Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

Regn i Phuket! Media rapporterar!

Rekommendera Poster

Betala dyra pengar och få stå ut med regn och rusk...stackars de...

"Filip Hammar, Alex Schulman och Charlotte Perrelli valde att fira julledigheten i ett  molningt och regnigt Thailand. 

Tiotusentals svenskar har fått se julledigheten regna bort. Solparadiset Thai­land är rekorddyrt, men vädret är – genomuselt. 

– Det har varit ett helvete från start. De första dagarna var det antingen regn eller moln. Jag tänkte: â€Nu skiter jag i alltihopâ€, säger mediaprofilen Alex Schulman till Metro."

http://www.metro.se/se/article/2009/01/06/21/5815-45/index.xml

Har det verkligen varit så hemskt denna jul ?

Ingen har skrivit om det på forumet...

post-281-14768711297651_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I Aonang i mitten på november hade vi lite varannan dags väder men ändå helt OK tycker jag och mitten/slutet av december på Phuket kanonsol nästan varje dag :) så jag vetinte vart de var.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror att dom har haft hemskt sena vanor  ;) vi har faktiskt haft någon skur då och då fram emot kvällningen. Är man inte uppe ur sängen dagtid så får man väl åka hem blek och tydligen tycka lite synd om sig själv  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror att dom har haft hemskt sena vanor  ;) vi har faktiskt haft någon skur då och då fram emot kvällningen. Är man inte uppe ur sängen dagtid så får man väl åka hem blek och tydligen tycka lite synd om sig själv  ::)

Precis vad jag också tänkte...någon skur då och då får man ju nästan räkna med oavsett när man åker.

Vädret är ju inte att räkna med var man än är här i världen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kom till Phuket och Kata beach 3 januari da var det mycket moln men varmt. Men det var bara bra vi kunde sova lite, dottern hade krakts hela ner resan. Dagen efter var det bra vader och ar fortfarande. Hoppas det haller i sig. Var pa Freedom beach i dag, UNDERBART!! :sun

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kom till Phuket och Kata beach 3 januari da var det mycket moln men varmt. Men det var bara bra vi kunde sova lite, dottern hade krakts hela ner resan. Dagen efter var det bra vader och ar fortfarande. Hoppas det haller i sig. Var pa Freedom beach i dag, UNDERBART!! :sun

blev hon åksjuk stackarn.

hoppas att hon har piggnat till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

– Det har varit ett helvete från start. De första dagarna var det antingen regn eller moln. Jag tänkte: â€Nu skiter jag i alltihopâ€, säger mediaprofilen Alex Schulman till Metro."

Har det verkligen varit så hemskt denna jul ?

Ingen har skrivit om det på forumet...

Undrar var lille Alex-ponken har hållit till när han liknar det vid ett helvete...?!  :o Själva tyckte vi mer vi var i paradiset! Måste varit vääääääldigt lokala regnskurar över hans lekamen.  ::) Och visst, så är det ju på Phuket ibland att vädret är inte alls likadant över hela ön. Men så dåligt har det verkligen inte varit under december i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

– Det har varit ett helvete från start. De första dagarna var det antingen regn eller moln. Jag tänkte: â€Nu skiter jag i alltihopâ€, säger mediaprofilen Alex Schulman till Metro."

Har det verkligen varit så hemskt denna jul ?

Ingen har skrivit om det på forumet...

Undrar var lille Alex-ponken har hållit till när han liknar det vid ett helvete...?!  :o Själva tyckte vi mer vi var i paradiset! Måste varit vääääääldigt lokala regnskurar över hans lekamen.  ::) 

Man får vad man förtjänar....han kanske fick för sina synder under 2008...  >:D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just nu ligger överst på aftonbladets hemsida en artikel

om hur regnigt och j***a dåligt väder det är i Thailand, att folks

semestrar fullkomligt regnar bort...

Känns inge kul med tanke på att man åker ner imorn...... :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har vänner som är där nere. Förvisso 4 dagar sedan jag pratade med dem men då va allt bra! Lite molningt men inget annat! Så tror nog inte det är så farligt...får vi ju hoppas :-\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bor på Phuket och har alldeles nyss skrivit ett mail till AB och frågat vad de grundar sin artikel på?

Jag har regnmätare på gården och den 28:e så fick vi på kvällningen 10 minuters regn som gav 2 mm, den 29:e fick vi en timmes regn på kvällningen och då hela 40 mm. Jag får dagligen vattna i trädgården för att det är så torrt så den skuren var välbehövlig. Före dessa skurar så kom inte en droppe!

