Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
anka68

boka hotel till jul

Recommended Posts

Ni som är borta över jul o nyår har ni bokat hotell än? Jag trodde att det skulle vara ganska lugnt att vänta med det men det verkar som att mycket är fullt redan. kan det verkligen stämma?

Vi har börjat titta och förmodligen som ni upptäckt att många hotell är fullbokade! Vi hade egentligen velat vänta tills vi är på plats för att kunna göra lite vad som känns bäst där och då - men tror inte vi vågar det!  :-\

Efter några dagar i Singpapore hade vi tänkt ta oss till Phuket...ev Kata eller karon. Sen vidare till Aonang, koh Lanta.

Känner mig så osäker på Phuket för jag är rädd att det blir för mycket tillrättalagt och inte nåt mysigt men våra tonårs killar vill dit så det är väl bara att testa.

Har också varit inne på Kao Lak men har ångrat oss. 

Tidigare har vi varit på Lanta, Koh Jum och Ao Nang. Den här gången vill vi åka på snorklingstur till Similan så det är egentligen därför vi hamnar där. Tänkte ev börja med Hua Hin på väg ner. Därefter kanske det blir mot Lanta för att bara gotta oss - vi vuxna och två tjejer i tonåren!  :D

vi har bokat, ville ha sett vad som fanns men mycket var ju redan fullt så är glad att ha det ordnat. Vi åker till Bangkok-Koh Chang- Koh samet, 2 vuxna o 2 barn ( just för att vi reser med barn känns det bra att ha det klart) :)

Många hotel har faktiskt inte ens kommit ut med priserna inför julen ännu. Lite konstigt faktiskt... Garden resort i Kata bad oss t.o.m boka på ett annat hotel pga att dom nya priserna inte kommer förrän i slutet av aug men så länge kan man ju inte vänta med att boka.

Hej,

Garden resort i Kata bad oss t.o.m boka på ett annat hotel pga att dom nya priserna inte kommer förrän i slutet av aug

Haha, det kallar jag besynnerlig företagsstrategi. Men å andra sidan brukar jag ibland hänvisa vissa kunder till våra kontorsgrannar ( www.lighthouse-creative.com ).

Hallå

Är det någon som vet om det är sant. Är det snart fullbokat runt jul/nyår? Eller är det som vissa tror att hotellen inte "släppt" vintern -10 än.

Någon som vågar sig på en gissning, samma prisbild som förra säsongen eller har den ekonomiska krisen påverkat hotell priserna till det lägre.

Jag har skickat förfrågningar till ett flertal boenden och många av dem har faktiskt svarat att de har fullbokat. Det finns naturligtvis lediga boenden men i lite högre prisklass än vi tänkt oss - försöker hålla det någorlunda billigt även om priserna är högre under helgerna...

Lite som jag befarar...att väntar man att boka kan det blir riktigt dyra boenden som är kvar eller de mindre bra boenderna.

Jag skulle boka om jag reste i dec-jan för att slippa ifrån just detta.

Spännande att följa detta o se om det är så fullbokat som sägs...

MVH Laila på Koh Lanta ...i Swerige just nu.

Hej,

Som vanligt blir nog de mest populära hotellen/resorten/lägenheterna/bungalowerna uthyrda och rent av helt fullbokade i första hand.

Således kan det vara bra att vara ute i tid om man har lite specifika krav angående sitt boende. Om man är beredd att kika runt lite på plats, kan man förstås vänta men just under jul och nyår lär det bli ganska fullt även denna säsong, trots minskningen av turister generellt i Thailand detta år. Det solia skriver (angående tidiga bokningar inför vintern) stämmer även in på det jag kan se.

Beroende på hur specefika krav man har så får man avgöra när man ska boka till Jul/nyår. Är man flera par som åker tillsammans eller en stor familj och om  man vill vara säker på att bo tillsammans så ska man nog boka så fort som möjligt.

Åker man ensam eller bara är ett par och kan tänka sig går runt och leta på flera ställen innan man hittar något ledigt så kan man säkert vänta till på plats. Vi har aldrig oavsett när vi åkt behövt gå brandvakt men har däremot fått ta en annan standard än vi först tänkt.

Andra tider är lättare.