LindaL 0 Report post Posted February 9, 2009 Vi ska bo 2 nätter på Kamala nu i mars när vi åker till Thailand. Tanken var väl att vi skulle till Fantasea o därför tog ett stopp i Kamala. Men HUR bra är det egentligen, är det överskattat??? Finns ju även buffet man kan äta där, är den bra??? Inte bra att äta sånt som stått framme länge heller, om man tänker på magar som kan bli dåliga Vi är 4 vuxna och 2 barn, barnen är 6½ och 8½ år. Share this post Link to post Share on other sites
KullaGulla 0 Report post Posted February 9, 2009 http://www.thailandforum.se/index.php?topic=11125.0 Fantasea har varit uppe till diskussion de senaste dagarna Vi har ätit där två gånger och inte blivit sjuka. Share this post Link to post Share on other sites
cotton 0 Report post Posted February 9, 2009 Era barn är i "rätt" ålder för att uppskatta showen och aktiviteterna/området omkring "teatern". Vi har varit där 2 ggr men skippat buffén, eftersom vi mest hört att den ändå inte är prisvärd. Share this post Link to post Share on other sites
KullaGulla 0 Report post Posted February 9, 2009 Och jag ger rådet skippa INTE buffén (om ni inte lever på mycket liten budget). Den är dyr med thaimått mätt men inte om man tar på sig de svenska glasögonen. Likväl som folk gillar att besöka världens högsta byggnad, världens längsta bro osv är det faktiskt en upplevelse att testa världens största buffé (hur de nu kan veta att den är det, men ändå... ) Share this post Link to post Share on other sites
Chille69 0 Report post Posted February 9, 2009 Vi åt aldrig buffén så den kan jag inte uttala mig om, men showen...njaaaa...överskattat skulle jag vilja säga. Men smaken är ju som baken.. Våra barn var 6 och 12 år och dom var inte särskilt imponerad. Tigerungen som man kunde bli fotad med var så pass slö att jag funderade faktiskt vad den fått i sig. Vi hade även ett gäng japaner framför oss som verkligen uppskattade showen, dom applåderade hysteriskt till allt som hände på scenen Om jag fick välja vad jag skulle lägga pengen på så skulle jag nog inte gå dit igen. Share this post Link to post Share on other sites
ruggan 0 Report post Posted May 9, 2009 tonårsbarn är kanske för gamla då för showen? funderade på o åka dit, vad kostar det p.p? läste nånstans 500kr o det blir 2000kr för oss. Då vill man ju att ungarna gillar det Share this post Link to post Share on other sites
ingrid 0 Report post Posted May 9, 2009 Vi tyckte inte att showen var nåt speciellt att ha. Vår dotter 10 år blev helt uttråkad så det var första och sista gången. Man kan ha roligare för pengarna. Tonårsbarn mycket tveksamt. Share this post Link to post Share on other sites
ruggan 0 Report post Posted May 10, 2009 ok. hittar på nåt annat kul istället Detta var ett tips från bekanta som varit dit o tyckte det var fantastiskt. Share this post Link to post Share on other sites
susannev 0 Report post Posted May 14, 2009 Jag har tre tjejer i åldrarna 12, 10 och 8 år. Vi var på Fantasea för drygt ett och ett halvt år sedan. Mina tjejr och jag var helt betagna at showen. Det var den bästa vi någonsin sett. Det tycker inte jag att du skall missa men buffén var vi inte lika imponerade av. Visst var det mycket mat med det var inget som var någonting extra och dyrt var det. Jag hade gått dit och tittat på showen och gott och tittat innan i parken men hoppas buffén. Jag funderar på att besöka Fantasea igen. Tyckte den var jätte bra. Men som sagt, smaken är som baken............... Share this post Link to post Share on other sites