Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Thaipidde

Djurpark?

Recommended Posts

Phukets djurpark ligger på väg till Phuekt stad, inte så långt från Karon. Men frågan är om jag vill rekommendera den... även om den är om- och utbyggd tycker jag fortfarande att djuren inte har det så bra som dom borde.

En del tycker det är kul, man kan fota sig med tigerungar, de har elefant- och apshower osv. Men många tycker som jag och får hjärteknip av besök.

Tack

Vi åker tillsammans med en familj med ett lite yngre barn, som kanske hade tyckt det var roligt att gå på ett zoo, men efter det Ni skrivit så tror jag att vi väljer bort detta! Vill inte gynna ställen där djuren inte har det bra!

Hålle rmed tidigare "tyckare". Åk inte till Phuket zoo och gynna dem med era inträdesavgifter. Djuran mår inte bra. Både vi vuxna och barnen (åtminstone den äldsta), tyckte mest det var synd om djuren.

Som Martin redan skrivit, finns det ett flertal ATMs precis i närheten av Phuket Orchid. De närmaste ligger: en direkt mittemot hotellet och en c:a 50 meter till vänster (när man kommer ut från hotellet)

Usch ja jag reagerade när de visade från Phuket zoo i det där reseprogrammet med Fritidsresor(Chartersvenskar eller vad det hette)Fy för vad arg jag blev när jag såg hur djuren hade det.