Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Enis

Dagens TV-tips: SVT2 kl 20.00 MIO

Recommended Posts

Ingen som såg denna ???

Den finnes på SVT-play nu.

Har man haft ett struligt barn i tonnåren, har man några funderingar om Mor/far/barn kulturen i Thailand......ja se den.

/Enis - som hoppas att frugans kvarvarande grabb såg denna film där han nu är.

Såg den också, tragiskt som för så många andra. Men kanske än mer att bli bortskickad.

En hel del saker jag tyckte var underligt.

7 mars-god morgon!

Tittade just på Mio-dokumentären och blev starkt berörd med många olika känslor,tragik blandat med glädje,uppgivenhet-men ändå en värme med lite framtidstro.

Lycka till med livet Mio!

Kan inte låta bli att undra-det finns väl en hel del thai-barn som flyttat med sin mamma till Sverige i hopp om ett gott liv.

Hur går det för dom.Kan vi vuxna vara en positiv förebild och guida dom i livet.

Har en känsla av att vårt samhälle är ganska kallt och att dagens ungdom måste känna sig vilsna ibland.

Någon som har erfarenhet +/- ?

Thai-Lena

7 mars-god morgon!

Tittade just på Mio-dokumentären och blev starkt berörd med många olika känslor,tragik blandat med glädje,uppgivenhet-men ändå en värme med lite framtidstro.

Kan inte låta bli att undra-det finns väl en hel del thai-barn som flyttat med sin mamma till Sverige i hopp om ett gott liv.

Hur går det för dom.Kan vi vuxna vara en positiv förebild och guida dom i livet.

Har en känsla av att vårt samhälle är ganska kallt och att dagens ungdom måste känna sig vilsna ibland.

Thai-Lena

Jag tror att i det fallet drabbas deras mammor ännu hårdare av det kalla svenska samhället.

En del blir nog lurade hit med en dans på rosor för att sedan upptäcka att livet hemma i Thailand kanske va fattigt men ändå bättre.

Men som i alltid finns det tack och lov de som kommer hit och får det jätte bra åxå både barn och mamma. :)

7 mars-god morgon!

Thai-Lena

Hej Jenjira....

Här finns det erfarenhet....... mest - än så länge.....

En annan red in på sin vita springare och såg sig som Arn, en ärans man med ett otroligt skydsnät i form av en uppväxt präglad av familjegemenskap och svenska traditioner.

Fugans pojkar var väl en si så där 9 och 14 år gamla när tanten och mina ögon möttes för första gången på det lokala nöjesetablisemanget i min hometown.

Den yngste bodde hos sin svenske Pappa och den älste hade blivit hemskickat till thailand pga av olika anledningar.

Hmm. Tänkte jag barn hör hemma hos sin mamma tänkte jag och så blev det till slut för de båda....men bara för en kort stund.

Hur det gick för den älste kan ni läsa här.

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=2135.0

Hur det kommer gå för den yngste kan bara han avgöra nu, hoppas han såg dokumentären där han nu är.

/Enis