Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Amanda

Mars var den soliga/hetaste perioden

Rekommendera Poster

Jag är förvånad: Trodde mars var den soliga/hetaste perioden att åka till Thailand? Brukar det regna så här års? Början av mars kanske är säkrare än mitten/slutet av mars?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var snäll och ställ inte frågor i vädertråden. Flyttade ut frågan hit, till egen tråd.

För att svara på din fråga så tro rjag att vädret detta året har varit ganska dåligt, när det gäller mars månad i Phuket/Krabi. I alla fall enligt de rapporter vi fått på forumet och jag fått av min mor på plats i Phuket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var snäll och ställ inte frågor i vädertråden.

Ärlig fråga, vad menas med vädertråden?

Var på Koh Lanta i mars 2007. Det var varmt och gott! Både i havet och i poolen.

Pelle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ärlig fråga, vad menas med vädertråden?

En tråd i väderkategorin, där alla som är i Thailand rapporterar om vädret på plats :)

Betyder det att man enbart ska rapportera i denna tråd och inte fråga? Har inga problem med varken det ena eller andra, vill bara veta vad som är tanken?

Pelle ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var i Ao Nang 10-25 mars, och vi hade sol alla dagar förutom två eller tre dagar, molnen kom in på kvällarna/eftermiddagarna oftast och gav en eller två skurar. Annars skulle jag inte vilja klaga på vädret som var riktigt bra för oss.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mars förra året här i Bangkok var en av (om inte den varmaste) månaden på året.

Med tanke på hur varm februari varit i år så lär mars bli väldigt varm som förra året.

Det var aldrig någon riktig vinter säsong i år kan man säga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är förvånad: Trodde mars var den soliga/hetaste perioden att åka till Thailand? Brukar det regna så här års? Början av mars kanske är säkrare än mitten/slutet av mars?

När vi var där i Mars 2010 var det kanon väder och stark sol utan moln konstant i 14 dagar så jag kan inte klaga, dessvärre mer oroad nu då det inte verkar vara något vidare där nere och vi åker om 14 dagar  :'(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är förvånad: Trodde mars var den soliga/hetaste perioden att åka till Thailand? Brukar det regna så här års? Början av mars kanske är säkrare än mitten/slutet av mars?

När vi var där i Mars 2010 var det kanon väder och stark sol utan moln konstant i 14 dagar så jag kan inte klaga, dessvärre mer oroad nu då det inte verkar vara något vidare där nere och vi åker om 14 dagar  :'(

ja vi trodde också det var typ säkrast väder just nu vi har varit här en vecka och det var sol de två första dagarna sen nu har det regnat i fyra dagar. vi har två veckor kvar men det ser inte ut att bli bättre  :'(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ärlig fråga, vad menas med vädertråden?

En tråd i väderkategorin, där alla som är i Thailand rapporterar om vädret på plats :)

Betyder det att man enbart ska rapportera i denna tråd och inte fråga? Har inga problem med varken det ena eller andra, vill bara veta vad som är tanken?

Pelle ;)

Tråden heter " Väder just nu på i Thailand - endast rapportering" Hur tolkar du Endast Rapportering"?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ärlig fråga, vad menas med vädertråden?

En tråd i väderkategorin, där alla som är i Thailand rapporterar om vädret på plats :)

Betyder det att man enbart ska rapportera i denna tråd och inte fråga? Har inga problem med varken det ena eller andra, vill bara veta vad som är tanken?

Pelle ;)

Tråden heter " Väder just nu på i Thailand - endast rapportering" Hur tolkar du Endast Rapportering"?

:D Sysslolös idag Jimmie? Inga läxor och dåligt väder?

Inlägget du citerar är ett ÅR gammalt  ;)

Här hemma är det strålande solsken och nollgradigt, får nog inta en hörna i lä och ladda med D vitaminer för vädret i Thailand ser INTE kul ut och vi kommer ner om ett par veckor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ärlig fråga, vad menas med vädertråden?

En tråd i väderkategorin, där alla som är i Thailand rapporterar om vädret på plats :)

Betyder det att man enbart ska rapportera i denna tråd och inte fråga? Har inga problem med varken det ena eller andra, vill bara veta vad som är tanken?

Pelle ;)

Tråden heter " Väder just nu på i Thailand - endast rapportering" Hur tolkar du Endast Rapportering"?

:D Sysslolös idag Jimmie? Inga läxor och dåligt väder?

Inlägget du citerar är ett ÅR gammalt  ;)

Här hemma är det strålande solsken och nollgradigt, får nog inta en hörna i lä och ladda med D vitaminer för vädret i Thailand ser INTE kul ut och vi kommer ner om ett par veckor.

555... det missade ja helt! =)

Finns ju som sagt inte så mycket att göra när det regnar så de blir nog lite plugg och film sen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är minst sagt onormalt. Det är tydligen det så kallade "La Nina" fenoment som har påverkat ända sen slutet på förra året då det också var problem med regn och översvämningar. Tydligen är det problem med torka i andra delar av Thailand just nu, verkligen inget problem här på Koh Lanta :)http://www.bangkokpost.com/news/local/229068/wild-weather-grips-the-nation

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det har regnat mycket men det var bra väder i Khao Lak idag, ~27c och molningt.

Vi gick en 2h strandpromenad och jag lyckades bränna mig även om jag körde med faktor 6.

Jag har varit här i 4 dagar och aldrigt tyckt att det är för varmt ute eller inne vilket aldrig hänt innan i Thailand ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×