Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Guest N.N.

Vart skulle ni INTE åka???

Recommended Posts

Guest Toni's

Pattaya!

Det är ett beklämmande ställe om man inte har för avsikt att själv delta i "kommersen". Sorgligt att se Europas B-lag gå runt och "hålla-handen" på någon liten flicka från Isaan.

Vilket skitsnack. Wake up! Flickorna i Pattaya är över 18 år!

Pattaya!

Det är ett beklämmande ställe om man inte har för avsikt att själv delta i "kommersen". Sorgligt att se Europas B-lag gå runt och "hålla-handen" på någon liten flicka från Isaan.

Ha ha tror du själv på det!! Det är klart att många av dom är över 18, men det finns oxå många som är under

Pattaya!

Det är jävligt vidrigt med barnprostutition, men anser du att det är så jävla mycke bättre för att dem nyss fyllt 18  :cr

Eller vad är det du menar?

Med "liten flicka" tänkte jag på storleken i första hand, inte åldern. Men jag tycker det är lika sorgligt antingen tjejerna är 15, 25 eller 50 år.

Nu ville jag inte starta en debatt om prostitution, det finns förmodligen andra forum för det. Men eftersom frågeställningen gällde "Vart skulle ni inte åka?" så är Pattaya en skamfläck för Thailand, som jag anser att man inte ska åka till, bl a för att inte stödja den handel som pågår där, varken direkt eller indirekt.

Med "liten flicka" tänkte jag på storleken i första hand, inte åldern. Men jag tycker det är lika sorgligt antingen tjejerna är 15, 25 eller 50 år.

Nu ville jag inte starta en debatt om prostitution, det finns förmodligen andra forum för det. Men eftersom frågeställningen gällde "Vart skulle ni inte åka?" så är Pattaya en skamfläck för Thailand, som jag anser att man inte ska åka till, bl a för att inte stödja den handel som pågår där, varken direkt eller indirekt.

Den handeln pågår i hela Thailand så du lär få problem med var du skall åka

Hejsan,

Off-topic, men ändå...

Jag tycker det är ganska märkligt att så många verkar se barnprostitution och pedofiler i Thailand? Ecpat hade en rapport för ett antal månader sedan där en massa svenska turister trott sig se dylika företeelser. Jag har aldrig sett någonting, varken i Bkk, Pattaya eller Patong.

Det var värre förr i tiden, men vad jag vet gjordes en rejäl skärpning av lagen och storstädning i Bkk och Pattaya i början av 90-talet. Det var en del uppmärksamhet i svensk media då. Är inte säker men jag tror att all sex med minderåriga jämställs med våldtäkt i Thailand, och bestraffas betydligt hårdare än i Svedala.

Angående den ursprungliga frågan beror det helt på vem man är och vad man vill ha ut av sin vistelse i LOS...jag tröttnade på Khao Lak efter en dag. Ingen action alls om man inte var dykare  ;D

mvh

Hejsan,

Off-topic, men ändå...

Jag tycker det är ganska märkligt att så många verkar se barnprostitution och pedofiler i Thailand? Ecpat hade en rapport för ett antal månader sedan där en massa svenska turister trott sig se dylika företeelser. Jag har aldrig sett någonting, varken i Bkk, Pattaya eller Patong.

Jag har spenderat en enda natt i Patong på väg från Bangkok till Phiphi. Det räckte. Där gick den stormagade europeiska (gissar jag) mannen i pensionärsåldern hand i hand med en kort, smal väldigt ung thailändsk pojke, jag skulle gissa att pojken inte var mer än tio år. Jag mådde illa. Riktigt, riktigt illa.

Så som svar på tråden svarar jag utan att tveka Patong. Jag skulle inte heller åka till bland annat Koh Samui, Hua Hin & Ao Nang.

Hejsan,

Off-topic, men ändå...

Jag har spenderat en enda natt i Patong på väg från Bangkok till Phiphi. Det räckte. Där gick den stormagade europeiska (gissar jag) mannen i pensionärsåldern hand i hand med en kort, smal väldigt ung thailändsk pojke, jag skulle gissa att pojken inte var mer än tio år. Jag mådde illa. Riktigt, riktigt illa.

Du kunde inte ens tänka tanken att det kunde vara hans frus barn, alla måste vara PEDOFILER det är väll inne i ditt huvud som nått är fel, man mår fan ta mig illa när man läser sånt enögt skit, frågade du honom eller du visste direkt att han skulle hem och ha sex med ungen

Det är väldigt vanligt att Thailändska kvinnor har barn från tidigare äktenskap när de gifter sig med västerländska män. Kanske var det en styvson? Eller ofredade han barnet på något sätt?

Jag har själv lekt i strandkanten med min polares thailändska frus 7-åring. Det är synd om det skulle räcka med en sådan grej för att du skulle tro att jag var pedofil, eller? Kanske risken vore större ifall jag var fet och gubbe?

