Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
elinpelin

Thailand i april

Recommended Posts

Hej!

Jag är en tjej på 27 år som vill prova på Thailand och tänkte åka dit runt den 1:a april och stanna en månad. Jag har rest runt i Australien ett år själv tidigare men det var lite ensamt ibland. Så jag tänkte se om det finns någon som t.o.m. vill flyga ner tillsammans? (från Köpenhman). Om inte, så kanske ses där under april månad.

Hör gärna av dig!

(senior_81@hotmail.com)

Jag hoppas åka ner den 27:e mars och sedan stanna till den 19:e. Har nog egna planer och morsan är nog nere i Thailand då, men man kan ju träffas om man kommer till samma platser. Flyger också från CPH. Dock får vi se om jag kan få semester ... :(

Jag hörde från en som har koll på läget att regnperioden börjar i slutet av mars... :( så jag funderar på om jag kan åka under mars månad istället.

Hoppas du får ledigt, jag tänkte säga upp mig från jobbet  istället ;-) det är ändå dags :-)

Jag hörde från en som har koll på läget att regnperioden börjar i slutet av mars... :( så jag funderar på om jag kan åka under mars månad istället.

Hoppas du får ledigt, jag tänkte säga upp mig från jobbet  istället ;-) det är ändå dags :-)

??? Jag bor här nere och brukar åka hem på sommaren men jag stannar oftast kvar över Songkran (thailändska nyåret) i mitten på april. April är enligt min uppfattning och även min mans (thailändare) den varmaste månaden och något regn har jag inte varit med om, däremot det obligatoriska vattenkrigen under Songkran.

Åk i april och njut av solen och upplev det hysteriska vattenkriget.

Antingen har din vän ingen riktig koll eller också har ni missuppfattat varandra

Ja,  då har inte personen koll på något .... :)

Regnperiod kan man kanske kalla september-oktober, men i april börjat smått lågsäsongen och i maj är det lite folk. Ganska skönt i för sig. Visst i april/maj blir det mer mulet på dagarna, men det kan vara skönt också att slippa stark sol varje dag ... lite regnskurar kan och kommer, men jag kan inte kalla det regnperiod.

Koll på läget? Det personen kan inte ens ha öppnat en resebok om Thailand, än mindre varit där... Jag har varit i Thailand sju gånger, samtliga under mars/april och visst har det regnat några gånger men bara en enda av resorna så mycket att det kändes lite irriterande.

Tack så mycket för alla svar, tror jag åker i mars ändå, lite bättre väder kan ju inte skada. Plus att sverige är mer najs att vara i i april än mars. Synd bara att ingen annan planerar att åka då, får hoppas att man inte blir alltför ensam :-)

April är en kanonmånad att åka i.

Regnar det så brukar det bara regna en liten stund och så försvinner det snabbt.

Kan regna lika mycket i mars....allt är så bakvänt numera.

Jag skulle ha åkt i april oim jag vore du.

Om du åker i mars ändå så se iaf till att du kommer vara i Thailand under Sonkran (thailändska nyåret), för det är verkligen en upplevelse som du inte får missa.

Hehe jag har ingen aning var jag ska... jag är nykomling deluxe. Vet ju ingenting om Thailand mer än att jag vill dit! Kanske är en bra idé att flyga in till ett ställe och ut ur ett annat. Gissar att Bangkok och nedåt är det som gäller, eller? Är rätt skönt att ta det som det kommer också, så länge det inte är problem att hitta boende.

Hehe jag har ingen aning var jag ska... jag är nykomling deluxe. Vet ju ingenting om Thailand mer än att jag vill dit! Kanske är en bra idé att flyga in till ett ställe och ut ur ett annat. Gissar att Bangkok och nedåt är det som gäller, eller? Är rätt skönt att ta det som det kommer också, så länge det inte är problem att hitta boende.

Det beror lite på vad du vill göra under din semester. Sola & bada = Södra Thailand. Natur & äventyr = Norra Thailand. Uppleva det genuina = Östra Thailand. Shoppa = Bangkok. Detta är naturligtvis generaliseringar men kan iaf fungera som riktlinje.  Trevlig resa!

Elinpelin:tja jag åker ner den 23mars landar 24e i phuket var nere 2 veckor i dec..dags igen tänkte ta dagarna som dom kommer och bara åka runt och ha de skönt ska ner till patong första veckan och göra klart några tatueringar sen får jag se vart det bär av förmodligen mot phiphi öarna..vet ju inte när du åker än har du bokat?? :)

Durian: tack för tipset! Nu gäller det bara att komma på vilket av det som lockar mest. Jag har precis lämnat in min tjänstledighetsansökan, nu finns det ingen återvändo! (på ett bra sätt)

joppster: jag tänkte boka biljetter i helgen, jag kommer vara där under mars månad iallafall, men jag vet inte exakt var jag kommer vara de sista dagarna i mars ännu.