Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst N.N.

Vart skulle ni INTE åka???

Rekommendera Poster

Gäst N.N.

Läste på nätet att Chiang Rai är den fulaste och tråkigaste staden i Hela Thailand och att dom är otrevliga där!

Så det ska man visst undvika! Finns det fler platser som ni INTE åker till?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Chiang Rai är jättetrevligt! Ok, inte direkt vackert, men mysigt. Just nu kommer jag inte på något ställe jag inte skulle kunna tänka mig åka tillbaka till... ska fundera, kanske förträngt nåt  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vart man inte åker beror väldigt mycket på sammanhanget - vilka intressen man har och vem man åker tillsammans med.

Jag tror att för varje plats kan man nog hitta en bra anledning att inte åka dit:

- För många turister där / det finns inget för turister där...

- Allt kretsar kring strandlivet / det finns ingen strand där...

- Det är för exploaterat / det är för ociviliserat och det saknas basics...

Men visst, jag håller med om att det är en intressant fråga, och egentligen är det ju lätt att nämna platser eller områden jag inte skulle besöka, men jag fegar lite just nu... 

Det är enkelt för mig att säga platser jag inte skulle åka till eller befinna mig på av en uppsjö olika anledningar:

- södra delen avThailand vid gränsen till Malaysia,

- de ökända gogo-barerna i ni-vet-var,

- djupt inne i djungeln bredvid en hungrig Tiger...  :o

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vart man inte åker beror väldigt mycket på sammanhanget - vilka intressen man har och vem man åker tillsammans med.

Jag tror att för varje plats kan man nog hitta en bra anledning att inte åka dit:

- För många turister där / det finns inget för turister där...

- Allt kretsar kring strandlivet / det finns ingen strand där...

- Det är för exploaterat / det är för ociviliserat och det saknas basics...

Men visst, jag håller med om att det är en intressant fråga, och egentligen är

det ju lätt att nämna platser eller områden jag inte skulle besöka, men jag fegar lite just nu... 

Det är enkelt för mig att säga platser jag inte skulle åka till eller befinna mig på av en uppsjö olika anledningar:

- södra delen avThailand vid gränsen till Malaysia,

- de ökända gogo-barerna i ni-vet-var,

- djupt inne i djungeln bredvid en hungrig Tiger...  :o

Precis så är det. Det handlar om vem man är, vem man åker med, intressen etc.

Jag för min del undviker stränder m jetski o bananbåtar, barer m tex "pingpong-shower", pooler m vattengympa, allinclusive-hotell etc. Precis samma som andra väljer att åka till. :) Dessutom är väl sydöstra delarna av Thailand något man ska undvika just nu :th

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Hua Hin säger jag, som egentligen skall sova vid den här tiden kl. är halv tre på natten. :dja :dja ;D ;D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frugan och jag blev inte imponerade av Ao Nang. Vi tyckte att det var alldels för mycket "skockturister" av svensk nationalitet där. Visserligen har vi mött många svenskar på andra ställen, men föredrar de som reser på egen hand - detta oavsett om man är charterresenär eller inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Frugan och jag blev inte imponerade av Ao Nang. Vi tyckte att det var alldels för mycket "skockturister" av svensk nationalitet där. Visserligen har vi mött många svenskar på andra ställen, men föredrar de som reser på egen hand - detta oavsett om man är charterresenär eller inte.

Hallå där, det är ju turistplatser du besöker. Vad hade du förväntat dig. Så du menar att om dom talat finska hade allt varit Ok. ::) ::)???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, jag vet.. eller rättare sagt - nu vet jag. Var dåligt påläst om hur turistigt Ao Nang var innan vi bestämde oss för att åka dit. Planeringen var egentligen att bo på Railay Beach och när jag berättade det för en kollega fick jag rådet att välja Ao Nang istället. Fick då intryck att det var Railay som var charterstället nr 1 och Ao Nang lugnt o fint... :cr gissa vilken choch vi fick??

Så går det när man inte är påläst. Nu gick det väl ingen nöd på oss ändå, men gud vad vi skämdes å våra landsmäns vägnar ibland när vi var ute och åt på restaurang...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så går det när man inte är påläst. Nu gick det väl ingen nöd på oss ändå, men gud vad vi skämdes å våra landsmäns vägnar ibland när vi var ute och åt på restaurang...

Varför skämdes ni ? Äter svenskar konstigt i Ao Nang ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bara för att belysa att "smaken är som baken" så säger jag Koh Lanta och Koh Chang. :o

Det passade helt enkelt inte oss. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det var med dessa ställen, men nääe. ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pattaya!

Det är ett beklämmande ställe om man inte har för avsikt att själv delta i "kommersen". Sorgligt att se Europas B-lag gå runt och "hålla-handen" på någon liten flicka från Isaan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pattaya!

Det är ett beklämmande ställe om man inte har för avsikt att själv delta i "kommersen". Sorgligt att se Europas B-lag gå runt och "hålla-handen" på någon liten flicka från Isaan.

Ta kort och häng ut dem om man nu inte helt sonika har ihjäl dem på plats.

Nu mer finns det nån tipsservice där man kan sätta dit varjefall svenska loosers.

En kommentar jag vanligtvis tycker är töntig passar alldeles utmärkt i detta fallet, NACKSKOTT!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu mer finns det nån tipsservice där man kan sätta dit varjefall svenska loosers.

Bara om det gäller underåriga flickor.

Jo jag vet och jag kommenterade ju raden som innehöll "någon liten flicka från Isaan."

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu mer finns det nån tipsservice där man kan sätta dit varjefall svenska loosers.

Bara om det gäller underåriga flickor.

Jo jag vet och jag kommenterade ju raden som innehöll "någon liten flicka från Isaan."

OK, jag såg den raden mer som storleksmässigt liten än åldersmässigt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu mer finns det nån tipsservice där man kan sätta dit varjefall svenska loosers.

Bara om det gäller underåriga flickor.

Jo jag vet och jag kommenterade ju raden som innehöll "någon liten flicka från Isaan."

OK, jag såg den raden mer som storleksmässigt liten än åldersmässigt...

..misstänkte nästan det  :P

Och det är väl förhoppningsvis vanligare. Det är ju trots allt mycket värre om det rör sig om barn  :'(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×