Man blir så förbannad när det kommer såna idioter och vräker ur sig sånt skit, så varje gång man leker med sina barn eller går med dom i handen skall man pekas ut som pedofil Hade jag mött den kärringfan skulle jag sparkat henne i arslet så hon hade fått stå hela vägen hem i planet

Man blir så förbannad när det kommer såna idioter och vräker ur sig sånt skit, så varje gång man leker med sina barn eller går med dom i handen skall man pekas ut som pedofil Hade jag mött den kärringfan skulle jag sparkat henne i arslet så hon hade fått stå hem i planet

Ja, förstår om det är frustrerande. Dessutom är risken tydligen större att en person är pedofil är gammal och överviktig. Säger en del om hur förutfattade meningar en del har. Mer sunt förnuft och världsvana, tack...

Hade ni sett pojkens kroppshållning & blick samt hur mannen höll i honom hade ni förmodligen reagerat som jag. Det var dessutom väldigt sent.

Inte fan skulle jag skriva en sån sak om en man med ett leende som lekte med ett barn, oavsett nationalitet & utseende.

Hade ni sett pojkens kroppshållning & blick samt hur mannen höll i honom hade ni förmodligen reagerat som jag. Det var dessutom väldigt sent.

Inte fan skulle jag skriva en sån sak om en man med ett leende som lekte med ett barn, oavsett nationalitet & utseende.

Men du har ingen aning om några andra omständigheter? Jag tror knappast att du känner igen ett övergreppsoffer på hållning och blick? Jag har alltid trott att barnarov var en ganska ljusskygg aktivitet, tror knappast förövaren skulle gå runt med sitt offer bland folk, särskilt inte med tanke på dödsstraffet som kan tillämpas...Grejen är också den att det alltid är turister som är i Patong eller Pattaya en enstaka gång som tror de sett all världens elände

Men du har ingen aning om några andra omständigheter? Jag tror knappast att du känner igen ett övergreppsoffer på hållning och blick? Jag har alltid trott att barnarov var en ganska ljusskygg aktivitet, tror knappast förövaren skulle gå runt med sitt offer bland folk, särskilt inte med tanke på dödsstraffet som kan tillämpas...Grejen är också den att det alltid är turister som är i Patong eller Pattaya en enstaka gång som tror de sett all världens elände

Jaja. Du var inte där. Skrev jag att det var bland folk?

Du tror vad du tror. Det får du. Låt mig tro vad jag tror.

Guest Gäst

Min kloning har vart i farten igen, men jag kunde inte sagt det bättre själv... ;)

Jaja. Du var inte där. Skrev jag att det var bland folk?

Du tror vad du tror. Det får du. Låt mig tro vad jag tror.

Absolut. Jag säger bara att jag tror att sannolikheten att du såg vad du trodde du såg är väldigt liten. Det finns pedofiler överallt, här hemma också. Det är bara det att det är inte första gången jag hör en turist som sett en gubbe med Thailändskt barn och varit övertygad om att "Åhhh! en barnarövare!" Inte så kul att höra om det är ens styvbarn...

I Sydostasien har den sortens verksamhet i större utsträckning förpassats till fattigare länder, som Laos och Kambodja. (Var det inte där de tog Gary Glitter förresten?).

mvh

Absolut. Jag säger bara att jag tror att sannolikheten att du såg vad du trodde du såg är väldigt liten. Det finns pedofiler överallt, här hemma också. Det är bara det att det är inte första gången jag hör en turist som sett en gubbe med Thailändskt barn och varit övertygad om att "Åhhh! en barnarövare!" Inte så kul att höra om det är ens styvbarn...

I Sydostasien har den sortens verksamhet i större utsträckning förpassats till fattigare länder, som Laos och Kambodja. (Var det inte där de tog Gary Glitter förresten?).

mvh

Skillnaden är att pedofilerna här bor här. De finns faktiskt folk, varesig du vill tro det eller ej, som reser utomlands för att göra dumma saker mot människor. Saker som de kanske inte skulle göra i sitt hemland.

Min man är också övertygad om att det var som jag skrev. Detta var för över sju år sedan.

Jag vet mycket väl vad en del människor är kapabla att göra mot andra. 

Med risk för att upprepa mig, din "bevisning" lämnar i det här fallet ganska mycket att önska.

mvh

mvh

Om ni var så säkra varför stoppa ni inte mannen då!!!

Skillnaden är att pedofilerna här bor här. De finns faktiskt folk, varesig du vill tro det eller ej, som reser utomlands för att göra dumma saker mot människor. Saker som de kanske inte skulle göra i sitt hemland.

Min man är också övertygad om att det var som jag skrev. Detta var för över sju år sedan.

mvh

Då kunde ni ha stoppat honom då om ni var så säkra

Jag är övertygad om att alla normalfuntade människor skulle reagera väldigt starkt. Det är fegt att inte erkänna att man reagerar om man reagerar & det är ännu fegare att tro att alla gubbar som håller småpojkar i handen är deras farbror el. dylikt.