Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Knicklas

Första resan med barn till Thailand, tips önskas

Recommended Posts

Ett annat alternativ är att man gör som min mamma gjorde när det var textat och jag var liten. Man läser helt enkelt texten för de små barnen.

Kan iofs vara störande för intillsittande resenärer...

Jag störde mig något otroligt på ett par som satt framför mig på min senaste Thairesa.

Tjejen hade högläsning för sin kille ur en lååååång bok...och då menar jag verkligen HÖGLÄSNING..Hennes röst skar...den var gäll och gnällig medan jag satt och försökte lyssna på min ljudbok...

Jag sa till henne men hon vägrade...Hon tyckte att jag var egoistisk...

-Ingen annan störs var henns svar...

-Ingen annan kanske vågar säga till, svarade jag.

Och fick naturligtvis gensvar från andra.

Till slut gav hon upp...och surade hela resan hem...*he he*  >:D

Kan ligga något i det Mia och förstår vad du menar ;)

Fast jag tänkte mer att prata i normal samtalston i sin rad.

Jag förstod nog det...men det vara bara ett minne som dök upp när jag såg ditt förslag...  ;)

Vissa personer har ju en röst som hörs överallt, och inte bryr sig ett dugg om huruvida andra störs eller ej. Själva är vi alltid oerhört noga med att inte störa andra mer än vad som är ofrånkomligt när barn är inblandade - försöker alltid prata lugnt och "tyst" med barnen. Skulle kunna skriva ett långt inlägg om hur man enligt mig INTE ska tilltala barn - vare sig man är ute bland folk, eller själva hemma - men det passar nog bättre på nån föräldra-sajt.

Lite böcker kommer absolut packas ner till flygresan. 1,5-åringen börjar nu också tycka att det är kul med böcker  :)

Ni som har tagit med DVD-spelare till flyget, har ni såna batteridrivna eller finns det 12V-uttag? Kanske dum fråga...?

De med inbyggda batterier verkar ju bara räcka ca 2 timmar? Vissa flygbolag verkar dessutom hyra ut såna spelare, ska nog kolla med Thomas Cook. Barnen har en sån 12V-DVD med dubbla skärmar, så ett 12V-uttag vid stolen skulle ju vara  :dan

Knicklas// Thomas Cook har INTE 12 v-uttag. Har mailat och kollat då vi åker med dem på tisdag. Vi har också en som drivs av 12 v, men det hjälper ju inte när det inte finns uttag för det. Tycker det är konstigt egentligen, borde ju finnas då så många har laptops och grejer med sig.