Lasse Thai 0 Report post Posted December 29, 2008 Hej på Er! Vi åker med Finnair från Gbg via Helsinki till Bangkok där vi beräknas landa 14,30 och tänker där byta till nå't plan som tar oss till Koh Samui där vi har bokat hotell några dagar. Någon som kan tipsa om hur det funkar på Bangkok's flygplats (Svarranubbi el. vad den nu heter...)när det gäller byte av färdmedel. Vad jag förstått är det bara Bangkok Air som flyger på Samui från Bangkok. Det är väl bäst att boka nå't flyg här hemifrån eller vad tror ni? Finns ju flera flighter på e.m./kväll. Räcker ex.vis 3 timmar till för byte av plan, förutsatt att vi landar enl. utsatt tid? Brukar Finnair vara punktliga? Tacksam för tips och råd på vad vi skall tänka på, denna första Thailandstripp. Vi skall luffa runt i c.a tre veckor. mvh Lasse med res-sällskap Share this post Link to post Share on other sites
fredde25 0 Report post Posted December 30, 2008 Hej! Roligt att ni ska få komma dit. Ni kan boka inrikesflyg till Samui med antingen Bangkok air eller Thai air. Kolla respektive flygbolags hemsida. Finns avgångar hela dagen. 3 timmar räcker gott till byte på flygplatsen, så ni kan vara lugna. Lycka till o ha det bra. Share this post Link to post Share on other sites
ingrid 0 Report post Posted December 30, 2008 Hej! Om jag inte minns helt fel så har Finnair avtal med Bangkok Air vad gäller bagaget. Du behöver alltså inte checka in bagaget igen när du ska vidare utan det flyttas över till Bangkok Airs flyg. Kunde man inte boka hela vägen till Koh Samui när ni bokade med Finnair? Det gjorde vi när vi åkte med dem i januari till Phuket. Det här med bagaget kanske förutsätter att du har en biljett som går hela vägen? Någon annan som vet? Ingrid Share this post Link to post Share on other sites
husse 3 Report post Posted December 30, 2008 Nu va de en 5-6 år sedan jag va på koh samui, men då fanns det ingen tull för utrikestrafik bland dom hyddorna, men det kanske är ändrat nu. Share this post Link to post Share on other sites