Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Captain Thailand

Träning, hälsa och kost

Recommended Posts

Lunchpass, 5 km löpband samt 30 minuter styrketräning (bröst och rygg). Svalare i gymmet idag som tur var så det kändes inte lika tungt efteråt.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elglenno

Tränade rygg och hör och häpna ben :) med en hel del marklyft väldigt lätt men körde många sett tror det var 2 dagar sedan träningsvärken är go nu i filerna, går nog tebax till sommar öl mode :) en riktig massage nu med massor av olja hade varit gött.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Igår krånglade magen, men idag är den bättre. Därmed är jag fit for fight igen och det stundar rygg och axlar på gymmet. Fortfarande MÅNGA reps för axlarna och för utvalda övningar, för att vara skonsam mot min läkande axel:

Ryggresningar: 2 set (16-20 reps)

Kronlyft (Rack pulls): 6 set (6-8 reps)

Dubbel hantelrodd liggande på snebänk: 4 set (8-12 reps)

Pull-ups: 4 set (8-12 reps)

Drag mot ansiktet med rep: 4 set (16-20 reps)

Sittande hantelpress: 2 set (16-20 reps)

Baksida axlar med hantlar på bänk: 2 set (16-20 reps)

Stående bakåtrotationer med hantlar: 2 set (16-20 reps)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag har kört ett varv på mitt schema som är på endast 3 dagar.

Blir stor skillnad mot tidigare då jag kört främst en muskel per pass.

Vill dock prova på detta och ha ett pass för 3 dagar i veckan men känner redan att jag kommer varva med min tidigare variant. Mina pass är MAX 80 min, och 1 min vila mellan set så det blir väldigt olika att flera större muskler per gång mot att fokusera allt på en. Men såhär i början ömmar det rätt fint ändå.

Testar en mjukvara som heter Jefit som jag tyckte verkade va den bästa för att bokföra min träning, kikade väldigt snabbt på olika insn jag valde. Tidigare vid mer seriös träning har jag använt bläck och papper :)

Målet nu är minst +8kg massa innan jul, siktar på att det ska funka med 3 dagar gym i veckan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Full fart hela sommaren med innebandy.

Har kört igång med mitt gamla gäng på Mälarsjukhuset och de 2 timmarna i onsdags känns fortfarande i benen.

Så, det är bara på det igen, det blir 2 timmar i dag också.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Tre cm till borta av midjemåttet. Siktar på 80 cm till nyår. Som mest hade jag en dryg meter runt midjan.

Dock har jag ökat ett kilo i vikt. Förmodligen för att jag prioriterar ben lika mycket på gymmet som den övriga kroppen. Sålänge midjan blir smalare är väl viktökningen inte av ondo, snarare tvärtom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag har inte räknat kalorier senaste tiden utan bara vägt maten på vågen och jag håller mig runt 67-68 kg (175cm lång) vilket är målet :)

-14kg sen starten i mars.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag har inte räknat kalorier senaste tiden utan bara vägt maten på vågen och jag håller mig runt 67-68 kg (175cm lång) vilket är målet :)

-14kg sen starten i mars.

:kla :kla :kla

Förtjänar många lightdrinkar!  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Det var för mycket alger och aningen för långgrunt idag, så det blidde 30-minuters HIIT på stranden istället (till några burmesers förundran / förfäran).

Sprang 75 meter (ca) - Gick 75 meter (ca) osv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

För er eventuella som äter kosttillskott. En befogad varning beträffande sk pre-exercise-produkter:

http://www.nytimes.com/2013/04/13/business/fda-issues-warning-on-workout-booster.html

Just produkter innehållande DMAA har sedan september förra året klassats som "hälsofarlig vara" av den svenska regeringen, vilket givetvis gör dessa olagliga att saluföra. Dock skall man nog vara lite försiktig med motsvarande nya preparat, eftersom de ofta innehåller liknande (ännu tillåtna) substanser som kan öka hjärtrytmen etc.

http://www.slv.se/sv/grupp3/Pressrum/Nyheter/Pressmeddelanden/Regeringen-klassificerar-DMAA-som-halsofarlig-vara/

Man skall vara rädd om hjärtat! Personligen dricker jag dock en stor kopp kaffe på morgonen innan träning. Det har jag dessbättre INTE hört någon som fått "hjärtattack" etc av.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tränat halvmara distansen idag, + 20 grader och soligt, lagom svsökande vind.

21km på 1.33 snitt på 4,26 / km.

6 min bättre än min tid på  Rayong Marthon i dec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Idag är det egentligen bröst, triceps och traps på agendan, men jag har tränat  så mycket på gymmet de senaste månaderna att jag nu vill vila ett par dagar.

Men ett magpass hemma innan jobbet får det bli:

Crunches (fyra olika varianter): 4 set (60 reps)

Magtwist med stav: 4 set (100 reps)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idag blir det att ta cykeln från jobbet på Kungsholmen och besöka hammarbybacken på vägen hem minst 1 gång ska jag ta mig upp men om det känns bra kanske det blir 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idag blir det att ta cykeln från jobbet på Kungsholmen och besöka hammarbybacken på vägen hem minst 1 gång ska jag ta mig upp men om det känns bra kanske det blir 2.

Hammarbybacken är ju en klassiker.  :kla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elglenno

Rygg marklyft har 100kg på räcker för mig, drog upp mig själv 4x10 sista blev det bara 6 :) lite rodd och div, 78,9kg skulle vilja ner till runt 75 bara jag inte ser för späd ut då :) men att se en magruta vore ju kul haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Bröst, triceps och kappmuskel idag (ingen bänk, tunga hantelpressar eller snebänk än på några veckor):

Smal bänkpress i maskin: 8 set (10-16 reps)

Pushdowns i kabelmaskin med rep: 4 set (10-16 reps)

Press med viktskiva bakom nacke: 4 set (10-16 reps)

Enhandpress med hantel bakom nacke: 2 set (10-16 reps)

Shrugs med skivstång: 6 set (10-16 reps)

Shrugs med hantlar: 2 set (10-16 reps)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idag blir det att ta cykeln från jobbet på Kungsholmen och besöka hammarbybacken på vägen hem minst 1 gång ska jag ta mig upp men om det känns bra kanske det blir 2.

Hammarbybacken är ju en klassiker.  :kla

Blev inte så hittade ju inte upp :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×