jpg

Då är väl knappast november månad optimal att åka om man vill ha störst chans att slippa regn eller?

Och ännu värre blir det ju om nu monsunen hänger i lite längre.

Sen är det ju som alla säger, det brukar ju inte regna en hel dag utan en liten stund bara om det nu kommer nåt.

Ja, regndagar blir lite missvisande då det ser ut att vara lika dant som  under tidigare sommar fast det då enligt statistiken regnar 3 ggr så mycket, plus att det ofta är stor skillnad på regn i början och slutet på november. Dessutom brukar statistiken gälla 24 timmars perioder vilket också betyder att en skur mellan 4-5 på natten räknas som regn dag  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thaiarna i Kamala klagar och säger att det regnat ovanligt mycket i år.  :)

PS: Kanske har dem korttidsminnet påkopplat då det förra året regnade ovanligt lite och jämför me det...

Det är deras korttidsminne! Jag har lika kort minne själv men förra året minns jag väl.

Min dotter var här en månad (14 okt- 15 nov), då regnade det en del även dagtid så vi åkte på "solsemester". Vi packade bilen och kollade var solen var för tillfället, det blev Koh Lanta  :)

När hon åkte hem så vände vädret hånfullt snabbt.

Hon visste förutsättningarna innan hon bokade resan men kom ändå den tidpunkten för att fira min födelsedag. Nu har jag slutat att fylla år så hädanefter kommer hon lite senare på säsongen  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När man betalar så mycket pengar för semester vill man skipa paraply! men som det ser ut nu så blir det nog inte så...

Enligt prognosen är det regn 10 dagar till... :( :'(

när åker du och vart?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×