Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
inka

Bäst väder i slutet på oktober?

Rekommendera Poster

Var ska man åka i slutet på oktober/början på november om man vill ha det bästa vädret?

Inte Thailand, typ. Tippar på öst sidan om man måste välja. Men oktober e en av de månader som jag skulle välja sist att åka under.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej !!!

Då är det bra väder, 1:a november blir det bättre/bra väder i Phuket i alle fall.

Stämde riktigt bra 2008 i alle fall, regna mycket i slutet av okt och 1:a november vände det  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stämde inte enligt mig 2008 på Phuket som var seg då det inte vände helt föränn halvt inne på nov (vind från nordväst men trots det rätt mycke moln) eller tom senare. Även om det kanske var ok nån vecka innan. Många vill ju ha blå himmel varje dag under semestern.

Jag befann mig i höjd med Patong och Kamala, kanske var det bättre söder om det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stämde inte enligt mig 2008 på Phuket som var seg då det inte vände helt föränn halvt inne på nov (vind från nordväst men trots det rätt mycke moln) eller tom senare. Även om det kanske var ok nån vecka innan. Många vill ju ha blå himmel varje dag under semestern.

Jag befann mig i höjd med Patong och Kamala, kanske var det bättre söder om det.

Jag håller med Endoo att vädret har varit lite si och så.

Jag har fruktansvärt dåligt minne för väder mm men jag hade min dotter här från 14 oktober till 13 november och jag minns tydligt hennes svordomar var och varannan dag  ;) Jag minns även att hon trots en månad här nere inte var speciellt brun vid hemresan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hösten 08 var det bra väder på Samui även under october men normalt ska det vara väldigt regnigt, regnskurar med översvämning som följd är inte alltför ovanligt. October - December är Samuis sämsta månader för de som vill ha sol och klarblått vatten (inte grumligt).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2006 var jag i Aonang  1-15 november. Då hade vi kanonfint väder i princip hela tiden. Några kortare regnskurar då och då.

2007 Var vi i Aonang och Koh Lanta mellan 26 oktober till 16 November. Första veckan ganska mycket mulet och regn, något bättre i början på November. Men vindarna vände inte riktigt förrän andra veckan i November.

I princip så brukar det sägas att det vänder 1:a November, det stämmer nog ganska bra med någon veckas diff åt båda hållen! Och då menar jag såklart sydvästra Thailand.

I månadsskiftet Okt-Nov skulle inte jag tveka att åka till AoNang/Koh Lanta med omnejd iaf.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×