Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Captain Thailand

Utesäljare sökes till Koh Samui

Rekommendera Poster

Hej,

Vi söker en säljare på Koh Samui för annonsförsäljning mot hög provisionslön.

Subventionerat boende och arbetstillstånd. Tre månaders provanställning. Fungerar allt bra så skriver vi kontrakt och betalar även en grundlön utöver provisionen. Grundlönen är baserad på antal arbetade timmar per vecka samt antal sälj.

Egenskaper: Utåtriktad, driven och med goda engelskakunskaper. Gärna relativt vårdat yttre (vi bistår med kläder). 18-70 år. Ålder och kön är inte i närheten så viktig som dina egenskaper. Ett personligt intresse för Thailand som land och thailändska språkkunskaper är ett stort plus, men absolut inget krav.

Förmåner: Gymkort, gratis moped (bil kan diskuteras framöver).

Kontakt: Maila Anders på: anders@yenit.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Japp. Annonser till fyra (engelskspråkiga) webbsidor om Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao. Tillsammans har de ca 4000 unika besökare om dagen. För att undvika att spamma så listar jag ej dessa här.

Däremot kan jag nämna en sida (ej vi som ligger bakom) vars upphovsmän varit mycket flitiga med att sälja annonser. Så framgångsrik att den mer eller mindre ser ut som ett "reklamblad", men designen är proffsig tycker jag: http://www.samuilink.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ronnytisell

ja,det såg faktiskt ut som såndär direktreklam som man får med posten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vilka är dom primära kunderna?(annons köpare) skandinaviska företag etablerade där nere eller allt möjligt?

dum fråga kanske men man brukar säga att det finns bara dumma svar! ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

vilka är dom primära kunderna?

Alla företag här; Resort/hotell, villauthyrare, dykfirmor, restauranger, detaljbutiker, transportbolag, nattklubbar, barer, turarrangörer, aktivitetsarrangörer osv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

Kommer att studera i bangkok till hösten. Planerna är att studera där i 4 år.

Alltid intressant med extra knäck. Men detta gäller endast Koh Samui?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Att arbeta som provisionsbaserad säljare är inget som passar alla. Jag vågar påstå att 80-90% av "oss" inte gillar detta, medan en minoritet älskar arbetsformen, eftersom de är duktiga och gillar utmaningen med att övertyga kunder.

Provisionen är helt beroende på hur duktig och engagerad säljaren är. Jag vågar påstå att "produkten" är relativt lättsåld för rätt person. En driven och duktig säljare kan nog tjäna ca 60-80,000 baht i månaden. Kanske mer. Det är förstås en ganska låg månadslön i Sverige, medan det i Thailand måste betraktas som en ganska hög inkomst för motsvarande arbete.

Den nämnda grundlönen (som betalas utöver provisionen till en fast anställd) är tänkt som en form av skyddsnät så att man kan "överleva" även om man skulle misslyckas med försäljningen en månad. Den är på runt 15-20,000 baht i månaden. Betänk att lågutbildade i Thailand sällan har en sammanlagd månadsinkomst på mer än 10,000 baht.

Personligen skulle jag nog hellre i framtiden ha en säljare med en riktigt vettig grundlön och en mindre del provisionsbaserat. Jag är inte helt överförtjust i modellen med provision. Men för oss som litet företag så måste vi förstås skynda långsamt. Inte minst i dessa tider.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst livliness

Låter riktigt spännande..nästan för bra för att vara sant..hur fixas med boende och så? Prioriteras man om man har gått utbildning inom handel? haha ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tack för svaren! kan inte söka denna gång men gör det gärna i framtiden ;) lycka till med sökande och du måste givetvis hänga ut den som får jobbet är på forumet;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag vill först be om ursäkt till de som svarat, då "processen" tog lite längre tid än vi tänkte oss.

De som mailat till oss får svar i morgon.

Jag vill tacka för de som svarade (och ställde frågor) och än en gång ber jag om ursäkt för att det tagit längre tid än jag trodde.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×