Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

Midsommar på Fredag ! Hur firar ni ?

Rekommendera Poster

tro jag ska fira den med  wall80 för han har inga vänner utan han ska sitta ensam  :kiss:

Han ska lägga in sina lustiga kommentarer på alla trådar han hittar plus 11 som han själv ska skapa  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tro jag ska fira den med  wall80 för han har inga vänner utan han ska sitta ensam  :kiss:

Han ska lägga in sina lustiga kommentarer på alla trådar han hittar plus 11 som han själv ska skapa  :D

Fast ärligt så tycker jag att forumet blivit lite roligare sen han dök upp.

Och jag är inte helt säker på att han inte finns här under annat nick. Det är dock INTE jag, så illa skulle jag aldrig stava  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kommer att fira midsommar i Gästrikland, med klassiska tillbehör som sill, gravad lax och Ålborgs Aquavit!  :Dnu

Åå fy fasiken vad dom klassiska tillbehören gav mig en akut hemlängtan. Ditt snapsval är helt klockrent men det går tyvärr inte att köpa på den här ön sedan några år tillbaka, men jag har ingen sill heller så det kvittar.

Ja som ni förstår av ovanstående så firar jag ingen midsommar här i Thailand trots att jag är uppväxt i knätofslandet Dalarna.

Hoppas att ni alla därhemma får njuta av den goda maten i ett strålande väder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

traditionell midsommarmat tillsammans med familjen. kanske åker vi en sväng ut till mälaren och kollar på folk som dansar runt stången, annars inviger vi nya barnpoolen istället :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Krokar på polkagrisen och drar till vänner som bor i skogarna mellan Östergötland och Småland. Där vankas det traditionellt midsommarbord, i solskenet  :sun      :cool   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sill med alla tillbehör + jordgubbar, därefter hundpromenad, oftast ner till sjön och så grill på kvällen. Efter det är det killar mot tjejer i kubb och sen blir det lite boule. Ständiga vätskekontroller under hela dagen. I år blir vi 11 pers och sju hundar!

Hoppas vädret håller i sej så att vi slipper dunjackorna i år!

Ha en bra midsommar, oavsett om ni firar svenskt, danskt eller thailändsk!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kommer att fira midsommar i Gästrikland, med klassiska tillbehör som sill, gravad lax och Ålborgs Aquavit!  :Dnu

Åå fy fasiken vad dom klassiska tillbehören gav mig en akut hemlängtan. Ditt snapsval är helt klockrent men det går tyvärr inte att köpa på den här ön sedan några år tillbaka, men jag har ingen sill heller så det kvittar.

Ja som ni förstår av ovanstående så firar jag ingen midsommar här i Thailand trots att jag är uppväxt i knätofslandet Dalarna.

Hoppas att ni alla därhemma får njuta av den goda maten i ett strålande väder.

Vi alla kan ta en snapps extra i stället för dig, och skänka dig en tanke. ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack och lov så får jag jobba hela helgen, så slipper jag bry mig. :)

Även i år har jag förmånen att få jobba hela helgen  :dan :dan :dan

ja det skull jag med gör om inta jag hade  semester nu

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Krokar på polkagrisen och drar till vänner som bor i skogarna mellan Östergötland och Småland. Där vankas det traditionellt midsommarbord, i solskenet  :sun      :cool   

Bra val det kommer vara kanonväder här! :sun :sun

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi firar utanför Åtvidaberg traditionellt firande med att klä midsommarstången, sill och potatis mm Vi är 40 pers både vuxna och barn  :D Ska bli skitkul Trevlig midsommar allihopa!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ronnytisell

Ute i norra skärgården hos kompisar.

Har man tur blir det hojåkning dit.

Men så kallt blir det väl inte, så man kan åka på isen..

Troligen ingen is. Men har lagt risbrännarna bakom mig och åker numera annan hoj ;)

jag som trodde och fortfarande tror att det enda bra maskinellt sett amerikaner har gjort är briggs&stratton gräsklippar motorer :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åker upp till Gräddö imorgon för att förbereda alla festligheter med inbjudna som börjar redan på torsdag.

*Sillfrulle med den traditionella lax/räk-moussetårtan

*Skrinda till festplatsen som har stången, med brorsans traktor o tillhörande släp med bord på så man har "en egen liten kuppe"

*Korvgrillning när vi är tillbaka hemma

*Tipsrunda & 5-kamp ute på tomten i buskar & snår

*Sen sätter vi på grillen igen för lite middag

*Framåt småtimmarna blir det dans med glada rop och skratt...pappas gitarr åker säkert också fram medan sambon leker DJ

Midsommardagen...

...blir det lerduveskytte för alla..sambon har laddat upp rejält med ammo och duvor

*sen drar vi till brorssan en bit bort och badar kall pool med bastu och varm bubbelpool ...dricker lite goda drinkar och softar...

:Mauridia_29::Mauridia_31::Mauridia_33:

GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA !!!

Må vädergudarna vara med oss...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Maten är inhandlad och ja det är så det får bli annars blir det en normal dag. Haha kom på att vissa av er har jag lyckats lurat/fintat något grymt med mitt snack... Vissa av er förstår mig andra blir totalt förvirrade och eller arga..

Jaja ta det med en nypa salt så slipper det bli så irreterat..

Glad midsommar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och tjejen lyfter mot KL med Qatar Airways med 15.55-planet! :dan

Så det blir till att fira midsommar på uppe i luften, vilket inte får ses som helt fel  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu verkar det se ut som det blir en tripp till Kolmården på Midsommarafton.

2st sebiriska tigerungar har nyligen födds! Måste man ju se.

Tigern är enligt min mening det finaste kattdjuret som finns!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×