Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Captain Thailand

Träning, hälsa och kost

Rekommendera Poster

Lunchpass, 5 km löpband samt 30 minuter styrketräning (bröst och rygg). Svalare i gymmet idag som tur var så det kändes inte lika tungt efteråt.  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Tränade rygg och hör och häpna ben :) med en hel del marklyft väldigt lätt men körde många sett tror det var 2 dagar sedan träningsvärken är go nu i filerna, går nog tebax till sommar öl mode :) en riktig massage nu med massor av olja hade varit gött.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Igår krånglade magen, men idag är den bättre. Därmed är jag fit for fight igen och det stundar rygg och axlar på gymmet. Fortfarande MÅNGA reps för axlarna och för utvalda övningar, för att vara skonsam mot min läkande axel:

Ryggresningar: 2 set (16-20 reps)

Kronlyft (Rack pulls): 6 set (6-8 reps)

Dubbel hantelrodd liggande på snebänk: 4 set (8-12 reps)

Pull-ups: 4 set (8-12 reps)

Drag mot ansiktet med rep: 4 set (16-20 reps)

Sittande hantelpress: 2 set (16-20 reps)

Baksida axlar med hantlar på bänk: 2 set (16-20 reps)

Stående bakåtrotationer med hantlar: 2 set (16-20 reps)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har kört ett varv på mitt schema som är på endast 3 dagar.

Blir stor skillnad mot tidigare då jag kört främst en muskel per pass.

Vill dock prova på detta och ha ett pass för 3 dagar i veckan men känner redan att jag kommer varva med min tidigare variant. Mina pass är MAX 80 min, och 1 min vila mellan set så det blir väldigt olika att flera större muskler per gång mot att fokusera allt på en. Men såhär i början ömmar det rätt fint ändå.

Testar en mjukvara som heter Jefit som jag tyckte verkade va den bästa för att bokföra min träning, kikade väldigt snabbt på olika insn jag valde. Tidigare vid mer seriös träning har jag använt bläck och papper :)

Målet nu är minst +8kg massa innan jul, siktar på att det ska funka med 3 dagar gym i veckan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Full fart hela sommaren med innebandy.

Har kört igång med mitt gamla gäng på Mälarsjukhuset och de 2 timmarna i onsdags känns fortfarande i benen.

Så, det är bara på det igen, det blir 2 timmar i dag också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Tre cm till borta av midjemåttet. Siktar på 80 cm till nyår. Som mest hade jag en dryg meter runt midjan.

Dock har jag ökat ett kilo i vikt. Förmodligen för att jag prioriterar ben lika mycket på gymmet som den övriga kroppen. Sålänge midjan blir smalare är väl viktökningen inte av ondo, snarare tvärtom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte räknat kalorier senaste tiden utan bara vägt maten på vågen och jag håller mig runt 67-68 kg (175cm lång) vilket är målet :)

-14kg sen starten i mars.

:kla :kla :kla

Förtjänar många lightdrinkar!  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det var för mycket alger och aningen för långgrunt idag, så det blidde 30-minuters HIIT på stranden istället (till några burmesers förundran / förfäran).

Sprang 75 meter (ca) - Gick 75 meter (ca) osv...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

För er eventuella som äter kosttillskott. En befogad varning beträffande sk pre-exercise-produkter:

http://www.nytimes.com/2013/04/13/business/fda-issues-warning-on-workout-booster.html

Just produkter innehållande DMAA har sedan september förra året klassats som "hälsofarlig vara" av den svenska regeringen, vilket givetvis gör dessa olagliga att saluföra. Dock skall man nog vara lite försiktig med motsvarande nya preparat, eftersom de ofta innehåller liknande (ännu tillåtna) substanser som kan öka hjärtrytmen etc.

http://www.slv.se/sv/grupp3/Pressrum/Nyheter/Pressmeddelanden/Regeringen-klassificerar-DMAA-som-halsofarlig-vara/

Man skall vara rädd om hjärtat! Personligen dricker jag dock en stor kopp kaffe på morgonen innan träning. Det har jag dessbättre INTE hört någon som fått "hjärtattack" etc av.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tränat halvmara distansen idag, + 20 grader och soligt, lagom svsökande vind.

21km på 1.33 snitt på 4,26 / km.

6 min bättre än min tid på  Rayong Marthon i dec.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Idag är det egentligen bröst, triceps och traps på agendan, men jag har tränat  så mycket på gymmet de senaste månaderna att jag nu vill vila ett par dagar.

Men ett magpass hemma innan jobbet får det bli:

Crunches (fyra olika varianter): 4 set (60 reps)

Magtwist med stav: 4 set (100 reps)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag blir det att ta cykeln från jobbet på Kungsholmen och besöka hammarbybacken på vägen hem minst 1 gång ska jag ta mig upp men om det känns bra kanske det blir 2.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag blir det att ta cykeln från jobbet på Kungsholmen och besöka hammarbybacken på vägen hem minst 1 gång ska jag ta mig upp men om det känns bra kanske det blir 2.

Hammarbybacken är ju en klassiker.  :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Rygg marklyft har 100kg på räcker för mig, drog upp mig själv 4x10 sista blev det bara 6 :) lite rodd och div, 78,9kg skulle vilja ner till runt 75 bara jag inte ser för späd ut då :) men att se en magruta vore ju kul haha.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Bröst, triceps och kappmuskel idag (ingen bänk, tunga hantelpressar eller snebänk än på några veckor):

Smal bänkpress i maskin: 8 set (10-16 reps)

Pushdowns i kabelmaskin med rep: 4 set (10-16 reps)

Press med viktskiva bakom nacke: 4 set (10-16 reps)

Enhandpress med hantel bakom nacke: 2 set (10-16 reps)

Shrugs med skivstång: 6 set (10-16 reps)

Shrugs med hantlar: 2 set (10-16 reps)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag blir det att ta cykeln från jobbet på Kungsholmen och besöka hammarbybacken på vägen hem minst 1 gång ska jag ta mig upp men om det känns bra kanske det blir 2.

Hammarbybacken är ju en klassiker.  :kla

Blev inte så hittade ju inte upp :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×