Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Reza.k

Stockholm-Kiev-Bangkok "Aerosvit"

Rekommendera Poster

Tja tja

Den 23 juli har jag o 3 andra polare bokat resa till Bangkok. :dan

Problemet är nu, att vi i efterhand har märkt att vi kommer få åka med ett riktigt, ursäkta franskan nu "piss bolag"..  :cr

Har inte hört nånting positivt om Aerosvit, men nu är biljetterna bokade o betalade!

Är det någon som rest med Aerosvit tidigare?

Är alla skräckhistorierna sanna? har ni upplevt liknande?

uppskattar era svar

mvh/ Reza den flygrädde

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om de inte bytt sin långdistansflotta de sista halvåret är det SAS gamla

767:or som trafikerar Kiev - Bangkok.

Väl underhållna kärror i SAS ägo och Aerosvit sköter nog om dom på rätt sätt.

Det mesta strulet jag hört gäller väntetiden på flygplatsen i Kiev, sen har jag hört en del surt om maten ombord...

De e nog inga problem!

TT

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag nu gillar o ha koll på läget så har jag tagit fram lite fakta.

Från Stockholm till Kiev: VV216 Aircraft: Boeing 737-500

från Kiev till Bangkok VV171 Aircraft: Boeing 767-300ER

Vet att de tillverkades runt 1995!men mer än så vet jag inte!  :kla

Negativa saker jag hört är främst:

Långa väntetider (vi ska vara i kiev i 18 timmar innan resan till bbk)

Inställda flyg,dålig mat samt dålig personal!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst...det är inte kul med långa stop men se det positiva med att det iallafall är såpass många timmar att man hinner med att göra nåt. tex en liten utflykt. Är det tex 7 timmar mitt i natten så tycker jag det är värre för då är man fast på flygplatsen och har inget att göra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst...det är inte kul med långa stop men se det positiva med att det iallafall är såpass många timmar att man hinner med att göra nåt. tex en liten utflykt.

Ni kan väl också glädjas åt att ni får några cm större benutrymme än oss "apor" som föredrar charterstolar utan mellanlandningar och planbyten...

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja då får ni väl se det ljusa i att ni kan ta in på ett billigt hotell och sova ut ordentligt. Sen när ni kommer till Bangkok  så börjar ni semestern utvilade.

Bättre än stoppen i Istanbul där man landar 22,30 och så går planet 10,30. Knappast att man hinner till hotelllet och somna innan det är dags att gå upp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Billidt flyg. Tiderna är väl inte helt fel. En kväll i Kiev och en vandring i stan på förmiddagen innan det är dags att flyga igen. Ta det hela som en utflykt och njut av den tid ni har i Kiev.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ær det inte så att man har krav på hotell om mellanstoppet ær på mer æn 8 timmar exkl inchecking?

Undrar om det inte var dom jag åkte med? Var det inte dom som hade jætetbilliga biljetter før inte så længe sen? i 2005? Man kunde åka en væg till Bangkok før 500kr?

Om det var dom, så var dom helt ok. Dom tillæt att man sov på golvet, vilket andra bolag inte gør. Servicen var bra å dom var snabba med å læmna maten å hæmta brickan!

Men jag ær osæker på om det var Aerosvit eller något annat Aero... ;) Det var direkt från Stockholm till Bangkok

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag i min familj åkte med aerosvit för 4 år sen.

vi hade dock bara 3 tim väntettid i kiew....vilket IONTE var bra...det var bara att sitta o hänga i världens minsta flyghall....o jag lovar att det var inrökt!!!!!!!!!!!!!!!! :nau guuud va folk måste ha rökt där!!! helt otroligt....så det kan vara bra att ni har en lång vänte tid så ni kan dra därifrån ett tag

aerosvit som bolag - inga problem, kanske bara då att det var lite svårt att höra ibland vad flygvärdinnorna sa, man annars BARA BRA!! Jag har aldrig varit med om att mat o dryck serverats sååå snabbt!!! ett verkligt plus :dan

de fullkommligt slängde ut maten o drycken åt oss, antagligen gick det snabbt för att man inte tog någe betalt för drycken...man bara skvätte upp åt oss....lite skojsig o lite gammelmodigt tyckte mina tonårigar att de inte serverade tex vin,coca cola o likör ur små enportioners flaskor, utan de hade stora flsakor som de tömde upp en vad de tyckte var en lämplig mängd....o sen ställde de all flaskor längst bak...så att man kunde gå o hämta om man vill....lite som en bar....mycket orginellt men effektivt :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag får tacka alla för all info!

känns lite bättre o tryggare när några säger att de rest med aerosvit!

vi kommer troligen dra med oss några bärbara datorer o lite musik o massa sprit! så timmarna kommer förhoppningsvis flyga förbi, worst case så blir det o ta en stilknock tablett o sova på plats! eller så tar vi in på hotell, men vi snackade just om att lämna kievs flygplats, men alla var inte särskilt eniga om just den frågan.

hört nämligen att det ska vara enorma köer vid passkontroll etc.. just för att det är så litet där! undrar hur d kommer känner o resa bakåt i tiden?! hehe.. men d där får vi överväga när det börjar närma sig!

tack alla för era svar.. så skönt med seriösa sidor där alla svarar så snabbt..=)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittade ett hyfsat pris med Aerosvit, 7 dec - 27 feb, 6747 SEK, låter väl helt OK

Restid ner är 12:40 och hem 16:05 och det är väl också bra men se'n så kanske inte det håller ;-)

Är det bara att boka eller ska man satsa på nå't annat bolag??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Glöm inte visum om du vill lämna flygplatsen.

Jag har flugit 3 ggr med Aerosvit, alla gångerna i business class. Där var komforten ypperlig. Negativt har varit stöldförsök ur packningen på Kievs flygplats. Lås väskorna. Förseningar har oxå krånglat till det. Vid landning i Kiev på hemresan hade planet redan dragit till Stockholm men det löstes med flyg Kiev-Budapest-Stockholm med Malev.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svenska medborgare behöver inget visum till Ukraina för vistelse upp till 90 dagar.

Däremot var det lite "sovjetstuk" på passkontollen, tog dryga timmen att komma igenom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×