Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Captain Thailand

Träning, hälsa och kost

Recommended Posts

Cyklning till jobbet idag igen

Fick polisskort till kontoret, men cykeln fick lämnas utanför avspärrningarna. Tur att den är i säkert förvar, är ju en herrans massa poliser och annat säkerhetsfolk runtikring här :)

Mycket trevlig tjejpolis som eskorterade mig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idag blir det väldigt lugnt...

Imorgon ska jag springa Trekungaloppet (10 KM)

Lycka till! Jag ska kuta Hässelbyloppet (också 10 km) om en månad. Mitt första lopp sedan Stockholm mini-maraton någongång under 80-talet  :D De skriver att det ska vara Sveiges planaste millopp så hoppas att jag tar mig runt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag har lagt på mig +2kg , väger 68,7 kg. Hoppas att jag lyckas bryta trenden :(

Du får väl köra igång din "grogg-diet" igen...  ;)

Varit för snål för den lyxdieten, bara kört öl och vin vilket fått mig växa :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag har lagt på mig +2kg , väger 68,7 kg. Hoppas att jag lyckas bryta trenden :(

Du får väl köra igång din "grogg-diet" igen...  ;)

Varit för snål för den lyxdieten, bara kört öl och vin vilket fått mig växa :(

Man blir ju smal av öl enligt "forskarrapport" i kvällspressen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag har lagt på mig +2kg , väger 68,7 kg. Hoppas att jag lyckas bryta trenden :(

Du får väl köra igång din "grogg-diet" igen...  ;)

Varit för snål för den lyxdieten, bara kört öl och vin vilket fått mig växa :(

Men det måste väl vara billigast? Vin är dyrast och öl kostar ju på. Spritflaskan tömns ju aldrig  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elglenno

3 km tunga och sen lättare bröst,axlar,triceps mjukstartar efter en 10 dagars semester med god mat och allt som tillhör det plus några extra ofrivilliga dagar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idag blir det väldigt lugnt...

Imorgon ska jag springa Trekungaloppet (10 KM)

Jag sprang 10 km på 50 minuter och 41 sekunder...

Det var ju jättesnabbt!!  :kla

Håller med, kanonbra ju!

Ingen löpning här idag men en vrålsvettig pw på 8 km satt fint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igår blev det 31km med cykel 70min på morgonen och på kvällen blev det en jogging tur 5km 24:50m  :Laie_76A:  :l_training:

Kommer prata tyst om tider hädanefter  :D men det bästa med löpning är att det går att göra på kort tid, från hemmet och utan bokade pass. (Tog mig 34 min för halvmilen i kuperad terräng)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ofrivillig träningsvila. Mansförkylning from hell

Ledsen men du har bara en simpel förkylning endast män kan ha mancold :)

Nej, jag fick den av min pappa så då måste det vara en mansförkylning. Han blir nästan aldrig sjuk så den här bacillen måste varit en riktig mördare.

Men jag överlevde helgen ialla fall, ingen träning ännu dock tyvärr.

Får nöja mig med att promenera hem från jobbet i eftermiddag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Har börjat med ett nytt schema. Jag jobbar 10 timmar på måndagar, onsdagar, fredagar och söndagar. Är ledig tisdagar, torsdagar och lördagar och tränar även dessa dagar.

Idag är det bröst och kappmuskel som gäller.

Bänkpress: 6 set (10-16 reps)

Hantelpress på rak bänk: 6 set (10-16 reps)

Shrugs med skivstång: 6 set (10-16 reps)

Shrugs med hantlar: 2 set (10-16 reps)

Ikväll blir det 30 minuters HIIT-träning med muaythai tekniker.

Skall även till doktorn för att kolla magen. Den har krånglat till och från i ett år och jag är lite nojig för cancer, även om det förmodligen är en irriterad tarm, IBS (är semi-hypokondriker, hehe). Bra att kolla upp det tror jag. Om inte annat för att sluta noja sig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Har börjat med ett nytt schema. Jag jobbar 10 timmar på måndagar, onsdagar, fredagar och söndagar. Är ledig tisdagar, torsdagar och lördagar och tränar även dessa dagar.

Idag är det bröst och kappmuskel som gäller.

Bänkpress: 6 set (10-16 reps)

Hantelpress på rak bänk: 6 set (10-16 reps)

Shrugs med skivstång: 6 set (10-16 reps)

Shrugs med hantlar: 2 set (10-16 reps)

Ikväll blir det 30 minuters HIIT-träning med muaythai tekniker.

Skall även till doktorn för att kolla magen. Den har krånglat till och från i ett år och jag är lite nojig för cancer, även om det förmodligen är en irriterad tarm, IBS (är semi-hypokondriker, hehe). Bra att kolla upp det tror jag. Om inte annat för att sluta noja sig.

Vad duktig du är! Har du gym hemma eller i närheten?

Har du IBS kan du testa LCHF, men det funkar inte så bra i Thailand ;) Skippa vetemjölet , bara det gör mycket. Känner flera som blivit av med sin IBS. Många är oxå glutenkänsliga utan att veta om det.

Jag äter LCHF till vardags men inte på semestrarna ( avbrott 3-5 ggr/året), får ont i magen då . För min del är det mest uppblåsthet , förstoppning och lite halsbränna. IBS har jag själv aldrig lidit av.Har inga andra krämpor som diabetes eller sockersug så jag kan lätt göra uppehåll. Är ingen ingen LCHF fanatiker, jag mår bra av det och håller vikten. På semestrarna ökar jag alltid i vikt, inte så mycket i Thailand dock som t.ex i Italien, Frankrike mm. Cocosolja är väldigt bra fett :)

Bara ett tips i välmening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tack ellen-ka!

Jag tränar på ett hotellgym (Centara Beach Resort). Jag har bara hantlar hemma, men skall investera i en bra bänk och skivstång och viktskivor framöver. Förmodligen när vi bygger eget..

Jag utesluter redan mycket av kolhydraterna. För ett par dagar sedan "fuskade jag" med en påse lakritsgodis och magen blev knäpp på bara ett par timmar och var så i ett halvt dygn. Jag försöker även utesluta det mesta med gluten (bröd etc) eftersom det också kan resultera lite uppror i magen.

Dock äter jag potatis, ris och havregryn etc och det får jag inga problem med. Utan kolhydrater upplever jag att resultaten på gymmet blir väsentligt sämre och jag går ner i vikt (fettmassa) även nu när jag äter måttligt med kolhydrater. Men som sagt, jag undviker "för mycket" socker, mjöl, pasta osv.

Jag hade "stålmage" innan, men spekulerar att en maginfektion gjorde att något rubbades. Enligt läkare är det ganska vanligt. Möjligtvis är det även laktos/gluten-intolerans. Det är lite svårt att veta utan adekvata test. Vi får se vad doktorn säger om några timmar.

Ps. Jag kanske "inte ens" har IBS utan bara har blivit lite känsligare för vad jag stoppar i mig. Och gnälligare, haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×