Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ghostr

Vad jobbar ni med i Thailand?

Rekommendera Poster

Hej,

Vem vill jobba i Thailand?

Själv skulle jag inte ens våga tänka tanken om jag var arbetsför!

Är livet i Sverige så trist?

Bor själv här i Thailand men jobbar ej.... tänk om man behövde jobba!!

Jag vill jobba i Thailand! Jag lever "min dröm" (förvisso en floskel, men ganska nära sanningen) och tycker mitt jobb är kul. Visst, motgångar har vi alla, men hellre jobbar jag med mitt "drömyrke" än sitter med en passiv pension.

Alla är vi olika och har olika infallsvinklar, livssituation och bakgrund.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ps. Allt är inte guld och gröna skogar med att jobba, inte i Thailand heller. Min idealvecka skulle innebära 20-30 timmars arbete och därefter skulle jag ägna mig åt diverse "hobbys". Som att skriva strunt här eller gå långpromenader med hunden eller kanske skriva en skitdålig bok som ingen vill ge ut, hehe.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem vill jobba i Thailand?

Jag!

Jobbar jag 25 tim på en månad har jag 6 siffrigt belopp ut i handen vilket jag tror jag skulle ha svårare att lyckas med i Sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har alla våra egna förutsättningar till att leva här, gott nog  :)

Ps. jag skriver hellre stunt här än att vara PK och up to date med prylar och att Twittra skit i etern!... kanske någon avis-svenne, norr-bagge, har något att tillägga om det!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det er mange utlendinger som bosetter seg i Thailand. Både kvinner og menn som er lei av kulde og snømåking. Ønsker seg dit det er et bedre klima og hvor man får mere for pengene.

Thailand kan være et paradis ved første "øyekast". Men fellene er mange, og en av dem kan være kjedsomhet. Det er lett å bli sittende sammen med gode venner å nyte noen øl hver dag. Og etterhvert så blir dette en fast rutine. Ikke mye til liv i lengden. Og risikoen for alkoholskader er stor.

Og da er det viktig å ha noe å gjøre. Så det å jobbe noen timer hver dag er ikke bare inntektsbringende, men man utvikler også sitt sosiale liv. Og noen er faktisk så heldige at yrket også er hobbyen deres.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det er mange utlendinger som bosetter seg i Thailand. Både kvinner og menn som er lei av kulde og snømåking. Ønsker seg dit det er et bedre klima og hvor man får mere for pengene.

Thailand kan være et paradis ved første "øyekast". Men fellene er mange, og en av dem kan være kjedsomhet. Det er lett å bli sittende sammen med gode venner å nyte noen øl hver dag. Og etterhvert så blir dette en fast rutine. Ikke mye til liv i lengden. Og risikoen for alkoholskader er stor.

Og da er det viktig å ha noe å gjøre. Så det å jobbe noen timer hver dag er ikke bare inntektsbringende, men man utvikler også sitt sosiale liv. Og noen er faktisk så heldige at yrket også er hobbyen deres.

Måste säga att du är väldigt typisk i dina åsikter. Tro inte att är ensam om att tycka som du gör, tvärtom! Du är en följeslagare utan egen tro. Du har inte en peronlighet. Du är som alla andra!! Torftigt korrekt och skittrist...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det er mange utlendinger som bosetter seg i Thailand. Både kvinner og menn som er lei av kulde og snømåking. Ønsker seg dit det er et bedre klima og hvor man får mere for pengene.

Thailand kan være et paradis ved første "øyekast". Men fellene er mange, og en av dem kan være kjedsomhet. Det er lett å bli sittende sammen med gode venner å nyte noen øl hver dag. Og etterhvert så blir dette en fast rutine. Ikke mye til liv i lengden. Og risikoen for alkoholskader er stor.

Og da er det viktig å ha noe å gjøre. Så det å jobbe noen timer hver dag er ikke bare inntektsbringende, men man utvikler også sitt sosiale liv. Og noen er faktisk så heldige at yrket også er hobbyen deres.

Måste säga att du är väldigt typisk i dina åsikter. Tro inte att är ensam om att tycka som du gör, tvärtom! Du är en följeslagare utan egen tro. Du är inte en peronlighet. Du är som alla andra!!

He-he-he. Det er vist en komiker her på forumet.

Eller hva sier du Endoo? Er jeg en "føljeslagare"?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För mig ointressant vem som är följeslagare och vad det innebär. Men behöver man klassa in folk i något man anser nedvärderande för att boosta sin självkänsla så visst.

För min del finns det bättre saker att ägna sig åt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För mig ointressant vem som är följeslagare och vad det innebär. Men behöver man klassa in folk i något man anser nedvärderande för att boosta sin självkänsla så visst.

För min del finns det bättre saker att ägna sig åt.

Jeg tror ikke at "Wonder" mente noe negativt med innlegget sitt. Jeg så bare at det var en viss humor med nettopp å bruke ordet "føljeslagare" på meg. For jeg tror at mine innlegg her på forumet vil indikere klart og tydelig noe helt annet. Og den rette personen som kunne bekrefte nettopp dette måtte vel vært deg. He-he.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Att ha någon form av rutin måste man nog om man bor där för länge risken för aldeles för mycket afterwork är stor jag skulle nog gräva in mig i ett gym med bra ac :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min lya är ett gym och en konstverks-studio!

Jag peronligen vill inte ha att göra med något som skulle göra mig till en sk. kändis. Jag utvecklas i annan riktning än om jag hade bott i sverige med nerdragna perisienner och ett så sketet svenskt humör. Kul att att se svenskar här i Thailand... dom är sig så olika från där dom kommer ifrån... säg no more!

