Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Guest livliness

vintersäsongen 2009/2010 - vilka??

Recommended Posts

:JC_hurrah: Jippi! Vi åker den 13/2-2010 till Bangtao beach. Tänkte först inte åka förräns februari 2011, men vi ändrde oss och följer med en annan familj ett år tidigare. Så nu har man något att se fram mot igen. Fast vi ska faktiskt hinna med en vecka på Kreta i sommar först. Det blir också toppen! :l_sunny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi betalade våra biljetter idag. Det bär iväg den 25 januari.

Åker 17 dagar till Koh Lipe, Koh Lanta, Phi Phi och Ao Nang.

Låter nice :)

Vi drar nog en sväng till Thailand vi med kring nyår! Har lite abstinens.. Tjejen ska iväg till Thailand denna veckan man jag kan inte så jag får snällt vänta..

Dock kanske jag tar 2 veckor nu i sommar med en polare till Phuket dock.. Man kan aldrig får för mkt av Thailand!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoffsan, Vet du något om koh Lippe? Var är bäst att bo o s v. Vi tänker åka dit 2-3 veckor i februari. Vi tänkte även besöka någon eller några av Lippes grannöar. Vet du Hoffsan eller något annat vad som är bra på öarna? Vi åker till Thailand 13 januari och hem den 7 mars. Vi börjar och slutar i Khao Lak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej. Jag har aldrig varit på Koh Lipe men har bekanta som varit där. Har läst på ganska bra om ön och tror att vi kommer stanna 5-6 nätter, inte mer för då kommer vi nog att bli lite rastlösa på kvällarna. Snorklingen och dykningen runt omkring ska vara väldigt bra så det är lite därför vi vill ta oss ner dit och så vill vi komma bort ifrån massturismen och försäljare som drar i en som i tex Karon och Patong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej! Har du något tips på boende på Koh Lippe? Vi gillar också att snorkla och dessutom att gå längs fina stränder. Ni funderar inte på några fler öar. Vi tänker ta en färja från Rasada pier i Phuket. Stannar 2 nätter på Phi Phi eller Kho Lanta. Sedan vet vi inte om vi åker direkt till Lippe eller mellanlandar på någon ö på vägen. Vi är öppna på alla synpunkter och förslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi ska bo på antingen Bundhaya eller Mountain resort(har ac och varmvatten som krav)

Jo vi ska vara på fler öar. Börjar med Koh Lanta ett par dagar och vidare ner till Koh Lipe. Därefter Phi Phi 3 dagar och avslutar med Ao Nang(där har vi varit redan men vill dit igen ett par dagar)Vi åker hem från Krabis flygplats.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi kommer att åka 31dec-23jan 2010.

2009 hann vi med Bkk 1natt-Lipe 5nätter-Langkawi 1natt-Lanta 10nätter-PhiPhi 2nätter-Phuket 1natt-Bkk 2nätter.

2010 har vi inte bestämt ännu, men jag åker gärna tillbaka till Lipe och bor på Bundhaya. Vi är 6 viljor denna gången (våra barn med respektive ska med,underbart)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi hade tänkt åka i mars & lite in i april ca 5 v. Vi har inte bokat än, men det blir nog snart nu när priserna börjar komma.

// Anna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni som ska åka till Koh chang och Koh samet i december, vart ska ni bo? Vi är en familj med 2 barn, vill ha rent men ingen lyx. Bokar ni boende här hemma eller väntar ni tills ni kommer fram? Tack för tips... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest valpfan

jag drar ut på äventyr i november, ska glida runt i 2½-3 månader hade jag tänkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallå! Har också bokat, i alla fall dit resan. Vi tar en annan väg denna gång, fick tag i ganska bra priser med Malaysia Air via Kuala Lumpur till Phuket. Vi åker den 3 mars 2010 (långt kvar). Men som sagt, det är nästan lika kul att planera som att åka (nästan).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest valpfan

Hallå! Har också bokat, i alla fall dit resan. Vi tar en annan väg denna gång, fick tag i ganska bra priser med Malaysia Air via Kuala Lumpur till Phuket. Vi åker den 3 mars 2010 (långt kvar). Men som sagt, det är nästan lika kul att planera som att åka (nästan).

har du åkt till asien med enkelbiljett förut? funkar det bra? inget krångel med att man måste ha återresa eller nåt sånt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallå! Har också bokat, i alla fall dit resan. Vi tar en annan väg denna gång, fick tag i ganska bra priser med Malaysia Air via Kuala Lumpur till Phuket. Vi åker den 3 mars 2010 (långt kvar). Men som sagt, det är nästan lika kul att planera som att åka (nästan).

har du åkt till asien med enkelbiljett förut? funkar det bra? inget krångel med att man måste ha återresa eller nåt sånt?

Nä det är så att de inte släppt hemresorna i slutet på mars än, det är därför vi inte har hemresan. Pratade med Malyasia air i stockholm (lotta hur bra som helst)och hon preliminär bokade hemresan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skönt att veta att det blir lite värme till vintern också. Vi åker den 13 januari och är tillbaks i Sverige den 7 mars. Det blir många härliga veckor. Det bästa med att redan nu ha resan till värmen bokad och klar är att man kan ta det svenska sommarvädret mer med ro. Blir inte sommaren så bra så har man något att se fram mot

:l_sunny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag och sambon ska åka 30/12-14/1 2010. Vi ska fira min 30-års dag därnere på nyårsafton. Första veckan ska vi vara på Koh Kho Khao och andra veckan i Phuket.

Det är första gången för mig, men tredje resan för min sambo som är heöt såld på Thailand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrev förut att vi nog skulle åka men ekonomin börjar göra sig påmind så det blir nog inget :(

Konstigt det där att det ska samanfalla att man har tre småbarn och en hel del ökade utgifter samtidigt som man vill spendera tid med dem och går ner i arbetstid så inkomsterna aldrig varit så låga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag kommer att åka ner till Koh Lanta den 22 oktober och stanna till mitten av april. Skall bara njuta av livet och mina tre underbara tjejer. Synd att inte mannen kunde följa med men någon måste ju tjäna pengarna med  ;)

Någon som åker men Berlin air den 22 okt från Säve flygplats?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Någon mer som åker från Arlanda den 2/12? Många resedatum är det.. ;)

Längtar...snart under 200 dagar :dan

är ni en barnfamilj  :) jag o min familj åker 6 dec :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×