Inte kan väl dessa kvällsskurar förstöra semestern för 30.000 personer  :cr

Är sanningshalten likvärdig i övriga artiklar så har jag blivit ganska blåst då jag dagligen läser nätupplagan  >:(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

thairegn_825325l.jpg

Semestern i Thailand regnar bort

30 000 svenskar har flytt kylan i Sverige för solen i Thailand. Men deras semestrar regnar bort. För just nu är vädret i paradiset allt annat än himmelskt.

Drygt 30 000 svenskar har tagit sig till Thailand över jul för att byta kylan och vintern mot sol och vita stränder. Men det har varit grått och mulet i semesterparadiset Thailand den här julen. Enligt väderbyrån Storm Weather Centre har det från juldagen till och med den 4:e januari regnat 44 mm i Phuket i södra Thailand.

Kommer tillbaka

Med andra ord har det under tio dagar regnat mer än vad det i genomsnitt gör under hela januari månads 31 dagar. De två senaste dagarna har i större delen av Thailand varit lite soligare, men det mulna vädret ser ut att komma tillbaka.

– Det har kommit skurar nästan varje dag sedan julafton och som det ser ut kommer det fortsätta att regna lite den här veckan ut. Men det kommer att vara varma temperaturer, säger meterologen Roar Inge Hansen.

Schulman drabbad

Mediaprofilen Alexander Schulman har på sin blogg rapporterat om det eviga molntäcket. "Det värsta? Att det inte ens finns hopp om sol. Ibland kommer en regnskur, och då rafsar vi ihop boken och solkrämerna och letar efter ett tak att ställa oss under. Och så står vi där och väntar tillsammans med övriga gäster. När det slutat regna går vi ut igen. Ut till mulenheten." På Fritidsresor säger man dock att uppgifterna om dåligt väder är överdrivna, och att man inte fått några klagomål från resenärer på plats.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aftonbladet skriver vad som helst, när som helst.

Om det är sannt eller inte skiter dom i bara folk köper tidningen och nu vill de väll att folk som reser till Thailand ska köpa och läsa om detta hemska väder.

Personligen litar jag inte mer på aftonbladet än en ding ding värld

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alsun : Den ligger inte i detta forum ju..?

Svårt och veta vem man ska tro på. Media låter lite väl pesimistisk, men jag vet å andra sidan att folk på detta forum är för optimistiska.

january-1-bang-rong-3.jpg

(foto taget den 2 jan)

Har det varit sådant här väder så skulle inte jag tycka det var okej. Lite regn på kvällen är okej, men om det är heltäckande moln hela dagen och regnskurar, usch. I Phuket kanske man kan roa sig sådana dagar men är man på något ställe där man i princip bara har stranden så är det ju katastrof.

Jag var i Thailand 18 nov-5 dec. Första tredjedelen regnade bort helt (vi såg inte solen en endaste minut de 4 första dagarna tex!) Den andra tredjedelen hade lite sol men också mycket regn och moln. Och den tredje tredjedelen av semestern var det kanonväder (lagom tills det att vi skulle åka) :(

Konstig säsong verkar det vara i Thailand.................

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst ligger tråden på det här forumet.

Jag vet inte om jag är för optimistisk men jag vet att jag bor här på ön och har då inte upplevt allt detta regn som dom skriver om.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi var där, Nai Yang Phuket, de två första veckorna i dec, inget regn på dagarna, däremot nån skur på natten. Pratade i kväll, Phuket time, med en f.d. arbetskamrat, som är där, de hade solat och badat med sina barn hela dagen. Kollade också väderkameran på http://www.phuket-lotus-lodge.com/webcam/index.html , solen sken. Phuket Lodge ligger mellan Nai Yang och Nai Thon.

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har vi denna + 2 trådar till om samma ämne. Men det fixar säkert Martin! ;)

Inte vädret alltså (vilket inte alls har varit så dåligt som det påstås) men kanske hopslagning av trådarna?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har vi denna + 2 trådar till om samma ämne. Men det fixar säkert Martin!  ;)

Inte vädret alltså (vilket inte alls har varit så dåligt som det påstås) men kanske hopslagning av trådarna?

Alla 3 trådar ihopslagna ... vädret rår jag tyvärr inte på. Dock skall jag ner om två veckor, så jag kanske får lära mig en soldans eller något :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Very good Martin. Soldansen tänker jag påbörja redan nästa vecka, det är bara att haka på  ;) Hur som helst; sol är bra, men Thailand bäst. Även om det är lite mulet så är man på semester i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×