Och snart kan jag prata hyffsad thai.... Tack, pensionsmyndigheten!

Arbete är till för barnfamiljer och annat pack!

- Skojade bara!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem vill jobba i Thailand?

Jag!

Jobbar jag 25 tim på en månad har jag 6 siffrigt belopp ut i handen vilket jag tror jag skulle ha svårare att lyckas med i Sverige.

Vad jobbar du med? Sexsiffrigt på 25tim låter som en bra timpeng, e det baht eller sek? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem vill jobba i Thailand?

Jag!

Jobbar jag 25 tim på en månad har jag 6 siffrigt belopp ut i handen vilket jag tror jag skulle ha svårare att lyckas med i Sverige.

Vad jobbar du med? Sexsiffrigt på 25tim låter som en bra timpeng, e det baht eller sek? :)

En annan får nog knega på sina 40 timmar i vecka för att hålla sig på 6-siffrigt, i bath då förstås ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem vill jobba i Thailand?

Jag!

Jobbar jag 25 tim på en månad har jag 6 siffrigt belopp ut i handen vilket jag tror jag skulle ha svårare att lyckas med i Sverige.

Vad jobbar du med? Sexsiffrigt på 25tim låter som en bra timpeng, e det baht eller sek? :)

Ja det är baht  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem vill jobba i Thailand?

Jag!

Jobbar jag 25 tim på en månad har jag 6 siffrigt belopp ut i handen vilket jag tror jag skulle ha svårare att lyckas med i Sverige.

Vad jobbar du med? Sexsiffrigt på 25tim låter som en bra timpeng, e det baht eller sek? :)

Ja det är baht  :)

Det e ju ca 23000 sek vilket man får säga ger en hyfsad timpeng ändå va ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem vill jobba i Thailand?

Jag!

Jobbar jag 25 tim på en månad har jag 6 siffrigt belopp ut i handen vilket jag tror jag skulle ha svårare att lyckas med i Sverige.

Vad jobbar du med? Sexsiffrigt på 25tim låter som en bra timpeng, e det baht eller sek? :)

Ja det är baht  :)

Det e ju ca 23000 sek vilket man får säga ger en hyfsad timpeng ändå va ;)

Som et lite hint.

En norsk trygd / pensjon er normalt over dette utbetalt per måned. He-he.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara säga till alla som vill leva bra i ett annat land typ Thailand... starta eget och få svenskt betalt!

Du kan sälja Bonniers lexikon per telefon, nattetid.

Du kan öppna ett svarstals-centrum för vilket företag som helst!

Andvänd hjärnan... :P

Var inte så neggativ... våga!.. Tänk!

Hellre lyss till den sträng som brast än aldrig våga spänna sin egen båge!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara säga till alla som vill leva bra i ett annat land typ Thailand... starta eget och få svenskt betalt!

Du kan sälja Bonniers lexikon per telefon, nattetid.

Du kan öppna ett svarstals-centrum för vilket företag som helst!

Andvänd hjärnan... :P

Var inte så neggativ... våga!.. Tänk!

Hellre lyss till den sträng som brast än aldrig våga spänna sin egen båge!

Här kan jag bara hålla med även om det inte är Bonniers lexicon jag säljer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem vill jobba i Thailand?

Jag!

Jobbar jag 25 tim på en månad har jag 6 siffrigt belopp ut i handen vilket jag tror jag skulle ha svårare att lyckas med i Sverige.

Vad jobbar du med? Sexsiffrigt på 25tim låter som en bra timpeng, e det baht eller sek? :)

Ja det är baht  :)

Det e ju ca 23000 sek vilket man får säga ger en hyfsad timpeng ändå va ;)

999 999 är också sexsiffrigt  :angel: Fast å andra sidan hade det varit 6 siffrigt även i SEK  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara säga till alla som vill leva bra i ett annat land typ Thailand... starta eget och få svenskt betalt!

Du kan sälja Bonniers lexikon per telefon, nattetid.

Du kan öppna ett svarstals-centrum för vilket företag som helst!

Andvänd hjärnan... :P

Var inte så neggativ... våga!.. Tänk!

Hellre lyss till den sträng som brast än aldrig våga spänna sin egen båge!

Här kan jag bara hålla med även om det inte är Bonniers lexicon jag säljer.

Jag förstår det, ville bara sparka på alla som gnäller om att man inte kan fixa det för sig om man vill.

Jag behöver inte det just nu.. men jag har planer  :cool

Tänk om alla, vad heter det nu.... oskulder kom till Thailand med ett chartrat plan åsså tog man betalt för att dom skulle se en naken brud och bli av med oskulden.... vad rik man skulle bli!!

- skojar bara!

Typ, Oskuld på Tallin.

Man skulle nog hamna i finkan för det... bara, typ!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Är det något jag är övertygad om så är det att Bonniers-lexikon är otroligt passé och lär vara extremt svårsålda. ;)

Men jag kan hålla med om att det i vissa branscher lönar sig att vända blicken FRÅN Thailand fast man har sin bas och firma där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker lika illa om telefon försäljare som lapplisor men skulle någon ringa och försöka sälja Bonniers lexikon skulle man ju nästan tycka synd om dom!

Du skulle ha mött mig i ett samtal... 2 av 3 samtal sålde jag. Varför, spela på känslor. Sälja damsugare från Electorux och knacka dörr.. samma sak, känslor! Ragga brudar... same, same!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×