Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Captain Thailand

Träning, hälsa och kost

Recommended Posts

Hej,

Ben och biceps igen då:

Knäböj: 2 set (6-18 reps)

Knäböj med stången fram: 4 set (6-8 reps)

Benspark: 2 set (10-16 reps)

Bencurl: 2 set (10-16 set)

Olika variationer på hantelcurls: 6 set (10-16 reps)

Hantelcurl över scottbräda: 4 set (10-16 reps)

Bad på Chaweng och bastu efteråt.

Tränar du i Chaweng nu? Vart då? :)

Japp, har bytt ställe eftersom jagf vill ha dusch och bastu. Köpte årskort på Centara: http://www.centarahotelsresorts.com/centaragrand/csbr/index.asp

"Bara" 13,500 baht om året. Riktigt överkomligt.

Ps. Skall svara dig på FB i kväll.

Oj, det var riktigt fint! Får du använda swimmingpoolen också?

Kanon!

Tyvärr inte poolen. Det kostar tydligen extra. Men beachen är belägen fem meter (bokstavligen) från gymmet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Rygg och axlar idag:

Ryggresningar: 2 set (16-20 reps)

Kronlyft (Rack pulls): 6 set (6-8 reps)

Skivstångsrodd: 4 set (8-12 reps)

Pull-ups: 2 set (8-12 reps)

Chin-ups: 2 set (8-12 reps)

Drag mot ansiktet med rep: 4 set (16-20 reps)

Stående hantelpress: 4 set (16-20 reps)

Baksida axlar med hantlar på bänk: 2 set (16-20 reps)

Stående bakåtrotationer med hantlar: 2 set (16-20 reps)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooak,

Tyvärr kostar det mer. Femhundra baht per dag, men då ingår gym och bastu plus handdukar osv.

Jag vet inte om man kan använda poolen om man äter där (som på många enklare resort). Jag tror inte det, men har inte frågat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Idag kördes det bröst, triceps och kappmuskel på gymmet. Testade bänkpress igen och det funkade utan smärta i axeln. Dessutom starkare i bänk än på femton år. :dan

Bänkpress: 6 set (8-12 reps)

Sittande bänkpress: 2 set (8-12 reps)

Smal sittande bänkpress: 6 set (8-12 reps)

Hantellyft bakom nacke: 6 set (10-16 reps)

Triceps pushdowns i kabelmaskin: 2 set (8-12 reps)

Shrugs med skivstång: 4 set (10-16 reps)

Shrugs med hantlar: 4 set (10-16 reps)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjo!

Har kört 15 styrketräningspass på en månad.

Lagt om träningen totalt från enbart långdistans löpning om 8 mil i veckan

till 4-5 mil.

Styrketränar varannan dag , känns riktigt bra.

Större muskler ser jag som ren bonus, vill inte lägga på mig massa vikt.

Sedan blir träningen betydligt lättare i Thailand i vinter, löpträningen där sist om 110 mil var inte njutbar mer än någon enstaka gång det regnade och det gör det sällan i Rayong trakten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Har gått på väldigt lite bergspromenader (eller tränat kondition) den senaste tiden men har också upptäckt att det inte spelar någon roll för vikten. Dessa promenader gör ju även en hungrig.

Min devis: Ät färre kalorier (inte minst socker, mjöl och onyttigt fett) om du vill gå ner i vikt. Träna konditionsträning om du vill stärka hjärtat och öka syreupptagningsförmågan.

Jag åker ut på landsbygden om ett par dagar och där blir det nog en och annan långpromenad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idag blev det 2x5,5 km cykling och sen 1,40 h ridning, vilket jag inte gjort på över 10 år.

Tror jag kommer ha en episk träningsvärk på ställen jag inte haft träningsvärk i på mycket länge för att inte tala om hur öm-rumpad jag kommer vara :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haft en helt galen träningsvärk i nedre ländrygg sedan Måndagen och Tisdagens pass... hua mig för Hantel snatchar men jäklar va effektiva dom är :D

I morgon blir det på´t igen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idag överkom jag min rädsla för att cykla till Stockholms city. Blev 8,3 km istället för 7,5 som det egentligen är om man tar kortaste vägen. Ville undvika Birger Jarlsgatan och hålla mig till de mindre gatorna, sen blev det lite sick-sack på Lidingövägen pga vägarbetet och sen kom problemet med att hitta var i hela friden jag kunde finna en väg till kontoret, betongsuggor och staket överallt :) När det är högriskbesök kan det ibland vara lite knepigt att ta sig till kontoret när man jobbar vid Grand Hotel :)

Tog lång tid 42 min, cyklar jätteförsiktigt :)

Nu ska jag bara lyckas ta mig hem i eftermiddag också

Imorgon blir det nog ännu mer intressant att komma fram till jobbet men jag lär ju ha en del ögongodis att titta på

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Igår blev det en timmes powerwalk runt risfälten utanför Kumphawapi, Udonthani, samt ett halvhjärtat magpass på kvällen.

Nu är jag tillbaka på kokosön och således är det gym i morrn på agendan. Jippie! :dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, sommarens träning har bestått mestadels att ta sig till grillen och lyfta ölen, men sedan 3 veckor har jag i alla fall kommit igång med morgonpromenader på 6-8 km. Alltid något.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, sommarens träning har bestått mestadels att ta sig till grillen och lyfta ölen, men sedan 3 veckor har jag i alla fall kommit igång med morgonpromenader på 6-8 km. Alltid något.

Verkligen. Det är väl hur bra som helst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Nu är jag tillbaka på kokosmallis igen och det är hög tid för veckans första pass på gymmet. Bröst, triceps och kappmuskel:

Bänkpress: 6 set (6-10 reps)

Hantelpress på rak bänk: 4 set (10-16 reps)

Sittande smal bänkpress: 4 set

Triceps pushdowns i kabelmaskin: 4 set (10-16 reps)

Press med viktskiva bakom nacken: 4 set (10-16 reps)

Shrugs med skivstång: 6 set (10-16 reps)

Shrugs med hantlar: 2 set (10-16 reps)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×