wiolina 0 Report post Posted February 5, 2009 Hur har ni andra gjort med era barn och massage? Vi var i Thailand förra året men blev rekommenderade av en medresenär att det nog var bäst att vår då, 4-åriga son, fick 30 minuters oljemassage. Har ni tankar om det? Han älskar massage och sist somnade han... Är en timme för långt tror/tycker ni? Och varför i så fall? Frågvisa Mia! Share this post Link to post Share on other sites
nevelius 0 Report post Posted February 5, 2009 Det beror ju helt på barnet. Njuter de och har tålamod så är det väl inga problem med en timme. Massörerna tycker oftast att det är väldigt roligt att massera barn, de brukar fnittra och prata med varandra och man hör ordet "noi" hela tiden i deras konversation Share this post Link to post Share on other sites
wiolina 0 Report post Posted February 5, 2009 Halloj! Tålamodet har han, absolut. Det medresenären syftade på var, öööh, ja..."själsligen"... hur förklara... Hon utövar själv taktil massage och sa att det kanske inte är så bra med en timme på små barn... "att det kan ge oönskade effekter" ...eller nåt.... Att det blir för "mycket" för deras små kroppar. Ja, inte vet jag... ...ska se om jag hittar info. :-) / Mia Share this post Link to post Share on other sites
ullebe 0 Report post Posted February 5, 2009 Bara han ligger av egen vilja så är det ju helt ok! Men som mina barn pallar bara ligga 30 min. De älskar massage men inte för länge åt gången Share this post Link to post Share on other sites
Katarina1 0 Report post Posted February 5, 2009 Min dotter på 6-år hade inga problem alls med en timmes massage, hon njöt i fulla drag, somnade även hon Share this post Link to post Share on other sites
cotton 0 Report post Posted February 5, 2009 Halloj! Tålamodet har han, absolut. Det medresenären syftade på var, öööh, ja..."själsligen"... hur förklara... Hon utövar själv taktil massage och sa att det kanske inte är så bra med en timme på små barn... "att det kan ge oönskade effekter" ...eller nåt.... Att det blir för "mycket" för deras små kroppar. Ja, inte vet jag... ...ska se om jag hittar info. :-) / Mia Har mycket svårt att tänka mig att den typ av olje-massage som barn kan få i Thailand på något sätt skulle kunna vara skadligt. De anpassar självklart massagen efter (barn-)kroppen och det är ju ingen kot-knackning direkt... Tycker er 5-åring att det är härligt med 1 timmes massage, skulle jag inte tveka att låta honom få det. Share this post Link to post Share on other sites
Chille69 0 Report post Posted February 5, 2009 Våra barn älskar åxå massage. Vår dotter 9 år brukar variera mellen 1/2 timme och heltimme. Sonen på 14 kan ligga hur länge som helst När vi var på ett spa i Ranong sa thailändarna där att dom inte gjorde thaimassage på barn...det kanske är så, jag vet inte men våra barn har bara fått oljemassage och dom älskar att ligga å bli "knådad" Share this post Link to post Share on other sites
millicentia 0 Report post Posted February 5, 2009 Min dotter är lite äldre, men tror bilden talar för sig själv... ..och hon somnade oxå strax efter plåtningen Share this post Link to post Share on other sites
Chille69 0 Report post Posted February 5, 2009 Å här kommer ännu en bild på en som njuter Share this post Link to post Share on other sites
wiolina 0 Report post Posted February 5, 2009 Tack för era synpunkter och bilder! Vilmer ska härmed få masseras i timmar om han vill. Vill tillägga att det är oljemassage han fått och skall få. Tog reda på vad "noi" betyder... det betyder "liten". Här är en bild på Ville! Share this post Link to post Share on other sites